صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تلاشی تصنعی برای تزریق واقعیت/هایلایت ضعیف‌ترین فیلم جشنواره فیلم فجر+عکس

۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴:۰۷
کد خبر: ۳۹۹۹۱۰
فیلم سینمایی "هایلایت" به کارگردانی "اصغر نعیمی" امسال در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و از سوی اکثر اهالی رسانه به عنوان یکی از آثار کم رمق جشنواره اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، فیلم سینمایی "هایلایت" به کارگردانی "اصغر نعیمی" امسال در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و از سوی اکثر اهالی رسانه به عنوان یکی از آثار کم رمق جشنواره اعلام شد.

این فیلم در نشست پرسش و پاسخ جشنواره فیلم فجر مورد انتقادات فراوانی قرار گرفت و باید دید چرا چهارمین ساخته نعیمی یکی از ضعیف ترین آثار او قلمداد می شود.

فیلم از ابتدا با یک ایده خوب شروع می شود اما همه چیز در حد همان ایده باقی مانده و بهتر اینکه ایده به شدت در فیلمنامه ای سطحی و بدون منطق از بین می رود.

شخصیت بر اثر همان تصادف انگار تصادفاً در فیلم ظاهر می شوند و هیچکدام از آنها پیش زمینه و بیوگرافی خاصی از گذشته خود ندارد و بر همین اساس بازیگران هم در همان حد محدود اثر ظاهر می شوند.

هایلایت اما در گروه بازیگری نیز مشکلات فراوانی را دارد و باید گروه بازیگران زن این اثر را یکی از بدترین چیدمان های جشنواره فیلم فجر امسال دانست. بازیگران زن فیلم هایلایت نه تنها شخصیت ها را درک نکرده اند بلکه در برخورد با ابتدایی ترین تکنیک های بازیگرای نیز خام پیش می روند.

بازیگران زن این اثر که در جلسه نشست خبری بیش از توجه به سوالات و حتی صحبت های کارگردان خود درگیر گرفتن عکس و ژست های متنوع بودند هنوز نیاز به آموزش های فراوانی دارند تا در برخورد با متن توانایی بیشتری پیدا کنند.

در این میان بازی نسبتاً خوب جمشید هاشم پور به هدر رفته و پژمان بازغی هم تلاش چندانی برای نقش انجام نمی دهد. شاید دلیل اصلی عدم تلاش بازغی را باید ظرفیت بسیار محدود فیلمنامه دانست.

فیلمنامه هایلایت بر پایه هنجاری مهم شکل گرفته اما به علت ضعف و نقاط کمرنگ تعلیق بیش از ایحاد همذات پنداری کاملاً تصنعی شده و به زور برخی دیالوگ ها را در دهان بازیگر قرار میدهد. هایلایت به اذعان بسیاری از منتقدین ضعیف ترین فیلم جشنواره فیلم فجر بود و باید دید آیا نعیمی می تواند با تدوین مجدد اتفاق نسبتاً مثبتی را در فیلم ارائه کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *