معرفی جگوار I-Pace/ قیمت انواع خودرو در ایران/ مشخصات احتمالی بی ام و X4 M
به گزارش گروه فضای مجازی ، در بسته اخبار خودرو امشب اخباری از جمله معرفی جگوار I-Pace، قیمت انواع خودرو در ایران، مشخصات احتمالی بی ام و X4 M می خوانیم.
قیمت انواع خودرو در ایران
تجارت آنلاین نوشت: قیمت خودرو در بازار ایران در این هفته نیز با تغییراتی همراه بوده و شاهد ارزان شدن برخی خودروهای وارداتی در بازار آزاد به دلیل کاهش نرخ ارز بودیم. به نظر میرسد فروکش کردن تب خرید مشتریان و کاهش نرخ ارز تاثیر خود را بر روی بازار گذاشته و کم کم حباب قیمتی این محصولات میترکد.
این هفته قیمت خودروهای وارداتی در بازار آزاد ایران، سیر نزولی را در پیش گرفته است و برخی خودروهای خارجی مانند هیوندای سانتافه، هیوندای سوناتا، کیا سراتو، رنو تلیسمان و رنو کولئوس ارزان شده اند.
به نظر میرسد فروکش کردن تب خرید مشتریان و کاهش نرخ ارز تاثیر خود را بر روی بازار گذاشته و کم کم حباب قیمتی این محصولات میترکد.
هر چند این هفته برخلاف اکثر مدل ها قیمت چند مدل خاص از خودروی داخلی و خارجی افزایش یافته است. شرکت ایران خودرو، رنو کپچر 2017 را گران کرده و خودروهای فولکس واگن در ایران یعنی تیگوان و پاسات نیز یک ماه پس از ورود به بازار کشورمان با افزایش قیمت مواجه شدند. در ادامه، قیمت کامل خودرو شامل خودروهای داخلی و وارداتی را مشاهده میکنید:
قیمت خودرو در ایران – قیمت خودروهای داخلی – 12 اسفند 96
خودرو | قیمت کارخانه (تومان) | قیمت بازار (تومان) |
سایپا | ||
پراید 111 | 21 میلیون و 243 هزار | 23 میلیون و 600 هزار |
پراید 131 | 21 میلیون و 280 هزار | 21 میلیون و 900 هزار |
پراید 132 | 20 میلیون و 845 هزار | 23 میلیون |
سایپا 151 (پراید وانت) | 21 میلیون و 385 هزار | 21 میلیون و 500 هزار |
تیبا | 25 میلیون و 535 هزار | 26 میلیون |
تیبا دوگانه سوز | 27 میلیون و 35 هزار | 28 میلیون و 500 هزار |
تیبا 2 هاچ بک رینگ فولادی | 27 میلیون و 916 هزار | 28 میلیون |
تیبا 2 هاچ بک رینگ آلومینیومی | 28 میلیون و 616 هزار | 28 میلیون و 600 هزار |
ساینا EX | 28 میلیون و 900 هزار | 29 میلیون |
ساینا LUX اتوماتیک | 38 میلیون و 450 هزار | 40 میلیون و 400 هزار |
وانت پادرا انژکتوری | 44 میلیون و 645 هزار | 45 میلیون و 500 هزار |
آریو 1600 دستی | 49 میلیون و 745 هزار | 51 میلیون و 500 هزار |
آریو 1600 اتوماتیک | 57 میلیون و 815 هزار | 59 میلیون |
چانگان سی اس 35 دستی | 59 میلیون و 179 هزار | 62 میلیون |
چانگان سی اس 35 اتوماتیک | 69 میلیون و 57 هزار | 71 میلیون و 600 هزار |
سراتو 1600 دندهای آپشنال | 86 میلیون و 429 هزار | 88 میلیون |
سراتو 2000 اتوماتیک | 96 میلیون و 145 هزار | 98 میلیون |
سراتو 2000 اتوماتیک آپشنال | 104 میلیون و 158 هزار | 108 میلیون |
کوییک دندهای | 32 میلیون و 900 هزار | – |
کوییک اتوماتیک | 39 میلیون و 800 هزار | – |
کوییک اتوماتیک پلاس | 42 میلیون | 44 میلیون و 500 هزار |
ایران خودرو | ||
وانت آریسان دوگانه سوز | 26 میلیون و 169 هزار | 27 میلیون و 300 هزار |
سمند ال ایکس | 31 میلیون و 305 هزار | 34 میلیون و 200 هزار |
سمند EF7 | 32 میلیون و 19 هزار | 34 میلیون و 400 هزار |
سمند EF7 دوگانه سوز | 33 میلیون و 628 هزار | 36 میلیون و 200 هزار |
سورن ELX جدید توربو | 39 میلیون و 437 هزار | 44 میلیون |
دنا | 42 میلیون و 707 هزار | 45 میلیون و 500 هزار |
دنا پلاس | 48 میلیون و 434 هزار | 56 میلیون |
دنا پلاس توربو | 52 میلیون و 834 هزار | 62 میلیون و 500 هزار |
پژو 405 جی ال ایکس | 30 میلیون و 643 هزار | 32 میلیون |
پژو 405 جی ال ایکس دوگانه سوز | 32 میلیون و 327 هزار | 33 میلیون و 600 هزار |
پژو 405 اس ال ایکس | 32 میلیون و 542 هزار | 34 میلیون و 200 هزار |
پژو پارس سال | 38 میلیون و 77 هزار | 41 میلیون |
پژو پارس سال دوگانه سوز | 39 میلیون و 452 هزار | 41 میلیون و 700 هزار |
پژو پارس ال ایکس | 39 میلیون و 403 هزار | 44 میلیون و 500 هزار |
پژو پارس اتوماتیک TU5 | 49 میلیون و 834 هزار | 52 میلیون و 700 هزار |
پژو 207 دندهای | 42 میلیون و 834 هزار | 46 میلیون و 700 هزار |
پژو 207 اتوماتیک | 49 میلیون و 434 هزار | 55 میلیون |
پژو 206 تیپ 2 | 33 میلیون و 779 هزار | 35 میلیون و 200 هزار |
پژو 206 تیپ 5 | 39 میلیون و 69 هزار | 40 میلیون و 900 هزار |
پژو 206 صندوق دار V8 | 39 میلیون و 792 هزار | 41 میلیون و 800 هزار |
پژو 2008 | 103 میلیون و 994 هزار | 130 میلیون |
پژو 301 | 94 میلیون و 926 هزار | 100 میلیون |
پژو 508 | 219 میلیون | 217 میلیون |
رانا LX | 36 میلیون و 607 هزار | 36 میلیون و 500 هزار |
دانگ فنگ اچ 30 کراس اتوماتیک | 45 میلیون و 458 هزار | 51 میلیون |
رنو تندر پیکاپ | 35 میلیون و 548 هزار | 37 میلیون و 100 هزار |
رنو تندر 90 ای 2 | 38 میلیون و 802 هزار | 43 میلیون و 200 هزار |
رنو تندر 90 با گیربکس JHQ | 39 میلیون و 902 هزار | 44 میلیون |
رنو تندر 90 اتوماتیک | توقف فروش | 52 میلیون |
رنو تندر پلاس دندهای | 40 میلیون و 768 هزار | 47 میلیون و 500 هزار |
رنو تندر پلاس اتوماتیک | 49 میلیون و 34 هزار | 56 میلیون و 500 هزار |
رنو تندر پلاس دندهای با گیربکس JHQ | 41 میلیون و 868 هزار | 48 میلیون و 200 هزار |
رنو کپچر 2017 با گرمکن صندلی | 132 میلیون | 141 میلیون |
رنو کپچر 2017 بدون گرمکن صندلی | 130 میلیون | 139 میلیون |
سوزوکی ویتارا اتومات کلاس 10 | 147 میلیون و 8 هزار | 173 میلیون |
هایما اس 7 فول اتوماتیک | 79 میلیون و 229 هزار | 87 میلیون |
هایما اس 7 فول اتوماتیک توربو | 95 میلیون و 8 هزار | 112 میلیون |
هایما اس 5 | 89 میلیون و 834 هزار | 95 میلیون |
پارس خودرو | ||
برلیانس اچ 220 دندهای | 39 میلیون و 900 هزار | 41 میلیون |
برلیانس اچ 220 اتوماتیک | 45 میلیون | 47 میلیون و 500 هزار |
برلیانس اچ 230 دندهای | 39 میلیون و 900 هزار | 41 میلیون |
برلیانس اچ 230 اتوماتیک | 45 میلیون | 47 میلیون |
برلیانس اچ 320 دندهای | 47 میلیون و 500 هزار | 49 میلیون و 300 هزار |
برلیانس اچ 320 اتوماتیک | 53 میلیون و 200 هزار | 56 میلیون و 200 هزار |
برلیانس اچ 320 اتوماتیک موتور جدید | 58 میلیون و 200 هزار | 60 میلیون و 900 هزار |
برلیانس اچ 330 دندهای | 45 میلیون و 700 هزار | 48 میلیون و 500 هزار |
برلیانس اچ 330 دندهای موتور جدید | 50 میلیون و 100 هزار | 51 میلیون و 500 هزار |
برلیانس اچ 330 اتوماتیک | 55 میلیون و 700 هزار | 58 میلیون |
برلیانس اچ 330 اتوماتیک موتور جدید | 60 میلیون و 700 هزار | 62 میلیون و 500 هزار |
برلیانس کراس سی 3 اتوماتیک | 57 میلیون و 500 هزار | 58 میلیون |
برلیان کراس سی 3 اتوماتیک موتور جدید | 61 میلیون و 900 هزار | 63 میلیون |
رنو پارس تندر | 40 میلیون و 853 هزار | 44 میلیون و 600 هزار |
