صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رضایت ۸۷ درصدی مردم از پلیس در ختم غائله خیابان پاسداران

۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹:۲۱
کد خبر: ۴۰۲۸۸۵
معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: ۸۷ درصد شهروندان از عملکرد پلیس در ختم غائله خیابان پاسداران رضایت داشتند.

سردار سعید منتظرالمهدی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، گفت: در پی ظهور غائله آشوب انگیز خیابان پاسداران تهران و ازمیان رانده شدن سریع آن غائله با هوشمندی اقتدار آمیز ناجا، در دو نظرسنجی مستقل میزان رضایت شهروندان و کارشناسان از کم و کیف اقدامات نیروی انتظامی مورد سنجش قرار گرفت.

وی ادامه داد: در نظرسنجی نخست از نمونه‌ای به حجم ۶۰۰ نفر از شهروندان ۱۵ تا ۷۵ ساله تهرانی پرسیده شد که "عملکرد ناجا در مقابله با آشوب آفرینان خیابان پاسداران را چه میزان رضایت آمیز و مطلوب می‌دانید؟ " ۸۷ درصد آنان در پاسخ به این پرسش گزینه‌های "خیلی زیاد"و "زیاد" را انتخاب کردند. این بدان معنا است که رضایت شهروندان از عملکرد ناجا در فرونشاندن آشوب خیابان پاسداران "حداکثری"بوده است.

به گفته معاون اجتماعی نیروی انتظامی، همچنین در پرسش دیگری از همان شهروندان، که به صورت تصادفی از بین جمعیت چند میلیونی تهران انتخاب شده بودند، خواسته شد تا میزان ضرورت " واکنش مقتدرانه پلیس" در شرایط مشابه را معین سازند. در پاسخ به این درخواست، ۸۶ درصد آنان "اقتدار توام با تدبیر و عقلانیت"را ضرورت اقدامات پلیسی ارزیابی کردند.

وی با بیان اینکه سومین موضوع مورد نظر سنجی؛ "میزان اعتماد شهروندان به اطلاع رسانی پلیس در آشوب خیابان پاسداران "بود، افزود: ۴۶ در صد آنان در حد"زیاد"، ۲۹ درصد در حد خیلی زیاد و بقیه (۲۵ درصد) در حد "متوسط"، اطلاع رسانی پلیس را "قابل اعتماد"و "موثق"ارزیابی کردند.

منتظر المهدی با اشاره به نظر سنجی دوم تاکید کرد: یافته‌های نظر سنجی دوم نیز بیش و کم شبیه یافته‌های نظرسنجی نخست بود. در این نظرسنجی از نمونه‌ای به حجم ۱۵۰ نفر از کارشناسان (اعم از اساتید دانشگاه، اصحاب رسانه، پژوهشگران، تحلیل گران سیاسی و اجتماعی و فعالان مدنی و سیاسی) خواسته شد تا براساس یک طیف ۱۰۰ درجه‌ای (از ۱ تا ۱۰۰) به این دو پرسش پاسخ دهند. ۱/به باور شما عملکرد ناجا در حادثه اخیر خیابان پاسداران چه میزان رضایت آمیز بود؟ " و "۲/ در حادثه مذکور فرایند اطلاع رسانی پلیس را چه میزان رضایت آمیز می‌دانید؟

به گفته معاون اجتماعی ناجا، "تحلیل نتایج حاصله نشان داد که میانگین نظرات کارشناسان به دو پرسش مذکور به ترتیب ۸۵ و ۷۳ است.

منتظرالمهدی تاکید کرد:از این یافته‌ها نیز می‌توان نتیجه گرفت که کارشناسان جامعه، درست همانند دیگر شهروندان، اولا عملکرد مقتدرانه و مدبرانه پلیس را در مقابله با عوامل آشوب گر خیابان پاسداران بسیار رضایت آمیز می‌دانند و ثانیا سبک و سیاق و فرایند اطلاع رسانی پلیس در آن رخداد را مطلوب ارزیابی می‌می کنند.

به گفته معاون اجتماعی ناجا، مجموع نتایج این دو نظرسنجی نشان از آن دارد که اولا شهروندان جامعه هیچ نوع کنش مخل نظم و امنیت را برنمی تابند و ثانیا " آنان از پلیس خود انتظار دارند که با اقتدار و عقلانیت و بدون اغماض و چشم پوشی، مانع از ظهور و بروز هرنوع کنش آشوبگرانه و مخل نظم وامنیت شود.

وی در پایان گفت: اعتماد بالای شهروندان و کارشناسان به فرایند اطلاع رسانی ناجا نشان از اعتماد دوسویه مردم و پلیس به یکدیگر دارد. از نظر پلیس، با چنین اعتمادی طبیعتا می‌توان نظم و امنیت جامعه را دو چندان کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *