قیمت 200 هزار دلاری سری AMG مرسدس بنز G کلاس/ بدترین و بهترین های نمایشگاه خودرو نیویورک/ رانا چند؟/ افزایش قیمت خودروهای وارداتی
به گزارش گروه فضای مجازی ، در بسته اخبار حوادث امشب مطالب متنوعی از جمله قیمت 200 هزار دلاری سری AMG مرسدس بنز G کلاس، بدترین و بهترین های نمایشگاه خودرو نیویورک، رانا چند؟ و افزایش قیمت خودروهای وارداتی می خوانیم.
افزایش قیمت خودروهای وارداتی
خودرونویس نوشت: دلار در بازار آزاد که از ابتدای سال 97 با قیمت بالای 5000 تومان از سوی صرافی ها عرضه میشود، تاثیر خود را بر روی قیمت خودروهای وارداتی گذاشته است.
دلار در بازار آزاد که از ابتدای سال 97 با قیمت بالای 5000 تومان از سوی صرافی ها عرضه میشود، تاثیر خود را بر روی قیمت خودروهای وارداتی گذاشته است.
با وجود رکود سنگین در بازار خودروهای وارداتی، گرانی دلار باعث افزایش قیمت این محصولات در بازار تهران شده است.
قیمت خودروهای وارداتی که از بازار امروز سه شنبه استعلام شده است:
رانا چند؟
میزان نوشت: برای خرید خودرو رانا در بازار باید حداقل ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرد.
قیمت مدلهای مختلف خودرو رانا به شرح زیر است:
بهترین، بدترین و عجیبترین خودروهای نمایشگاه نیویورک
عصر ایران نوشت: مسئله suv ها آنقدر در روزگار فعلی پررنگ شده که نمایشگاه خودرویی نیویورک با خودروهایی مانند کنای الکتریکی هیوندایی، لوانته مازراتی در نسخه تروفئو، راو4 تویوتا و اف پیس svr جگوار گرم شده است.
نمایشگاه بینالمللی خودروی نیویورک در روزهای گذشته درهای خود را برای عموم باز کرد تا باز هم شرکتکنندگان با طیف وسیعی از خودروهای جدید، suv ها و تراکها و ابرخودروهای فوقگران که اصولا توان خرید آن را ندارند، بمباران شوند.
این نمایشگاه در سال 2018 بیش از همیشه در احاطه suv ها قرار گرفت و خودروسازان نیز با تلاشی هر چه بیشتر قدبلندهای جدید یا فیسلیفتهای مدرن از شاسیبلندهای خود را ارائه کردند.
اگر شاسیبلندها را دوست ندارید، یا راندن آنها برایتان آسان نیست، توصیه میکنیم سازگاری بیشتری با آنها ایجاد کنید، چرا که عصر حکومت این خودروها آغاز شده و شاید در آیندهای نه چندان دور بهترین امکانات، تجهیزات، قدرت، شتاب و رفاه را در این خودروها بیابید.
مسئله suv ها آنقدر در روزگار فعلی پررنگ شده که نمایشگاه خودرویی نیویورک با خودروهایی مانند کنای الکتریکی هیوندایی، لوانته مازراتی در نسخه تروفئو، راو4 تویوتا و اف پیس svr جگوار گرم شده است. با این وجود مدلهای دیگری از خودروها نیز با ویژگیهای فناورانه یا طراحیهای خاص و ویژه نیز در مرکز توجه قرار گرفته و در جایگاه "ترینها" میایستند.
آمادهترین خودروی آینده: جنسیس اسنتیا
اگر به دنیای خودرو علاقهمند باشد، حتما این تصویر احتمالی را در فرضیات خود تجسم کردهاید که سوار بر یک خودران هستید و بدون هدایت فیزیکی از پنجرههای شیشهای یا سقفهای حبابی پلاستیکی به مناظر اطراف خیره شده و از آن لذت میبرید. بخش خودرانی تا حدودی واقعی شده است، اما سقفهای یکپارچه و حباب شکل همچنان در محفظههای بازیافت و ذخیره قرار دارند. اینک ما شاهد اسنتیای جنسیس در قالب یک مدل مفهومی الکتریکی پرفورمنس و یک سقف شفاف هستیم. بازوی لوکسساز هیوندایی در این خصوص اعلام کرده این مدل مفهومی اولین خودروی تمام الکتریکش محسوب میشود و قرار است مدلی شبیه آن تا سال 2021 در دسترس مشتریان قرار گیرد.
عجیبترین فناوری آینده: سوبارو فارستر
احتمالا سوبارو فارستر آخرین خودرویی است که انتظار داشتیم به فناوری تشخیص چهره مجهز شود. خودروسازان ژاپنی معمولا به دلیل ویژگی ضریب اطمینان خودروها و قابلیت فروش دوباره محصولاتشان در جهان معروف هستند و خودروهای آنها به سختی به فناوریهای جدید مجهز میشوند. با این تفاسیر فناوری جدید "درایور فوکوس" در فارسترهای جدید سوبارو عجیب خواهد بود. این سامانه فناورانه میتواند علایم خستگی، حال نامساعد و حواسپرتی راننده را تشخیص دهد. از طرفی این فناوری روی 5 کاربر اجرایی میشود و خودرو با شناسایی صورت میتواند تنظیمات صندلی، سامانه اطلاعات و سرگرمی و شرایط حرارتی درون خودرو را با توجه به نیاز و سلیقه کاربر شناخته شده، تغییر دهد. انتظار داریم چنین فناوریهایی به کاهش تلفات جادهای در آینده منجر شوند.
نمایشیترین پیکآپ آینده: فولکسواگن تانواک
این خودرو به مدل اطلس فولکسواگن شبیه است، اما در بازطراحی، آفرودی و قدرتمند به نظر میرسد. نورهای LED به کار رفته در این خوردو به وفور دیده میشوند و جلو پنجره در ساختار کانسپت درخشان به نظر میرسد، بنابراین با این خودرو عکس سلفی بگیرید! پیشبینی میشود این خودرو به زودی در فیلمهای هیجانی ژست بگیرد و به زیر پای بازیگران برود. در نمای جلویی این کانسپت چراغهای LED، کاپوت عضلانی و سپری متفاوت با یک وینچ مرکزی دیده میشود. در نمای عقبی هم چراغهای LED قرمزرنگی در بالا و پایین حفظه بار به چشم میخورند. این ویژگی در شبهای سخت و تاریک یک بیراههنوردی به راننده و سرنشینان کمک خواهد کرد.
کیا K900
خودروی خوبی است. نگاه فنی به آن قطعا آزارتان نخواهد داد. اما احتمالا ظاهر و طراحی این خودرو جذبتان نخواهد کرد. نگاه به خودرو نه هیجان را برایتان تداعی میکند و نه تهاجمی بودن و چالاکی را خاطر نشان میکند. از طرفی بیش از اندازه جعبهای و شاید بد شکل ظاهر شده و کیا باید از طراحیهای جدید که در استینگر یا دیگر خودروهای جدیدش بهره برده، در این خودرو نیز استفاده کند.
سخاوتمندترین خودرو در طراحی خودران: نیسان آلتیما
ویژگی منحصربه فرد نیسان آلتیما در نسل جدید، میتواند سود جستن از سیستم رانندگی نیمه مستقل "پروپایلوت" باشد که به غیر از نیسان آلتیما تنها بر روی 2 برند دیگر مورد استفاده قرار گرفته است و در شرایط خاص، میتواند هدایت اتومبیل را برعهده بگیرد، هرچند اعتماد کامل به این سیستم جایز نیست و راننده باید مراقب رفتار این سیستم باشد تا در شرایط بحرانی و عدم کنترل و یا تشخیص خطر توسط سیستمهای خودرو وارد عمل شده و کنترل اتومبیل را به دست بگیرد. این فناوری معمولا روی خودروهای خودروسازان فوق لوکس و بزرگ به کار میرود و کاربرد آن برای خودرویی مانند آلتیما دست و دلبازی بزرگی محسوب میشود.
مرسدس قدرت 400 اسب بخاری A45 جدید را تایید کرد
خودروبانک نوشت: به تازگی خبرهایی مبنی بر مدل جدید A45 از مرسدس بنز به بیرون درز کرده بود که حاکی از قدرت حداقل 400 اسب بخاری این خودرو بودند اما حالا مدیر AMG خود شخصا اعلام کرده است که این خودرو با قدرت بیش از 400 اسب بخار وارد میدان خواهد شد.
تابیاس مورس مدیر AMG در مصاحبه ای با رود اند ترک که در حاشیه نمایشگاه خودروی نیویورک انجام شد به این مورد اشاره کرد که نسل جدید مرسدس A45 با یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو به بازار خواهد آمد که این موتور بدون کمک هیچگونه پیشران الکتریکی می تواند بیش از 400 اسب بخار قدرت تولید کند. انتقال نیرو نیز در این خودرو همانند قبل به هر چهارچرخ انجام خواهد شد.
همچنین AMG در ساخت A45 جدید فقط روی افزایش اسب بخار این خودرو تمرکز نکرده است بلکه سعی شده تا این خودرو توانایی و کارایی خوبی را هم در پیست مسابقه و هم در رانندگی روزمره به نمایش بگذارد.
مورس همچنین رسما تایید کرد که مرسدس A کلاس جدید دارای نسخهی AMG ضعیف تری نیز خواهد بود که با کد A35 وارد بازار خواهد شد. این مدل که ضعیف ترین و ارزان ترین محصول AMG است به یک پیشرانه ی 2 لیتری 300 اسبی و سیستم چهارچرخ محرک مجهز خواهد شد.
خبر بد این است که مدل هاچ بک A کلاس جدید در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد و احتمالا تنها شاهد عرضه مدل سدان این خودرو در این بازار خواهیم بود. البته A کلاس هاچ بک در بازار کانادا به فروش خواهد رفت. مرسدس همچنین اعلام کرده است که مدل های جدید CLA و GLA نیز بر اساس نسل جدید Aکلاس 2019 ساخته خواهند شد و این مدل ها نیز در نسخه AMG تولید خواهند شد.
سری AMG مرسدس بنز G کلاس؛ ۲۰۰ هزار دلار قیمتگذاری شد
زومیت نوشت: مدل جدید مرسدس بنز AMG G63 با قیمت ۲۰۰ هزار دلار به فروش خواهد رسید تا یکی از گرانترین شاسیبلندهای دنیا باشد.
عرضهی یکی از گرانترین شاسیبلندهای دنیا، خبری است که شیوخ عرب، ستارگان هالیوود و عاشقان سینهچاک خودروهای شاسیبلند جعبهای در سراسر جهان منتظرش بودند. آستانهی قیمت مدل جدید شاسیبلند جعبهای مرسدس بنز AMG G63 حدود ۲۰۰ هزار دلار است؛ اما یکی از رؤیاییترین نسخههای آن با نام «ادیشن 1» نزدیک به ۲۳۲ هزار دلار قیمت دارد. ادیشن 1 مرسدس بنز G63 همراه با رینگهای آلیاژی مات سیاه و قرمز ۲۲ اینچی، بخاری اضافه در عقب، شیشه جلوی گرمشونده، صندلیهای متفاوت با روکش چرمی سیاه و دوخت تزئینی قرمز و تعداد زیادی لوگوی «ادیشن 1» ارائه میشود. در هر صورت هر دو مدل معمولی و سفارشی در حال فروش هستند.
بهعنوان یک یادآوری، شاسیبلند مرسدس بنز G63 جدید بیست و یکمین مدل است که منتظر آن هستیم. زیر کاپوت از پیشرانه ۴.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر AMG مجهز به دو توربوشارژ استفاده میشود. در روزهای گذشته AMG نسخه خورجینی هشت سیلندر خود را برای خدمت در مرسدس بنز کلاس G بازطراحی کرده است که در نتیجه، از قدرت و عملکرد آن کاسته میشود؛ زیرا شاسی طرح قدیمی آن توانایی تطبیق با پیشرانه مدرن و عضلانی آلمانی ندارد. اما این شاسیبلند با وجود تغییرات ناشی از بازطراحی پیشرانه، با پلتفرم مدرن و سبک طراحی بدنه قدیمی عرضه میشود و بهخوبی از عهده اداره قدرت تولیدی برمیآید.
قدرت خروجی پیشرانه مدل جدید شاسیبلند مرسدس بنز G63 به ۵۷۷ اسب بخار محدود خواهد شد. این همان قدرت خروجی است که در AMG GT R پیدا میکنید. از طریق جعبهدندهی اتوماتیک ۹ سرعته، چهل درصد از توان خروجی به چرخهای جلو منتقل میشود و ۶۰ درصد باقیمانده به چرخهای عقب وارد خواهد شد (دو جفت خروجی خروجی سمت در طول مسیر).
در نتیجه، این شاسیبلند جعبهای در هر مسیری بسیار سریع عمل میکند. طبق اطلاعات AMG، شاسیبلند مرسدس بنز G63 در زمان ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست مییابد که ۰.۹ ثانیه سریعتر از G63 قدیمی است. در نسخه معمولی بیشینه سرعت به ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت میرسد؛ درحالیکه در نسخه مجهز به پکیج سفارشی AMG، راننده قادر است به بیشینه سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
AMG برای افزایش رضایت مشتریان خود، علاوه بر سرعت، تصمیم گرفته است هیولای لوکس را کارآمدتر کند. پیشرانه با سیستمی مجهز است که میتواند برای کاهش مصرف سوخت در برخی مسیرها، چهار سیلندر را خاموش کند؛ در نتیجه مصرف سوخت به ۱۰ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر کاهش مییابد و از میزان تولید دیاکسید کربن (۲۹۹ گرم در هر کیلومتر) نیز به میزان قابل توجهی کاسته خواهد شد. اگر از این سیستم استفاده نشود، حدود ۱.۵ لیتر بر مصرف سوخت و ۲۳ گرم بر کیلومتر بر میزان تولید دیاکسید کربن افزوده میشود.
مرسدس همچنین برخی از نوآوریهای آفرود خود را برای شاسیبلند جدید مرسدس بنز G63 به ارمغان آورده است. جعبهدندهی کمکی با نسبت دندهی جدید و دیفرانسیل هوشمند در سیستم انتقال قدرت به کار گرفته میشود که باعث بهبود عملکرد در مسیرهای ناهموار آفرود خواهد شد.
سیستم تعلیق شاسیبلند مرسدس G63 نسبت به مدل قبلی سختتر شده است که سه سطح سختی را تنها با یک دکمه ارائه میدهد. اگر کیفیت رانندگی و سواری برای مشتری اهمیت زیادی نداشته باشد، میتوان از رینگهای ۲۱ یا ۲۲ اینچی سفارشی بهره گرفت. یکی دیگر از ویژگیهای شاسیبلند جعبهای مرسدس G63، استفاده از اگزوزهای جانبی و جلوپنجره مشبک با میلههای عمودی است. در مجموع تمامی تجهیزات شاسیبلند، آن را به یکی از لوکسترین خودروهای آفرود تبدیل میکنند که شایسته خریداران باشد.