قیمت خودروهای صفر ارزان قیمت در بازار تهران/ معرفی هاوال و ون پژو ریفتر/ قیمت انواع پژو و خودروهای چینی در تهران
به گزارش گروه فضای مجازی ، در بسته اخبار خودرو امشب اخبار متنوعی از جمله قیمت خودروهای صفر ارزان قیمت در بازار تهران، معرفی هاوال و ون پژو ریفتر، قیمت انواع پژو و خودروهای چینی در تهران می خوانیم.
قیمت خودروهای چینی در بازار تهران
اقتصاد آنلاین نوشت: در جدول زیر شاهد قیمت روز انواع خودروهای چینی در بازار تهران هستید که ممکن است تا ۵ درصد در مناطق مختلف پایتخت داران نوسان قیمت باشند.
رشد فروش تسلا مدل S در برابر سدانهای لوکس آلمانی
زومیت نوشت: برای اولین بار، سدان تمام برقی تسلا مدل S در سال ۲۰۱۷ و در بازار اروپا، فروش بیشتری نسبت به سدانهای لوکس مرسدس بنز کلاس S و بیامو سری 7 داشته است.
بر اساس جدیدترین گزارشهای منتشرشده، تسلا موتورز و مدل S این شرکت در برابر مدلهای لوکس آلمانی با قیمت بالای ۸۰ هزار دلار، فروش بیشتری داشته است. آمار فروش سدانهای لوکس در بازار اروپا، فروش عالی مدل S را تأیید میکند. مدل S سدان سایز بزرگ تمام برقی تسلا موتورز با ظرفیت ۵ سرنشین، طرح بدنهی لیفتبک، قدرت ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور ۴۴۰ نیوتنمتر است که در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد. چندین نسخه از مدل S با ظرفیتهای باتری و قدرتهای متنوع عرضه میشود. پرقدرتترین مدل S، نسخهی P100D است که در تستهای سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسانههای معتبر، زمان ۲.۳۶ ثانیه ثبت کرده است.
تسلا مدل S در سالهای اخیر در بازار آمریکا، بیشتر از سدانهای لوکس آلمانی فروش داشته؛ اما این برای اولین بار است که این خودروی تمام برقی، در بازار اروپا بیشتر از رقبای آلمانی و بنزینی خود مشتری پیدا کرده است. فروش سه مدل سدان لوکس در بازار اروپا سال ۲۰۱۷ به این صورت است:
تسلا مدل S – فروش ۱۶ هزار و ۱۳۲ دستگاه (۳۰ درصد افزایش فروش نسبت به سال گذشته)
مرسدسبنز S کلاس – فروش ۱۳ هزار و ۳۵۹ دستگاه (۳ درصد کاهش فروش نسبت به سال گذشته)
بیامو سری 7 – فروش ۱۱ هزار و ۷۳۵ دستگاه (۱۳ درصد افزایش فروش نسبت به سال گذشته)
فلیپه مانوز، تحلیلگر مؤسسهی تحقیقاتی JATO Dynamics، میگوید: این آمار برای خودروسازهای باسابقه مانند مرسدس، زنگ خطر است. درواقع پیام اصلی این است که برندهای کوچکتر ولی با مدیریت هوشمندانهتر مانند تسلا، توانایی شکست مرسدس در خانه را دارند.
مانوز افزود که شرکتهای خودروسازی اروپا باید هرچه سریعتر به فناوری خودروهای برقی روی بیاورند؛ چراکه مصرفکنندگان روزبهروز بیشتر به این خودروها گرایش پیدا میکنند.
وی با اشاره به خط تولید تسلاموتورز و سرعت پایین در تحویل محصولات این شرکت، گفت: به نظر میرسد صنعت خودروسازی سنتی، نتوانسته است پابهپای سرعت توسعهی فناوری پیش برود.
تسلا مدل S سال ۲۰۱۷ در بازار آمریکا، همانند چند سال گذشته، بیشتر از مدلهای لوکس آلمانی و آمریکایی مشتری داشته است:
تسلا مدل S – فروش ۲۸ هزار دستگاه (۹ درصد افزایش فروش نسبت به سال گذشته)
کادیلاک XTS – فروش ۱۶ هزار و ۲۷۵ دستگاه (۲۷ درصد کاهش فروش نسبت به سال گذشته)
مرسدسبنز S کلاس – فروش ۱۵ هزار و ۸۸۸ دستگاه (۱۶ درصد کاهش فروش نسبت به سال گذشته)
مؤسسهی تحقیقاتی JATO Dynamics، آمار فروش تنها کراساور تسلا، یعنی مدل X را هم منتشر کرده است. مدل X در بازار اروپا در سال ۲۰۱۷ بیشتر از کراساورهای لوکس آلمانی فروش داشته است: به نظر میرسد که شرکتهای بزرگ خودروسازی اروپا، برنامهی خود برای مقابله با فروش محصولات تسلا را آغاز کردهاند. بهعنوان مثال، جگوار و آئودی محصولات خود را برای رقابت با مدل X تسلا عرضه خواهند کرد. جگوار اولین مدل تمام برقی خود موسوم به I-Pace را قبل از نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ رونمایی میکند. آئودی نیز در حال جمعآوری ودیعه از مشتریان و آمادهسازی شاسیبلند تمام برقی e-tron خود برای بازار اروپا است. بر اساس گزارشهای منتشرشده، پس از معرفی و تست نسخهی پروتوتایپ شاسیبلند تمام برقی آئودی در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸، مدل نهایی در تابستان ۱۳۹۷ رونمایی خواهد شد.
از طرفی پورشه با رونمایی از سدان تمام برقی میشن ای (Mission E)، رقیب سرسختی برای مدل S تسلا خواهد بود. فولکس واگن نیز بهعنوان غول خودروسازی آلمان، با مدل مفهومی ویزیون (Vizzion) و پیشنمایش سدان تمام برقی خانوادهی I.D. در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ حضور خواهد داشت.
تسلا موتورز اخیراً تحویل پیشفروشهای مدل 3 که رقیب اصلی سدانهای سایز متوسط لوکس بنزینی بوده، سرعت بخشیده است. فروش مدل 3 مدتی است که در بازار آمریکا شروع شده؛ اما هنوز گزارش کامل فروش این سدان تمام برقی توسط مؤسسهی JATO Dynamics منتشر نشده است.
ملاقات با هاوال جدید هیبریدی، آینده لوکس چینی
کمپانی خودروسازی گریت وال یکی از بزرگترین کمپانیهای خودروسازی در کشور چین است و در بخش خودروهای شاسیبلند و خودروهای سنگین، بزرگترین تولیدکننده این کشور به شمار میرود.
تولیدات هاوال را خودروهای شاسی بلند تشکیل می دهند و این برند در سال های اخیر در بحث تولید خودروهای شاسی بلند توانسته پیشرفت های قابل توجهی را کسب کند به طوری که محصولات هاوال امروزه در کشور استرالیا نیز به فروش می رسند.
هاوال از خودروهای کراس اوور گرفته تا اس یو وی های توانا در بخش آفرود را در سبد محصولاتی خود دارد. اما به تازگی این برند موفق چینی از اولین خودروی کراس اوور هیبریدی خود نیز رونمایی کرده است که در ادامه می خواهیم نگاهی کوتاه بر این خودرو که با نام HB-03 شناخته می شود داشته باشیم.
این خودرو ابتدا به عنوان یبک اتومبیل مفهومی در نمایشگاه خودروی شانگهای امسال رونمایی شد و اعلام شد که کمپانی قصد دارد تا این خودرو را به زودی به تولید برساند. همچنین هاوال قبلا نیز وعده داده بود که یک شاسی بلند با طراحی کوپه مانند را تا پیش از سال 2020 روانه بازار استرالیا خواهد کرد.
خودروی کراس اوور HB-03 یک هیبریدی بنزینی است که اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه خودروی پکن 2016 تجربه کرد و حالا این خودرو در شرف تولید و ورود به بازار است.
طراحی کراس اوور HB-03 توسط طراح سابق بی ام و پیر لکرک انجام شده است. طراحی خارجی هاوال HB-03 بسیار زیبا است و ضمنان شباهت زیادی نیز با برند لوکس جدید هاوال یعنی محصولات Way دارد که این تشابه را به خصوص در طراحی جلوی خودرو می توان به خوبی مشاهده کرد.
در داخل کابین نیز شاهد طراحی بسیار لوکس و در عین حال مدرنی هستیم که اوج مدرن بودن HB-03 را می توان در طراحی بسیار خاص اهرم دسته دنده مشاهده کرد. همجنان صفحه نمایش مقابل راننده نیز از نوع دیجیتالی است و در بالای داشبورد نیز یک نمایشگر دیگر وجود دارد. در طراحی داخلی استفاده گسترده از چرم و چوب به چشم می خورد که فضایی شکیل و دلنشین را برای سرنشینان پدید آورده اند. در کابین HB-03 شاهد حذف حداکثری کلیدها هستیم و همین نشان دهنده ی مدرن بودن و طراحی آینده نگرانه این خودرو است. البته هاوال برخی از واجبات پرطرفدارترین بخش های را حفظ کرده است که باید مهم ترین آنها را اهرم های (شیفترها) تعویض دنده در پشت فرمان دانست.
مدل کانسپت دارای یک موتور 1.5 لیتری بنزینی از نوع توربو بود که به یک موتور الکتریکی متصل شده بود. موتور برقی در این خودرو نیروی خود را از یک باتری لیتیوم یون NCM دریافت می کند که این باتری در بخش عقبی خودرو جاسازی شده است. ظرفیت این باتری نیز 13 کیلووات ساعت است. هاوال همچنین اعلام کرده است زمان مورد نیاز برای شارژ شدن این باتری نیز تنها 4 ساعت است و با استافده از پریز خانگی نیز می توان باتری را شارژ کرد.
قدرت کلی موتور هیبریدی 268 اسب بخار و گشتاور آن 450 نیوتن متر است که مشخصاتی بسیار خوب برای یک کراس اوور محسوب می شوند. از نظر مصرف سوخت نیز اگر ادعای سازنده مبنی بر مصرف ترکیبی 2.1 لیتر در هر 100 کیلومتر صحت داشته باشد باید گفت HB-03 یکی از بهترین انتخاب ها است.
با توجه به اینکه در HB-03 از قوای محرکه هیبریدی استفاده شده است این خودرو این توانایی را دارد تا بدون روشن کردن موتور بنزینی مسافتی را تنها با اتکا به موتور برقی و باتری ها طی کند که این مسافت برای HB-03 چیزی در حدود 65 کیلومتر است که از این نظر نیز عدد بسیار خوبی به شمار می رود. موتور برقی هاوال می تواند 127 اسب بخار قدرت و 278 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.
پیر لکرک در مورد این خودرو گفته است: خودروی HB-03 مزایای و قابلیت های خودروهای هیبریدی را با جذابین و لذت رانندگی خودروهای کوپه تلفیق کرده است. در این خودرو به دینامیک رانندگی اهمیت زیادی داده شده است اما در عین حال این دینامیک و خصیصه ی اسپرت بودن این خودرو به هیج وجه باعث نشده است تا سرنشینان عقب فضای سر کمی داشته باشند و راحتی سرنشینان هاوال HB-03 در سطح مناسبی قرار دارد.
هاوال امید زیادی دارد که این شاسی بلند هیبریدی کوپه بتواند در بازار استرالیا عملکرد خوبی داشته باشد.
تیم اسمیت مدیر بازاریابی هاوال استرالیا در این خصوص گفتهاست که هاوال از سال آینده HB-03 را وارد بازار استرالیا خواهد کرد. در ادامه می توانید ویدیویی از این خودرو را نیز مشاهده کنید.
قیمت پژو دست دوم در بازار
میزان نوشت: برای خرید خودرو پژو ۴۰۵ مدل ۱۳۹۳ با کارکرد ۱۰ هزار کیلومتر به سرمایه ۲۸ میلیون تومانی نیاز است.
ون پژو ریفتر معرفی شد
زومیت نوشت: شرکت فرانسوی پژو از مدل تولیدی ون ریفتر و نسخهی دو دیفرانسیل مفهومی از این خودرو، قبل از آغاز نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ رونمایی کرد.
ون جدید پژو موسوم به ریفتر (Rifter)، با انتخاب نام، پلتفرم و طراحی جدید به عنوان یک خودروی خانوادگی جادار و راحت در بازار اروپا، معرفی شد. ریفتر که در اصل جایگزین مدل پارتنر تیپی (Partner Tepee) خواهد بود، همانند خواهر و برادر خود در برندهای سیتروئن و اوپل/واکسهال، در دو نسخهی ۵ و ۷ سرنشینه با طولهای بدنهی ۴.۴ و ۴.۷۵ متر عرضه میشود.
دو صندلی ردیف آخر پژو ریفتر با خم شدن و حرکت کشویی، فضای بیشتری در عقب ایجاد میکنند. مدل استاندارد ریفتر ۵ سرنشینه، فضای بار حدود ۷۷۵ لیتر در اختیار قرار میدهد. اما نسخه ۷ سرنشینه در حالتی که صندلیهای ردیف عقب خوابیده باشد، ۴۰۰۰ هزار لیتر فضای بار خواهد داشت. علاوه بر این بخش کوچکی در سقفف تعبیه شده است که تا ۱۴ لیتر فضای اضافه برای سرنشینان ردیف دوم یا دسترسی از صندوق عقب خواهد داشت.
پژو ریفتر به سیستم تمام چرخ محرک که با همکاری شرکت مهندسی دانژل (Dangel) ساخته شده، پیشرانهی ۱.۲ لیتری سری پیورتک (PureTech) با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و جعبهدندهی ۵ سرعتهی دستی مجهز است. مدل پرقدرت ریفتر، از پیشرانهی ۱۳۰ اسب بخاری، گیربکس ۸ سرعتهی اتوماتیک و فیلتر GPF جهت آلایندگی کمتر استفاده میکند. علاوه بر دو نسخهی بنزینی، تیم مهندسی پژو سه نسخهی مختلف دیزلی که از پیشرانهی ۱.۵ لیتری سری BlueHDI استفاده میکنند را هم تدارک دیده است. این نسخهها شامل مدل ۷۵ اسب بخار با گیربکس دستی ۵ سرعته، ۱۰۰ اسب بخار با گربکس ۵ سرعته دستی و ۱۳۰ اسب بخار با گیربکسهای ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک میشود. تیپ GT Line ریفتر با داشتن رنگ بدنهی قهوهای روشن، رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی طرح الماس، پنل فرمان منحصربهفرد، روکشها و تودوزی ویژه و نشان GT Line در بخشهای مختلف بدنه و کابین جلب توجه میکند.
پژو ریفتر به سیستم تمام چرخ محرک که با همکاری شرکت مهندسی دانژل (Dangel) ساخته شده، پیشرانهی ۱.۲ لیتری سری پیورتک (PureTech) با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و جعبهدندهی ۵ سرعتهی دستی مجهز است. مدل پرقدرت ریفتر، از پیشرانهی ۱۳۰ اسب بخاری، گیربکس ۸ سرعتهی اتوماتیک و فیلتر GPF جهت آلایندگی کمتر استفاده میکند. علاوه بر دو نسخهی بنزینی، تیم مهندسی پژو سه نسخهی مختلف دیزلی که از پیشرانهی ۱.۵ لیتری سری BlueHDI استفاده میکنند را هم تدارک دیده است. این نسخهها شامل مدل ۷۵ اسب بخار با گیربکس دستی ۵ سرعته، ۱۰۰ اسب بخار با گربکس ۵ سرعته دستی و ۱۳۰ اسب بخار با گیربکسهای ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک میشود. تیپ GT Line ریفتر با داشتن رنگ بدنهی قهوهای روشن، رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی طرح الماس، پنل فرمان منحصربهفرد، روکشها و تودوزی ویژه و نشان GT Line در بخشهای مختلف بدنه و کابین جلب توجه میکند.
علاوه بر مدل جدید ریفتر، مدل مفهومی و دو دیفرانسیل ریفتر 4x4 نیز معرفی شد. این مدل نیز از سیستم تمام چرخ محرک که با همکاری تیم مهندسی دانژل ساخته شده است در کنار ۸۰ میلیمتر افزایش ارتفاع بهره میبرد. به لطف وجود این سیستم، سه حالت رانندگی 2RM فقط محرک جلو، 4RM محرک عقب و Lock Mode و قفل شدن اکسل عقب در ریفتر مفهومی وجود خواهد داشت. از دیگر ویژگیهای این مدل با نسخهی تولیدی، میتوان به طرح بدنه و تایرهای BF گودریچ اشاره کرد. ریفتر مفهومی از پیشرانهی دیزلی با قدرت ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتنمتر به همراه گیربکس ۶ سرعتهی دستی استفاده میکند. تجهیزات اضافی ریفتر مفهومی شامل چادر سقفی با طرح هماهنگ بدنه، تشکهای نرم و دوچرخهی برقی eM02 FS پژو است.
جدیدترین ون شرکت فرانسوی پژو، از پنل فرمان i-Cockpit، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، سیستم نمایش مشخصات فنی روی شیشه (HUD) و فرمان خوشدست کوچک بهره میبرد. بهترین سیستمهای کمکی پژو، مانند سیستم کنترل کشش و پایداری پیشرفته در ون ریفتر وجود خواهد داشت. از سیستمهای ایمنی ریفتر، میتوان به سیستم هشداردهندهی انحراف از بین خطوط، ترمز اضطراری، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشداردهندهی نقطهی کور و تشخیص دهندهی تابلوهای راهنمایی و رانندگی و چراغهای جلوی هوشمند اشاره کرد. علاوه بر این، ریفتر به سیستم بررسی توجه راننده به رانندگی مجهز است؛ این سیستم با استفاده از دوربین به رفتار راننده و حرکات فرمان توجه میکند تا در صورت تشخیص شرایط خطرناک، بهصورت صوتی یا تصویری اعلام خطر کند.
هر دو مدل تولیدی و مفهومی ون جدید پژو ریفتر، در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته خواهند شد.
خودروهای صفر ارزان قیمت در بازار تهران
اقتصاد آنلاین نوشت: در جدول زیر شاهد قیمت روز خوردهای صفر ارزان قیمت در بازار تهران هستیم که قیمت آنها کمتر از ۳۰ میلیون تومان است و ممکن است تا ۵ درصد در مناطق مختلفت تهران دارای نوسان باشد.