پارس تندر با گیربکس JHQ | 42 میلیون و 363 هزار | 46 میلیون و 200 هزار |
رنو ساندرو دندهای | 43 میلیون و 800 هزار | 49 میلیون و 200 هزار |
رنو ساندرو دندهای با گیربکس JHQ | 44 میلیون و 710 هزار | 50 میلیون |
رنو ساندرو اتوماتیک | 49 میلیون و 900 هزار | 56 میلیون و 500 هزار |
رنو ساندرو استپ وی دندهای | 49 میلیون و 200 هزار | 58 میلیون |
رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک | 55 میلیون و 700 هزار | 65 میلیون و 500 هزار |
پیکاپ ریچ دو کابین | 69 میلیون و 800 هزار | 72 میلیون |
کرمان موتور | ||
لیفان ایکس 50 دندهای | توقف تولید | 45 میلیون و 300 هزار |
لیفان ایکس 50 اتوماتیک | 56 میلیون و 150 هزار | – |
لیفان ایکس 60 اتوماتیک | 69 میلیون و 500 هزار | 66 میلیون و 900 هزار |
لیفان 820 | 99 میلیون | 95 میلیون |
جک جی 5 اتوماتیک | 63 میلیون و 150 هزار | 67 میلیون و 800 هزار |
جک اس 3 اتوماتیک | 78 میلیون | 83 میلیون و 500 هزار |
جک اس 5 دندهای | 87 میلیون | 96 میلیون |
جک اس 5 اتوماتیک | 104 میلیون و 900 هزار | 116 میلیون |
هیوندای آی 10 جدید | توقف تولید | 77 میلیون |
هیوندای آی 20 جدید | 96 میلیون و 50 هزار | 100 میلیون |
هیوندای اکسنت | 107 میلیون | 114 میلیون |
هیوندای النترا 2.0 | 198 میلیون | 185 میلیون |
هیوندای النترا مونتاژی | 147 میلیون و 900 هزار | – |
هیوندای سوناتا LF | 248 میلیون | 230 میلیون |
هیوندای توسان TL | 279 میلیون | 255 میلیون |
هیوندای سانتافه DM | 335 میلیون | 296 میلیون |
کارمانیا | ||
بی وای دی اف 3 دندهای | 52 میلیون و 580 هزار | – |
بی وای دی اس 6 | 105 میلیون و 700 هزار | 105 میلیون |
بی وای دی اس 7 | 129 میلیون و 900 هزار | – |
بی وای دی E6 فول | 270 میلیون | – |
بی وای دی سانگ | 140 میلیون | – |
گروه بهمن | ||
مزدا 3 | 125 میلیون و 465 هزار | 146 میلیون |
مزدا 3 آپشنال | 129 میلیون و 265 هزار | 149 میلیون |
بسترن بی 30 | 59 میلیون و 460 هزار | 64 میلیون |
بسترن بی 50 اف | توقف تولید | 85 میلیون |
وانت کاپرا 2 دو کابین دو دیفرانسیل | 74 میلیون و 750 هزار | 76 میلیون و 500 هزار |
مدیران خودرو | ||
ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت | 49 میلیون و 390 هزار | 46 میلیون و 500 هزار |
ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت لاکچری | 49 میلیون و 390 هزار | 47 میلیون و 700 هزار |
ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت اکسلنت | 51 میلیون و 410 هزار | 51 میلیون |
ام وی ام ایکس 22 دندهای | 60 میلیون و 410 هزار | 60 میلیون |
ام وی ام ایکس 22 دندهای اسپورت | 61 میلیون و 980 هزار | 61 میلیون |
ام وی ام ایکس 22 اتوماتیک | 68 میلیون و 810 هزار | 67 میلیون |
ام وی ام ایکس 22 اتوماتیک اسپورت | 70 میلیون و 380 هزار | 69 میلیون و 300 هزار |
ام وی ام ایکس 33 اس | 80 میلیون و 30 هزار | 77 میلیون و 900 هزار |
ام وی ام ایکس 33 اس اسپورت | 82 میلیون و 90 هزار | 81 میلیون |
چری آریزو 5 دندهای | 71 میلیون و 100 هزار | 70 میلیون و 500 هزار |
چری آریزو 5 اکسلنت | 77 میلیون و 790 هزار | 78 میلیون |
چری آریزو 5 توربو | 88 میلیون و 500 هزار | 87 میلیون |
چری تیگو 5 اکسلنت | 109 میلیون و 800 هزار | 107 میلیون |
چری تیگو 5 لاکچری اسپورت | 104 میلیون و 500 هزار | 104 میلیون |
چری تیگو 7 اکسلنت | 145 میلیون و 700 هزار | 141 میلیون |
راین | ||
راین وی 5 دندهای | 43 میلیون | 43 میلیون |
راین وی 5 اتوماتیک | 47 میلیون | 47 میلیون |
ام جی پارس و جیلی |
||
ام جی 360 دندهای | 57 میلیون و 700 هزار | 60 میلیون |
ام جی 360 اتوماتیک | 67 میلیون و 500 هزار | 70 میلیون |
ام جی 360 اتوماتیک توربو | 77 میلیون و 700 هزار | – |
جیلی جی سی 6 اتوماتیک | 49 میلیون و 790 هزار | 49 میلیون و 500 هزار |
جیلی جی سی 6 اتوماتیک نیوفیس | 58 میلیون و 900 هزار | – |
قیمت خودرو در ایران – قیمت خودروهای وارداتی – 12 اسفند 96
خودرو | قیمت (تومان) |
Hyundai Motors کره جنوبی | |
هیوندای اکسنت فول 2017 | 123 میلیون |
هیوندای النترا 2.0 فول 2017 | 147 میلیون و 226 هزار |
هیوندای النترا 2.0 فول 2018 | 204 میلیون و 961 هزار |
هیوندای سوناتا LF فول بنزینی 2017 | 243 میلیون و 984 هزار |
هیوندای سوناتا LF هیبریدی GLS | 162 میلیون و 900 هزار |
هیوندای سوناتا 2018 هیبریدی GLS پلاس | 269 میلیون و 900 هزار |
هیوندای توسان فول اتوپارک 2017 | 239 میلیون و 561 هزار |
هیوندای سانتافه فول 2017 اتوپارک | 287 میلیون و 292 هزار |
Kia Motors کره جنوبی | |
کیا پیکانتو 2017 | 99 میلیون و 105 هزار |
کیا ریو 2017 | 109 میلیون و 850 هزار |
کیا سراتو 2.0 فول 2017 | 199 میلیون و 540 هزار |
کیا کارنز | 228 میلیون و 877 هزار |
کیا اسپورتیج فول نیوفیس QL | 279 میلیون و 899 هزار |
کیا اپتیما JF فول GT | 234 میلیون و 183 هزار |
کیا اپتیما JF فول GT مدل 2018 | 266 میلیون و 583 هزار |
کیا اپتیما JF هیبریدی 2018 | 266 میلیون و 883 هزار |
کیا سورنتو 2.4 فول GT | 303 میلیون و 572 هزار |
کیا سورنتو 2.4 فول 2018 | 324 میلیون و 319 هزار |
Renault فرانسه | |
رنو داستر PE دو دیفرانسیل 2017 | 155 میلیون |
رنو داستر SE دو دیفرانسیل 2017 | 159 میلیون |
رنو داستر SE تک دیفرانسیل 2017 | 148 میلیون |
رنو داستر SE دو دیفرانسیل 2018 | 165 میلیون |
رنو داستر SE تک دیفرانسیل 2018 | 155 میلیون |
رنو تلیسمان 2017 | 244 میلیون |
رنو تلیسمان 2018 | 265 میلیون |
رنو کولئوس 2017 | 295 میلیون |
رنو کولئوس 2018 | 312 میلیون |
رنو سیمبل PE | 105 میلیون |
رنو سیمبل SE | 110 میلیون |
Toyota ژاپن | |
تویوتا سی اچ آر تیپ Icon | 254 میلیون |
تویوتا سی اچ آر تیپ Dynamic | 249 میلیون |
تویوتا سی اچ آر تیپ Premium | 254 میلیون |
تویوتا سی اچ آر تیپ Lounge | 259 میلیون |
تویوتا پریوس 2017 تیپ 1 | 199 میلیون |
تویوتا پریوس 2017 تیپ 2 | 202 میلیون |
تویوتا پریوس 2017 تیپ 3 | 208 میلیون |
تویوتا راو 4 مدل 2017 تیپ 1 | 299 میلیون و 500 هزار |
تویوتا راو 4 مدل 2017 تیپ 2 | 305 میلیون |
تویوتا راو 4 مدل 2017 تیپ 3 | 310 میلیون |
تویوتا راو 4 مدل 2018 تیپ 2 | 339 میلیون |
تویوتا راو 4 مدل 2018 تیپ 3 | 352 میلیون |
تویوتا کمری هیبریدی XLE مدل 2016 | 285 میلیون |
Lexus ژاپن | |
لکسوس NX200t هفت کلید | 525 میلیون |
لکسوس NX300h هفت کلید 2017 | 560 میلیون |
لکسوس RX200t فول 2017 | 870 میلیون |
Mercedes Benz آلمان | |
بنز CLA200 فول 2016 | 770 میلیون |
بنز CLA45 فول 2016 | 770 میلیون |
بنز CLA45 فول 2017 | 800 میلیون |
بنز GLA45 فول 2016 | 800 میلیون |
بنز GLA45 فول 2017 | 820 میلیون |
بنز C200 فول اتاق جدید 2016 | 820 میلیون |
بنز E200 مدل 2016 | 690 میلیون |
بنز E200 نیوفیس 2017 | 940 میلیون |
بنز E250 فول 2016 | 630 میلیون |
بنز E250 نیوفیس 2017 | 950 میلیون |
Porsche آلمان | |
پورشه باکستر 2.0 | 930 میلیون |
پورشه باکستر اس | 1 میلیارد و 100 میلیون |
پورشه ماکان 2.0 | 990 میلیون |
پورشه ماکان 2.0 توربو | 1 میلیارد و 150 میلیون |
BMW آلمان | |
بی ام و آی 8 فول 2016 | 1 میلیارد و 590 میلیون |
بی ام و 120 هاچ بک پریمیوم | 243 میلیون |
بی ام و 220 آی کوپه | 289 میلیون و 900 هزار |
بی ام و 218 اکتیو تور 2017 | 294 میلیون |
بی ام و 225 آی اکتیو تورر | 344 میلیون |
بی ام و 320 آی | 475 میلیون |
بی ام و 530 تیپ Frontier | 890 میلیون |
بی ام و 730Li تیپ Essential | 960 میلیون |
بی ام و 730Li تیپ Intelligent | 1 میلیارد و 390 میلیون |
بی ام و ایکس 1 مدل 25i تیپ پریمیوم | 585 میلیون |
بی ام و ایکس 3 مدل 28i تیپ Dynamic | 720 میلیون |
بی ام و ایکس 4 مدل 28i تیپ Dynamic | 775 میلیون |
Nissan ژاپن | |
نیسان جوک اسکای پک 2017 | 168 میلیون |
نیسان جوک پلاتینیوم 2017 | 179 میلیون |
نیسان جوک اسپورت توربو 2017 | 230 میلیون |
نیسان ایکس تریل 2017 | 289 میلیون |
نیسان ایکس تریل 2018 | 315 میلیون |
SsangYong کره جنوبی | |
سانگ یانگ تیوولی 2017 | 119 میلیون و 791 هزار |
سانگ یانگ تیوولی 2018 | 151 میلیون |
سانگ یانگ رکستون جی 4 مدل 2018 | 322 میلیون و 640 هزار |
سانگ یانگ کوراندو 2018 | 214 میلیون و 730 هزار |
Mitsubishi ژاپن | |
میتسوبیشی میراژ 2017 | 94 میلیون |
میتسوبیشی میراژ 2018 | 104 میلیون |
میتسوبیشی لنسر 1.8 مدل 2017 | 177 میلیون |
میتسوبیشی لنسر 1.8 مدل 2018 | 187 میلیون |
میتسوبیشی ASX فول 2017 | 214 میلیون |
میتسوبیشی ASX فول 2018 | 239 میلیون |
میتسوبیشی اوتلندر 2017 تیپ 5 | 279 میلیون |
میتسوبیشی اوتلندر 2018 | 312 میلیون |
میتسوبیشی اوتلندر PHEV مدل 2018 | 317 میلیون |
DS Automobiles فرانسه | |
دی اس 3 مدل 2017 | 148 میلیون و 500 هزار |
دی اس 3 مدل 2018 | 188 میلیون و 500 هزار |
دی اس 5LS مدل 2017 | 229 میلیون و 500 هزار |
دی اس 5 مدل 2017 | 262 میلیون |
دی اس 5 مدل 2018 | 313 میلیون |
دی اس 6 مدل 2017 | 285 میلیون |
دی اس 6 مدل 2018 | 330 میلیون |
دی اس 7 مدل 2018 تیپ 1 | 390 میلیون |
دی اس 7 مدل 2018 تیپ 2 | 395 میلیون |
دی اس 7 مدل 2018 تیپ 3 | 399 میلیون |
AlfaRomeo ایتالیا | |
آلفارومئو 4C فول 2016 | 580 میلیون |
آلفارومئو جولیتا فول 2017 | 179 میلیون و 500 هزار |
Maserati ایتالیا | |
مازراتی گیبلی فول آپشن 2015 | 2 میلیارد و 250 میلیون |
مازراتی کواتروپورته 2015 | 2 میلیارد و 330 میلیون |
Volvo سوئد | |
ولوو وی 40 جدید آر دیزاین | 205 میلیون |
ولوو اس 60 آر دیزاین | 235 میلیون |
ولوو اس 90 آر دیزاین | 350 میلیون |
ولوو ایکس سی 60 جدید آر دیزاین | 400 میلیون |
ولوو ایکس سی 90 آر دیزاین | 550 میلیون |
Honda ژاپن | |
هوندا آکورد EXL | 235 میلیون |
هوندا سی آر وی EXL | 240 میلیون |
MG Motors انگلیس – چین | |
ام جی جی تی 2017 | 115 میلیون |
ام جی جی اس 2017 | 176 میلیون |
Volkswagen آلمان | |
فولکس واگن پاسات | 303 میلیون |
فولکس واگن تیگوان | 320 میلیون |
Borgward آلمان – چین | |
بورگوارد بی ایکس 7 | 279 میلیون و 900 هزار |
قیمت خودروی وانت در بازار
میزان نوشت: برای خرید خودرو وانت در بازار باید حداقل 21 میلیون تومان هزینه کرد.
قیمت مدل های مختلف خودرو وانت در بازار به شرح زیر است:
سوپر SUV؛ مشخصات احتمالی بی ام و X4 M
خودرو بانک نوشت: بی ام و X4 برای سال 2018 مورد بهینه سازی اساسی قرار گرفته است و مدلی کاملا جدید از این خودرو با امکانات و تکنولوژی های جدید به بازار خواهد آمد. در بحث ابعاد نیز بی ام و X4 در مقایسه با نسل قبلی خود پیشرفت کرده است و فضای پای سرنشینان عقب آن در مقایسه با قبل به میزان یک اینچ بیشتر است، بنابراین نه تنها این خودرو زیباتر شده است بلکه نسبت به قبل جادار تر و کاربردی تر نیز است.
با وجود اینکه این خودرو زودتر از ماه جولای به بازار نخواهد آمد اما از هم اکنون علاقه مندان دست بکار شده و با استفاده از کامپیوتر اقدام به رندر کردن تصاویر مدل اسپرت X4 یعنی X4 M کرده اند.
یک وبسایت به نام X-Tomi Design اخیرا اقدام به رندر کردن تصاویر فرضی از بی ام و X4 M کرده است که نشان می دهد این خودرو در بخش جلوپنجره و سپر تفاوت هایی با نسخه ی استاندارد X4 دارد.
خطوط جلوپنجره در مدل M به رنگ مشکی هستند و سپر نیز ارتفاع پایین تری دارد. در دو گوشهی سپر نیز دو ورودی هوا قرار گرفته اند که داخل آن ها نیز لامپ های LED مشاهده می شود. ارتفاع کلی خودرو نیز پایین تر آمده است و سقف خودرو همانند اکثر خودروهای M به رنگ مشکی است.
در بخش فنی بی ام و X4 M باید گفت که این خودرو به یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی با نام S55 مجهز خواهد شد که این موتور توربوشارژر دار در مدل های M3 و M4 نیز قبلا مورد استفاده قرار گرفته است و می تواند 470 الی 475 اسب بخار قدرت تولید کند. در حال حاضر نیز بی ام و ایکس 4 با اگزوز های چهارتایی در حال استتار دیده شده است که می توان حدس زد این خودرو همان مدل X4 M است.
در حال حاضر قوی ترین مدل X4 به موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی به قدرت 355 اسب بخار مجهز است که 495 نیوتن متر نیز گشتاور دارد. نیروی این مدل با استفاده از یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک به هر چهارچرخ خودرو انتقال پیدا می کند و می تواند X4 را در عرض 4.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. این مدل دارای قیمت پایهی 60 هزار دلاری است.
بی ام و X4 نسل دوم از ماه جولای وارد بازار خواهد شد و تا پایان سال نیز مدل M به بازار خواهد آمد.
دنا ۳ میلیون تومان ارزان شد
تسنیم نوشت: امروز دنا با کاهش ۳ میلیون تومانی با قیمت ۴۵ میلیون تومان معامله میشود.
در بازار امروز خرید و فروش خودرو قیمت بسیاری از خودروهای داخلی نسبت به هفته گذشته شاهد کاهش قیمت بود. برهمین اساس قیمت پژو207 اتوماتیک با کاهش یک میلیون و 200 هزار تومانی با قیمت 54 میلیون و 800 هزار تومان، دنا با کاهش 3 میلیون تومانی با قیمت 45 میلیون تومان، پژو 207 دندهای با کاهش 2 میلیون و 500 هزار تومانی با قیمت 46 میلیون و 500 هزار تومان به فروش میرسد.
علاوه بر بازار داخلیها قیمت خودروهای وارداتی هم در اولین روز هفته نسبت به هفته گذشته با کاهش قیمت و نبود مشتری به روبه است به این صورت که توسان با کاهش 3 میلیون تومانی با قیمت 257 میلیون تومان، النترا با کاهش 9 میلیون تومانی با قیمت 185 میلیون تومان، سراتو با کاهش 8 میلیون تومانی با قیمت 185 میلیون تومانی مورد معامله قرار میگیرد.
جدول تعدادی از خودروهای داخلی در روز جاری به شرح زیر است:
جگوار I-Pace؛ اولین کراس اور برقی بریتانیا معرفی شد
زومیت نوشت: جگوار I-Pace الکتریکی با ظرفیت باتری ۹۰ کیلووات ساعت و شعاع حرکتی ۳۸۶ کیلومتر با یک شارژ، نخستین کراساور تمام الکتریکی در تازیخ خودروسازی بریتانیا است.
انتظارها به پایان رسید و جگوار از جدیدترین و مدرنترین کراساور الکتریکی خود، I-Pace، رونمایی کرد. I-Pace به عنوان سومین کراساور جگوار در کنار مدلهای E-Pace و F-Pace قرار میگیرد. این خودروی الکتریکی پیشرفتهترین و پاکترین محصولی است که جگوار تاکنون به تولید رسانده است.
I-Pace به یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۹۰ کیلووات ساعت مجهز است که میتواند شعاع حرکتی ۳۸۶ کیلومتری را برای این کراساور مدرن به ارمغان آورد. استفاده از سیستم بازیافت انرژی در ترمزها در کنار سیستم رانندگی تک پداله سبب دستیابی به این شعاع حرکتی شده است. به لطف استفاده از سیستم شارژ سریع در I-Pace، تنها ۴۰ دقیقه زمان نیاز است تا با استفاده از ایستگاههای شارژ سریع ۱۰۰ کیلوواتی، باتریهای خودرو تا ۸۰ درصد ظرفیتشان شارژ شوند. ۱۰ ساعت زمان نیاز است تا همین میزان شارژ باتری با استفاده از برق خانگی ۲۳۰ ولت/۳۲ آمپر انجام شود.
بازده بالا تنها ویژگی I-Pace نیست، این خودروی الکتریکی از لحاظ عملکرد نیز خیرهکننده است. موتور برقی خودرو معادل ۳۹۴ اسب بخار (۲۹۳ کیلووات) قدرت و ۶۹۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که به هر چهار چرخ آن منتقل میشود. عملکرد این پیشرانه سبب شده ظرف مدت ۴.۵ ثانیه I-Pace از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. باتریها در کف خودرو و بین دو محور جانمایی شدهاند که سبب میشود، مرکز ثقل I-Pace به زمین نزدیک شود و توزیع وزن خودرو در جلو و عقب مساوی باشد. نسخهی استاندارد این خمدل به سیستم تعلیق پنوماتیکی فعال مجهز است. البته سیستم تعلیق تطبیقپذیر دینامیک به عنوان آپشن قابل سفارش است.
در طراحی خارجی I-Pace از مدل مفهومی ابرخودروی C-X75 الهام گرفته شده است. کاپوت I-Pace کوتاه و کم ارتفاع و سقف آن با هدف بهبود ویژگی آیرودینامیک، طراحی شده است. شیشهی عقب I-Pace درست همانند مدل مفهومی آن خمیده است و همهی این ویژگیهای ظاهری در جهت کاهش نیروی پسا (درگ) به کار گرفته شدهاند. با توجه به جزئیات رعایت شده در طراحی I-Pace، ضریب پسای آن به عدد خارقالعادهی ۰.۲۹ رسیده است. ایان کالوم، سرپرست طراحی I-Pace؛ گفته است: استفاده از پیشرانهی الکتریکی به تیم طراحی آزادی عمل بیسابقهای در طراحی خودرو داده است.
طول I-Pace برابر با ۴,۶۸۲ میلیمتر و فاصلهی بین دو محور آن ۲,۹۹۰ میلیمتر است. ابعاد این خودرو در مقایسه با مدل E-Pace بزرگتر است و تنها چند سانتیمتر کوچکتر از F-Pace خواهد بود.
درست مانند طراحی خارجی خیره کننده، کابین I-Pace نیز حرفهای زیادی برای گفتن دارد. استفاده از مواد با کیفیت عالی مثل چرم لوکستک (Luxtec) و گریند (Grained) در کنار امکان سفارش آپشن پارچهی کوادرات (ترکیبی از پشم و پارچههای بازیافتی بافته شده) زیبایی فضای داخلی I-Pace را دوچندان کرده است. اگرچه ظاهر اسپرت این خودرو تداعی کنندهی مدلهای کوپه است، اما فضای داخلی I-Pace بسیار جادار به نظر میرسد. فضای پا برای سرنشین عقب، ۸۹ سانتیمتر است که در کنار فضای ۷۱۶ لیتری صندوق عقب بیانگر جادار بودن این خودرو است. با تا کردن صندلیهای ردیف دوم، فضای صندوق عقب به ۱۴۴۴ لیتر افزایش مییابد که تقریبا پاسخگوی هر نیازی خواهد بود. در مقایسه با مدل E-Pace، فضای پا در قسمت عقب هر دو مدل یکسان است، اما فضای صندوق عقب E-Pace تنها ۶۸۵ لیتر است که به خوبی نشان میدهد I-Pace جادارتر از این مدل است.
جگوار برای اولین بار از سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز به دو نمایشگر لمسی موسوم به InControl Touch Pro در محصولاتش استفاده کرده است. این سیستم انحصاری متعلق به شرکت جگوار لندروور است و تاکنون تنها در مدلهای لندروور استفاده میشد که از جملهی آنها میتوان به مدل ولار و مدل ۲۰۱۸ رنجروور اسپرت اشاره کرد. این سیستم به دو نمایشگر ۱۰ و ۵.۵ اینچی مجهز است که نمایشگر بزرگتر در قسمت مرکزی کنسول و بالاتر از نمایشگر ۵.۵ اینچی تعبیه شده است. از طریق این نمایشگرها، راننده و سرنشینان میتوانند به ویژگیهای مختلف خودرو دسترسی داشته باشند.
اطلاع لحظهای از شعاع حرکتی خودرو، وضعیت شارژ باتریها و یک سیستم ناوبری منحصربهفرد همهوهمه در سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو نهفته است. سیستم ناوبری این خودرو با استفاده از هوش مصنوعی و با در نظر گرفتن عادات رانندگی شخصی که پشت فرمان نشسته است، اطلاعاتی نظیر حداکثر شعاع حرکتی باقیمانده را محاسبه میکند. I-Pace به سیستم دستیار صوتی آمازون الکسا نیز مجهز است که به رانندگان اجازه میدهد با پرسیدن سوالاتی نظیر، آیا درب خودروی من قفل است؟ میزان شارژ باتریها چقدر است؟ آیا شعاع حرکتی باقیمانده برای رسیدن به محل کارم کافی است؟ از اطلاعات موردنظرشان مطلع شوند.
مدل ۲۰۱۹ این خودرو از اواسط سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. هنگام عرضه سه تریم S، SE و HSE قابل سفارش خواهد بود که البته در سال اول عرضهی آن یک تریم لوکس و اختصاصی با نام فرست ادیشن (First Edition) به تولید خواهد رسید. I-Pace فرست ادیشن بر اساس نسخهی لوکس HSE تولید میشود و شامل ویژگیهای انحصاری خاصی است که دیگر در هیچ یک از نسخهها دیده نخواهد شد.
در قالب برنامهی گارانتی الیتکار (EliteCar)، باتریهای I-Pace به مدت ۸ سال یا ۱۶۱ هزار کیلومتر توسط جگوار ضمانت شدهاند. ۱۵ اسفندماه و در جریان معرفی این خودرو در نمایشگاه ژنو قیمت قطعی آن اعلام خواهد شد.
آلتیما نفس می کشد؛ معرفی نسل جدید نیسان آلتیما در سال 2018
با اینکه نسل فعلی آلتیما در سال 2016 یک بار به روز رسانی شد ولی در اصل همان خودرویی است که در سال 2012 معرفی شد و بنابراین یک خودروی قدیمی محسوب می شود. اگر منتظر معرفی مدل جدید آلتیما بودید نیازی نیست مدت زیادی صبر کنید زیرا نیسان به تازگی اعلام کرد که نسل جدید آلتیما مدل 2019 ماه بعد در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی خواهد شد.
آلتیما زمانی پرفروش ترین خودروی نیسان بود ولی در سال های اخیر کراس اوور روگ این لقب را از آلتیما ربوده است. احتمالا گرایش بازار امریکا به سوی SUVها و کراس اوورها و همچنین قدیمی شدن نسل فعلی آلتیما در این موضوع دخیل هستند. رقبای آلتیما در کلاس سدان های متوسط مانند تویوتا کمری، هوندا آکورد، هیوندای سوناتا و شورولت مالیبو وارد نسل های جدید خود شده اند و موتورها و فناوری های جدیدتر و مصرف سوخت کمتری را به مشتریان ارائه می دهند.
هنگامی که آلتیمای جدید در 28 مارس 2018 در نمایشگاه خودروی بین المللی نیویورک رونمایی شود، نیسان سرانجام این خودرو را به روز رسانی خواهد کرد. نیسان تا به حال جزئیاتی از نسل جدید آلتیما منتشر نکرده است اما پیش بینی می شود که این خودرو از زبان طراحی جدید نیسان در طراحی داخلی و خارجی بهره مند شود که احتمالا شامل سقف شناور و یکی از گونه های مختلف جلو پنجره شاخص نیسان با طراحی V شکل است. نیسان آلتیمای 2019 احتمالا از یک موتور جدید یا طیف موتورهای ارتقایافته برخوردار شده و همراه با جدیدترین امکانات ایمنی پیشرفته نیسان مربوط به فناوری نیمه-خودران عرضه خواهد شد.