صدور کارت شناسایی الکترونیکی ایثارگران
وی افزود: در مرحله نخست ۷۰۰ هزار نفر از ایثارگران این کارت را دریافت میکنند و از این پس فرد دریافت کننده میتواند این کارت را جایگزین کارتهای قدیمی کند که صرفا جنبه شناسایی داشت.
وی تصریح کرد: این کارت دارای ویژگیهای مختلفی از جمله ارائه خدمات متنوع، با امکان اتصال به دیگر دستگاهها است.
فرهادی افزود: ملاحظات امنیتی به منظور جلوگیری از سوءاستفاده افراد غیر در این کارت لحاظ شده است و همچنین اطلاعات ایثارگران منسوب به صاحب کارت نیز در پشت کارت درج میشود.
مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید گفت: اعتبار این کارتها ۵ ساله خواهد بود و ایثارگران در سراسر کشور میتوانند با ورود به پایگاه اینترنتی در بخش خدمات الکترونیک پس از درج کد کاربری (کد ملی) و رمز عبور اطلاعات مشاهده شده را تائید و برای صدور کارت اقدام کنند.
وی گفت: افرادی که رمز عبور ندارند نیز میتوانند به مراکز هاتف بنیاد شهید در محل سکونت مراجعه و این رمز را دریافت کنند.
فرهادی ادامه داد: اعتبار کارتهای قدیمی تا پایان اسفند است و ایثارگران میتوانند با مراجعه به این پایگاه اینترنتی برای درخواست کارت هوشمند الکترونیکی اقدام کنند.
وی افزود: همه ویژگیهای ایثارگری برای افرادی که بعنوان مثال غیر از جانباز بودند، فرزند شهید و همسر شهید هستند، در همین کارت درج شده است.
انتهای پیام/