سومین فراخوان مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی در اردیبهشت ماه
وی ادامه داد: انتظار میرود تا مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی بتواند با استناد به شواهد علمی منتج از پژوهشهای مبتنی بر نیاز، راه حلهای مناسبی رادر اختیار نهادهای تصمیم گیری و سیاست گذاری حوزه آموزش علوم پزشکی کشور قرار دهد.
عسگری افزود: طبیعتا راه حلهایی که از طریق مدیریت و ترجمان دانش فراهم خواهند شد، میتوانند الگوهای مناسب تری را برای تصمیم گیریهای کلان مبتنی بر شواهد برای سیاست گذاران عرصه آموزش علوم پزشکی فراهم نمایند.
وی گفت: البته علاوه بر مدیران ارشد، سایر سطوح دخیل در امر آموزش علوم پزشکی، نظیر مدرسین هم خواهند توانست از این نتایج بهره برداری کنند.
مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی نقشها و وظایف مهمی را عهده دار است، اظهار داشت: تعیین جهت راهبردی پژوهش در آموزش علوم پزشکی کشور، اولویت گذاری پژوهشی در آموزش علوم پزشکی کشور، کمک به تهیه و تدوین پروپوزالهای پژوهشی مرتبط و با کیفیت، تامین و اختصاص بودجه پژوهشهای مرتبط در آموزش علوم پزشکی کشور، تعریف و برون سپاری پژوهشهای آموزش علوم پزشکی کشور، نظارت راهبردی برای انجام پژوهشهای مرتبط، ظرفیت سازی و توانمند سازی آموزش علوم پزشکی کشور، برقراری ارتباطات و شبکه سازی در سطح ملّی و بین المللی، مدیریت و ترجمان نتایج دانش آموزش پزشکی، انتشار نتایج و تسهیل و تشویق کاربست نتایج پژوهش و همچنین مدیریت آمار و اطلاعات راهبردی آموزش علوم پزشکی کشور از جمله این وظایف و نقشها است.
قائم مقام مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی گفت: یکی از راهکارهای مهم این مرکز برای جهت دهی به تحقیقات مورد نیاز، اعلام عناوین دارای اولویت در هر فراخوان است. تا کنون مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی دو فراخوان داشته است و عناوین دارای اولویت را از طریق برگزاری نشستهای تخصصی با صاحب نظران حوزه آموزش علوم پزشکی کشور از دانشگاههای علوم پزشکی مشخص نموده است.
عسگری گفت: امیدواریم که سومین فراخوان مرکز در اردیبهشت ماه سال ۹۷ همزمان با ایام برگزاری جشنواره شهید مطهری به انجام رسد.