صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هادی حجازی فر از ملاقلی‌پور تا حاتمی‌کیا/بازیگر فیلم لاتاری به دنبال اولین سیمرغ جشنواره فجر

۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۰۳۳۰۸
سه سال پیش شاید کمتر کسی بعد از نام بردن "هادی حجازی فر" وی را می شناخت اما در طول حدوداً سه سال همه چیز برای این بازیگر سینما تغییر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، سه سال پیش شاید کمتر کسی بعد از نام بردن "هادی حجازی فر" وی را می شناخت اما در طول حدوداً سه سال همه چیز برای این بازیگر سینما تغییر کرد. حجازی فر اولین تجربه سینمای خود را در سال سال 1382 و در فیلم "مزرعه پدری" به کارگردانی "رسول ملاقلی پور" رقم زد.

حجازی فر که همواره نامش با "محمدحسین مهدویان" گره خورده نخستین فعالیت جدی خود در عرصه سینما را با فیلم "ایستاده در غبار" در نقش شهد احمد متوسلیان بازی کرد و همان زمان نقدهای به شدت مثبتی را از آن خود کرد.

سال بعد حجازی فر دوباره همکاری مشترکی با مهدویان داشت و با فیلم "ماجرای نیمروز" تحسین اکثر منتقدین و چندین نامزدی را برای خود به همراه داشت. وی برای بازی در این فیلم توانست تندیس یازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران را برای نقش مکمل مرد دریافت کند.

همزمان با ساخت فیلم "ماجرای نیمروز" حجازی فر در سه فیلم دیگر نیز به ایفای نقش پرداخت ولی به دلیل عدم اکران آنها و یا نرسیدن به جشنواره چندان خبرساز نشد.

فیلم "گیلدا" به کارگردانی امید بنکدار، دارکوب ساخته بهروز شعیبی و همچنین آستیگمات به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی از جمله آثاری بود که حجازی فر در سال 95 در آنها به ایفای نقش پرداخت.

بعد موفقیت های فیلم "ماجرای نیمروز" و شخص حجازی فر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر و در کل سال 96 سالی پرکار و پر التهاب برای این بازیگر خوب سینمای ایران بود. حجازی فر در این سال نقطه هدف بسیاری از کارگردانان برجسته سینمای ایران بود.

همزمان با آغاز سال 96 خبر پیوستن هادی حجازی فر به تازه ترین ساخته "ابراهیم حاتمی کیا" بمب خبری بود که نشان داد حجازی فر سال ملتهب و درخشانی را پیش رو دارد. حجازی فر برای اولین بار همکاری با کارگردان فیلم "به وقت شام" را تجربه می کرد. تجربه ای که به جشنواره فیلم فجر رسید.

سیل پیشنهادات به حجازی فر باعث شد وی پرکارترین بازیگر سینما در سال 96 لقب بگیرد. این پیشنهادات تا جایی بود که وی مجبور به د چندین اثر از جمله "دو طبقه روی پیلوت" شد.

فیلم سینمایی "آرا" به کارگردانی "امیر کارگر" و "شاه کش" ساخته "وحید امیرخانی" دو اثر دیگری بودند که حجازی فر در آنها به ایفای نقش پرداخت اما هیچکدام از آنها به جشنواره فجر 36 نرسیدند.

در بهبوهه روزهای قبل جشنواره خبری دیگر حجازی فر را به تیتر رسانه ها اضافه کرد و آن دریافت مجوز و شروع فیلمبرداری فیلم "لاتاری" سومین ساخته "محمدحسین مهدویان" بود. این فیلم در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و نظرات مثبتی را نسبت به بازی حجازی فر به همراه داشت.

حجازی فر در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با سه فیلم "به وقت شام"، "لاتاری" و "دارکوب" حضور داشت تا سومین حضورش در جشنواره فیلم فجر حضوری پر رنگ اما باز هم بدون جایزه باشد.

وی در حاشیه نشست خبری جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، از اقدامات و تغییرات جدید خود در انتخاب آثار خبر داد و از حضورش در اثری کمدی پرده برداشت.

این بازیگر خوش نقش سینمای ایران این روزها درگیر بازی در سریال "ممنوعه" به کارگردانی "امیر پورکیان" است و در کنار آن فیلمبرداری "کاتیوشا" تازه ترین ساخته "علی عطشانی" را به پایان رسانده است.

حال باید دید سال 97 برای هادی حجازی فر چگونه رقم خورده و آیا می تواند با بازی در آثار متفاوت نخستین سیمرغ بلورین خود را از جشنواره فیلم فجر دریافت کند یا نه. اتفاقی که با توجه به سه سال فعالیت موفقیت آمیز حجازی فر به هیچ وجه دور از انتظار نیست.

 

 

 

 

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *