دفاتر نمایندگی، راهبرد آستان قدس رضوی برای خدمت رسانی به محرومان است
بختیاری میافزاید: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردمی تمام عیار است و فلسفه خدمت و حضور در بین این مردم هم برخاسته از پایبندی به نظام اسلامی است.
وی میگوید: خدمت رسانی به مردم بویژه نیازمندان و محرومان یکی از اهداف مهم آستان قدس رضوی است و در این راستا تلاش خواهیم کرد از تمام ظرفیتها استفاده کنیم.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه رویکرد جدید آستان قدس رضوی رویکردی فرهنگی است، تصریح میکند: امروز تلاش دشمن بعد از شکست در زمینههای دیگر، تلاش برای ضربه زدن به فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی است.
وی میافزاید: با افتتاح و راه اندازی دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استانها بستر رشد و توسعه در تمامی زمینهها از جمله فرهنگی فراهم میشود و به طور قطع نگاه آستان قدس رضوی به استانها، ویژه خواهد بود.
بختیاری با بیان اینکه تجربه یک ساله راهاندازی دفاتر نمایندگی آستان قدس در استانها نشان از اثربخشی این اقدام در عرصههای مختلف دارد، گفت: مبانی نظری راهاندازی دفاتر نمایندگی آستان قدس در استانها خدمترسانی به محرومان، مستضعفان و نیز توسعه خادمیاری است.
دفاتر استانی آستان قدس خادمیار رضوی را سازماندهی میکنند
مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی میگوید: آستان قدس رضوی در هر استان یک دفتر راهاندازی کرده است تا این دفاتر با هدف ارائه خدمات داوطلبانه در همان استان، کار شناسایی محرومان و مستضعفان و نیز سازماندهی خیّران و خادمیاران تخصصی را به انجام برسانند.
علیاکبر عصارنیا تأکید میکند: بر اساس راهبرد آستان قدس رضوی مبنی بر توسعه مفاهیم خدمت، خادم و مخدوم، زمینه خدمت افراد متخصص در حوزههای مختلف فراهم شده است.
مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی میگوید: در قالب طرحی، خادمیاران رضوی علاوه بر خدمت در حرم مطهر، بخشی از مأموریت خود را به صورت داوطلبانه به محرومان و مستضعفان در منطقه محل سکونت خود ارائه خدمت میکنند.
وی میافزاید: بر اساس این طرح در هر استان یک دفتر تأسیس و شروع به فعالیت کرده است که مهمترین فعالیت این دفاتر شناسایی محرومان و مستضعفان به منظور ارائه خدماتی نظیراعزام زائر اولیها به مشهد مقدس با همکاری سایر نهادهای دولتی و غیردولتی و نیز ثبت نام و گزینش خادمیاران رضوی و سازماندهی آنان در قالب گروههای تخصصی برای ارائه خدمت به مردم محروم همان استان است.
دفاتر استانی ارتباط مردم با آستان قدس را تسهیل کرده است
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز میگوید: راهاندازی دفاتر استانی آستان قدس رضوی سبب ارتباط راحتتر مردم با این آستان مقدس شده است.
عباس قاضی خانی تأکید میکند: از شهریورماه سال جاری تاکنون به همت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز، زمینه تشرف ۶۰۰ نفر از کسانی که تاکنون توفیق تشرف به حرم مطهر رضوی را به دست نیاورده بودند، فراهم شد.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز میگوید: یکی از مهمترین برنامههای دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در این استان مشارکت در اردوهای جهادی بوده که به منظور تسریع در امر خدمترسانی، پروژه شناسایی مناطق محروم استان از چند ماه قبل آغاز شده است.
قاضیخانی با بیان اینکه در حال برنامهریزیهای بسیار خوبی برای امور جهادی با سپاه استان هستیم، میافزاید: یکی از برنامهریزیهای صورت گرفته برای اردوهای جهادی، تشکیل هیئت پزشکی برای ارائه خدمات درمانی به صورت رایگان در مناطق محروم است.
وی تصریح میکند: بعد از افتتاح رسمی دفتر آستان قدس رضوی در استان البرز، این ارتباط نزدیک سبب مسرت مردم شده است، چرا که براحتی میتوانند با آستان قدس رضوی ارتباط برقرار کنند و وقفها و نذورات خود را اهدا نمایند.
دفاتر استانی، زیارت را برای زیارت اولیها ممکن میکنند
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی، عملیاتی کردن منشور هفت گانه رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی را از مهمترین اهداف راهاندازی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان شمالی میداند.
محمد اکبرزاده میگوید: براساس دستور ارسالی دفتر مرکزی ما موظف به شناسایی سه دهستان محروم برای ارائه خدمات شدهایم که این سه دهستان، ۷۰ روستا را در برگرفته و شاخصهای محرومیت این سه دهستان جمعآوری شده است.
اکبرزاده اعزام ۳۰۰ زیارت اولی به مشهد مقدس و اهدای ۲۰۰۰ بسته فرهنگی به دانشآموزان مناطق محروم را از مهمترین اقدامهای صورت گرفته این نمایندگی در سه ماه اول راهاندازی آن، میداند.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی با اشاره به استقبال مردم از راه اندازی این نمایندگی گفت: در طی سه ماه اخیر، توسط نمایندگی آستان قدس رضوی در زمینه ترویج فرهنگ نذر و موقوفات کارهای بسیار خوبی انجام شده است.
ارائه خدمات متنوع توسط نمایندگیهای آستان قدس رضوی در سراسر کشور
دادخدا خدایار مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سیستان و بلوچستان است. او معتقد است مهمترین دستاورد معاونت تازه تأسیس امداد مستضعفان آستان قدس رضوی راه اندازی دفاتر استانی این آستان مقدس است.
او با اشاره به اینکه راهاندازی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استانها، با هدف تسریع و تسهیل خدمترسانی انجام شده است، تأکید میکند: این دفاتر زمینه مشارکت بیشتر مردم بخصوص خیرین را فراهم کردهاند.
خدایار میگوید: یکی دیگر از اهداف راهاندازی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی بویژه در استان سیستان و بلوچستان بهرهمندی از ظرفیتهای معنوی آستان قدس رضوی در این استان است، چرا که مردمان بسیار زیادی در این استان علاقه دارند بتوانند به عنوان خادم در آستان قدس رضوی حضور داشته باشند و خدمترسانی به حریم حضرت رضا(ع) داشته باشند.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سیستان و بلوچستان میگوید: نخستین اقدام صورت گرفته در این نمایندگی، استقبال و پذیرایی از زائران پاکستانی بوده که از مرز میرجاوه به منظور زیارت بارگاه منور رضوی وارد کشور میشوند.
خدایار تأکید میکند: امسال در ایام محرم و صفر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان پذیرای ۲۰ هزار زائر پاکستانی بود.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سیستان و بلوچستان تأکید میکند: پرچم امام رضا(ع)، پرچم وحدت و رأفت است و ما به نمایندگی از آستان قدس رضوی، این پرچم را در استان مان، برپا نگه داشتهایم.
منبع: روزنامه قدس
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.