صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شاخص های دانشگاه اسلامی تشریح شد

۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱:۳۲
کد خبر: ۴۰۴۴۸۹
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
شاخص های دانشگاه اسلامی در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی، تشریح شد.

به گزارش گروه جامعه ،جلسه ۳۱۴ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

دستور این جلسه، ارائه نتایج طرح پژوهشی «شاخص‌های دانشگاه اسلامی» بود.

در این طرح تحقیقاتی با اشاره به شاخص‌های استاد و دانشجو در دانشگاه اسلامی، تاریخچه مختصری از این مبحث ارائه شد.

در ادامه طرح تحقیقاتی «شاخص‌های دانشگاه اسلامی» با اشاره به دسته‌بندی و رتبه‌بندی شاخص‌ها با توجه به تأثیر این شاخص‌ها در شکل‌گیری دانشگاه اسلامی، نحوه سنجش و پیمایش این شاخص‌ها نیز تشریح شد.

در این بخش و در مبحث مربوط به شاخص‌های اساتید، دانشجو، مدیر و کارشناس دانشگاه اسلامی، مواردی مانند: خردورز، آزاد اندیش، خلاق، نوآور، نقاد، نقد پذیر، دارای اعتماد به نفس، استقلال طلب، متعهد به آرمان‌های اسلام، معتقد و متدین مورد اشاره قرار گرفته است.

همچنین در همین بخش موارد دیگری مانند منصف بودن، پایبند به اخلاق حرفه‌ای، اهل تعامل، امیدوار به آینده، اهل مدارا، مسئولیت پذیر، سخت کوش، پیگیر، و مشارکت جو نیز به عنوان شاخص‌های اساتید، دانشجو، مدیر و کارشناس دانشگاه اسلامی دسته بندی شده است.

در ادامه بخش مربوط به شاخص‌های اساتید، دانشجو، مدیر و کارشناس دانشگاه اسلامی، کنجکاو، پای بند به قوانین، با نشاط، دارای قدرت تحلیل اجتماعی و سیاسی، نظم پذیر، ایثارگر، فداکار، اهل عفاف، متعلم، محقق و معتقد به نورانیت علم نیز به عنوان دسته دیگری از شاخص‌ها مورد اشاره قرار گرفته است.

بعد از ارائه این طرح تحقیقاتی، اعضاء به بیان نظرات و پیشنهاد‌های خود پرداختند.

تکمیل و به‌روزرسانی این طرح تحقیقاتی، لزوم جامعیت بیشتر طرح تحقیقاتی، استفاده از طرح تحقیقاتی فوق‌الذکر برای معرفی سند دانشگاه اسلامی، در نظر گرفتن وجوه تمایز میان دانشگاه اسلامی و دانشگاه غیر اسلامی، توجه به تفاوت شاخص و ویژگی، دقت در نحوه سنجش و پیمایش میدانی شاخص‌ها، اجتناب از معیار‌های انتزاعی و نزدیک شدن به معیار‌های عملیاتی و اجرایی از جمله این نظرات بود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *