قابل اعتماد ترین SUV کوچک سال/ سمند چند؟/ قیمت خودروهای لوکس در ایران/ پرفروش ترین خودروهای سال ۹۶
به گزارش گروه فضای مجازی ، در بسته اخبار خودرو امشب از قابل اعتماد ترین SUV کوچک سال، قیمت خودروهای لوکس در ایران و پرفروش ترین خودروهای سال ۹۶ می خوانیم.
قابل اعتماد ترین SUV کوچک سال
خودروبانک نوشت: موسسه JD Power هیوندای توسان را قابل اعتماد ترین SUV کوچک لقب داد. پژوهش های سالیانه مربوط به میزان اعتماد به خودروها نشان می دهد که توسان در کلاس خودش بالاترین رتبه را دریافت کرد و رقبای برجسته خود را شکست داد. توسان از طراحی ظاهری اسپرت، راندمان فوق العاده و فناوری های ایمنی پیشرفته برخوردار است. در مجموع هیوندای در کل صنعت خودرو رتبه شگفت انگیز ششم را دریافت کرد و در کلاس خودروهای غیرلوکس رتبه سوم برتر را کسب کرد و تعداد مشکلات گزارش شده به ازای هر 100 خودرو تا 9 مشکل برای هیوندای کاهش پیدا کرد. هیوندای سانتافه نیز در کلاس خود به رتبه دوم دست یافت.
معاون بخش رضایتمندی مشتریان از هیوندای در امریکا گفت: « توسان در یکی از رقابتی ترین بخش های صنعت خودرو، بالاترین رتبه را در کلاس خود دریافت کرد. هیوندای تعهد دارد که با ارزش ترین خودروها با دوام بالا را به مشتریان خود عرضه کند. کیفیت و قابل اعتماد بودن مدل های هیوندای بسیار مهم است زیرا به مالکین این اطمینان را می دهد که ما به تجربه مالکیت هیوندای بعد از مرحله خرید اولیه خودرو در نمایندگی نیز اهمیت می دهیم. نتایج به دست آمده برای توسان و سانتافه نشان می دهد که کیفیت خودرو در درازمدت یکی از نقاط قوت واقعی هیوندای است. »
یک صفحه نمایش صوتی 7 اینچی، نرم افزار اندروید اتو و اپل کار پلی، رادیو HD و صندلی های گرمکن دار به مدل 2018 توسان اضافه می شوند. بیش از 90 درصد از مدل های 2018 توسان از این فناوری ها برخوردار هستند.
فروش و خدمات پس از فروش خودروهای هیوندای در بیش از 830 نمایندگی در سرتاسر ایالات متحده در جریان است و اکثر خودروهای هیوندای که در امریکا به فروش می رسند در تسهیلات تولید خودرو در این کشور ساخته می شوند مانند کارخانه تولید خودروی هیوندای در آلاباما. دفتر مرکزی هیوندای در امریکا در Fountain Valley در کالیفرنیا واقع شده است و یکی از زیر مجموعه های هیوندای در کره است.
تولید مدلهای دیزل پورشه متوقف شد
زومیت نوشت: مدیران پورشه با توقف تولید مدلهای دیزل، تمرکز این شرکت را به خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید معطوف خواهند کرد.
مقامات پورشه بارها از اهداف جدی خود برای تولید خودروی برقی در سالهای آینده خبر دادهاند که مصداق آن، سرمایهگذاری سنگین این برند آلمانی در فناوری ساخت خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبرید است.
در جدیدترین اقدام پورشه جهت خیز بلند به سوی خودروی برقی، تولید تمام مدلهای دیزل این شرکت متوقف شد. بر اساس گزارش اتوکار (Autocar)، به دلیل مشکلات آلایندگی و قوانین سختگیرانهی اروپا، نسخههای دیزلی تمام مدلهای پورشه کاملاً از خط تولید خارج شدهاند. در واقع مقامات پورشه تصمیم گرفتند که تیونینگ و بهینهسازی پیشرانهی ۶ سیلندر V شکل ۳ لیتری توربوشارژ دیزل شاسیبلند ماکان را جهت آلایندگی کمتر رها کنند و درعوض، این نسخه از ماکان را بهطور کامل از خط تولید خارج کنند.این پیشرانه در مدلهای سدان فستبک و استیشن شوتینگبریک اسپرت توریسمو پورشه پانامرا هم استفاده میشد.
پیش از انتشار این خبر، در نسل جدید شاسیبلند کاین (Cayenne) که شهریورماه سال جاری رونمایی شد نیز خبری از نسخهی دیزل نبود و درعوض تولید مدل پلاگین هیبرید آن تأیید شد. البته مقامات این شرکت آلمانی، از سال ۲۰۱۵ و به دنبال رسوایی آلایندگی فولکس واگن که دامن برخی از مدلهای آئودی را هم گرفت، عرضهی مدلهای دیزل خود را در بازار آمریکای شمالی متوقف کردند. در همان سال بود که فروش ماکان دیزل در بازار آمریکا به پایان رسید. بااینحال بر اساس گفتههای رئیس بخش تحقیق و توسعهی پورشه، تولید مدلهای مختلف با پیشرانههای احتراق داخلی همچنان ادامه خواهد یافت.
اما آیا پس از عرضهی مدل تمام برقی میشن E، پورشه برای همیشه پیشرانهی احتراق داخلی را از خط تولید مدلهای متنوع خود حذف میکند؟ بعید است که این امر به این زودی عملی شود. همانطور که میدانیم، بخش بزرگی از آیندهی صنعت خودروسازی را خودروهای تمام برقی تشکیل خواهند داد که به همین دلیل، شرکت پورشه یا دیگر شرکتها بهدنبال پیشرفت در این فناوری هستند. با توجه به افزایش تقاضای بازار، شاید عرضهی نسخهی تمام برقی از تمام مدلهای تولیدی پورشه در سال ۲۰۲۵ چندان دور از ذهن نباشد. باید اقرار کرد که نبود پیشرانهی ۸ سیلندر V شکل توربوشارژ دیزل ۴۲۲ اسب بخاری در مدل لوکس پانامرا که با وجود عملکرد مناسب مصرف سوخت پایینی داشت، ناراحتکننده است. بااینحال احتمالاً با توجه به سرمایهگذاری ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری پورشه در خودروهای برقی و فناوریهای وابسته، مدلهای جدید پلاگین هیبرید و تمام برقی این شکاف بزرگ را بهراحتی پر خواهند کرد.
مدل تمام برقی میشن E که بهزودی رونمایی میشود، یک خودروی اسپرت با توانایی فنی بالا خواهد بود که پایهی مدلهای تمام برقی آیندهی پورشه را محکم میکند. کارشناسان اتوکار، توقف کامل مدلهای دیزلی توسط پورشه را یک هدف نهایی و قطعی تلقی نمیکنند؛ ولی توجه ویژهی این برند آلمانی به خودروهای برقی کاملاً واضح است.
برای خرید سمند چقدر باید هزینه کرد؟
میزان نوشت: برای خرید خودروی سمند در بازار بسته به مدل موردنظر و میزان کارکرد آن باید حداقل 14 میلیون و 700 هزار تومان پرداخت کرد.
قیمت خودروهای داخلی مدل ۹۷
افکار نیوز نوشت: قیمت پرایدSE۱۱۱ معادل ۲۰۰ هزار تومان،سمند EF۷ معادل دو میلیون تومان، پژو پارس سال دو میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و چند خودرو داخلی دیگر در بازار افزایش یافت.
خودرو | قیمت کارخانهای | قیمت بازار |
تیبا | ۲۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان | ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان |
پراید SE۱۱۱ | ۲۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان | ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان |
پراید ۱۳۱ | ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان | ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان |
پژو ۴۰۵SLX | ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان | ۳۲ میلیون تومان |
سمند EF۷ | ۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان | ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان |
پژو پارس سال | ۳۸ میلیون تومان | ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان |
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ | ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان | ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ | ۳۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان | ۳۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان |
پژو ۲۰۶ مدل وی۸ | ۳۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان | ۴۱ میلیون تومان |
رانا | ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان | ۳۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان |
دنا | ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان | ۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان |
ام وی ام S۱۱۰ | ۳۲ میلیون تومان | ۳۲ میلیون تومان |
امویام ۵۵۰ | ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان | ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان |
جک S۵ اتومات | ۱۰۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان | ۱۰۵ میلیون تومان |
ساندرو | ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان | ۴۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان |
ساندرو اتومات | ۴۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان | ۵۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان |
ساندرو استپوی | ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان | ۵۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان |
ساندرو استپوی اتومات | ۵۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان | ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان |
پارس تندر | ۴۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان | ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان |
تندر ۹۰ پلاس اتومات | ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان | ۵۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان |
تندر ۹۰ E۲ | ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان | ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان |
رنو تلیسمان و کولئوس، پرفروش ترین خودروهای سال ۹۶
عصرخودرو نوشت: آمار به دست آمده از فروش خودروهای وارداتی نشان از صدرنشینی خودروهای رنو تلیسمان و رنو کولئوس در ۱۱ ماهه سال جاری دارد.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی عصر ایران، مطابق با بررسیهای انجام شده در 11 ماهه سال جاری دو محصول رنو توانسته اند در صدر جدول فروش خودروهای وارداتی در ایران جای گیرند. در ادامه لیستی از 5 خودرو پرفروش بازار وارداتیها را مرور میکنیم.
رنو تلیسمان رتبه اول
رنو تلیسمان به عنوان اولین خودروی رنو از نسل جدید با چهر ه ایی جذاب توسط نگین خودرو به بازار ایران عرضه شد و توانست مشتریان زیادی را به خود جلب کند.
رنو کولئوس رتبه دوم
رتبه دوم فروش خودروهای وارداتی در ایران در سال جاری به رنو کولئوس رسید . این خودروی شاسی بلند رنو به دلیل ظاهر زیبا و آپشن های مناسب همواره به عنوان یک رقیب جدی برای سانتافه مطرح می شد که در ادامه نیز توانست سهم بازار این خودرو را از آن خود کرده و در 11 ماهه سال جار عنوان دومین خودرویی که توانسته است بیشترین میزان شماره گذاری و فروش را در 11 ماهه سال جاری از آن خود کند کسب کند.
هیوندای سانتافه رتبه سوم
هیوندای که زمانی به عنوان برند اول بازار خودروهای وارداتی مطرح بود هم اکنون با خودروی سانتافه رتبه سوم این لیست را از آن خود کرده است.
این خودروی شاسی بلند هیوندای بعد از فیس لیفیتی که در سالهای گذشته داشت توانست به عنوان یکی از خودروهای شاسی بلند زیبا و پر آپشن توجه مردم ایران را به خود جلب کرده و همواره به عنوان یکی از پر فروش های بازار نام خود را مطرح کند. هر چند که در این فهرست با 2 پله افول رتبه سوم را به دست آورده است.
رتبه چهارم فروش
رتبه چهارم فروش اما به خودرویی باز می گردد که شاید از آن بتوان به عنوان شگفتی ساز بازار نام برد . این خودرو در زمان عرضه به دلیل ظاهر زیبا توانست نظرها را به خود جلب کند هر چند که استفاده از موتور نه چندان قوی یکی از انتقاداتی بود که همواره به آن مطرح می شد اما کیفیت مناسب و استفاده از آپشن های خوب و برند کره ایی این خودرو توانست آن را جزوء پر فروش ترین خودروهای ایران قرار دهند.
با این توضیحات شاید حس زده اید که نام این خودرو چیست ؟ سانگ یانگ تیوولی خودرویی است که توانسته است رتبه چهارم فروش و شماره گذاری در 11 ماهه سال جاری را از آن خود کند.
هیوندای توسان رتبه پنجم فروش
اما رتبه پنجم فروش خودروهای وارداتی نیز مربوط به خودرویی از برند هیوندای است . این خودرو نیز با فیس لیفت جدید خود توانسته است با چهره زیبا نظر بسیاری از خریداران خودروهای کراس اوور را به خود جلب کرده و عنوان پنجم فروش را از آن خود کند . هیوندا توسان توانسته است در 11 ماهه سال جاری فروش خوبی را از خود به جای گذاشته و به عنوان خودروی پنجمی که بیشترین میزان فروش و شماره گذاری را به خود اختصاص داده است شناخته شود.
5 خودروی پر فروش داخلی در سال جاری
بعد از پر فروش های وارداتی به سراغ خودروهای تولید داخل رفته تا ببینیم کدام خودروها توانسته اند در طی 11 ماهه سال جاری بیشترین میزان فروش در ایران را به خود اختصاص دهند.
پراید رتبه اول فروش داخلی
احتمالا تمامی شما می توانید خودروی اول را حدس بزنید . بله این خودرو همان پراید 131 خودمان است . پراید همچنان به عنوان ارزان ترین خودروی بازار توانسته است رتبه اول شماره گذاری و فروش در 11 ماهه امسال را به خود اختصاص دهد.
تیبا 2 رتبه دوم
دومین خودروی پر فروش ایران نیز مربوط به خانواده سایپا است . این خودرو با 2 مدل هاچ بک و صندوقدار به بازار عرضه شد و توانست به عنوان خودروی جانشین پراید فروش خوبی را نیز به خود اختصاص دهد اما مدلی که توانسته است رتبه دوم را به خود اختصاص دهد مدل تیبا 2 است که از نوع هاچ بک است.
پژو پارس رتبه سوم
سومین خودروی پر فروش بازار ایران که همواره توانسته است نظر عده زیادی از خریداران را به خود جلب کند پژو پارس است.
این خودرو علاوه بر اینکه توسط افراد مختلف خریداری می شود در ادارات دولتی نیز از آن زیاد استفاده می شود.
پژو 206 رتبه چهارم فروش
چهارمین خودروی پر فروش بازار از جمله خودروهایی است که مورد علاقه نسل جوان بوده و از همان ابتدای ورود نیز توانسته فروش خوبی را داشته باشد . پژو 206 خودرویی است که با ظاهر زیبا و جوان پسند عنوان چهارمین خودرویی که بیشترین فروش و شماره گذاری در 11 ماهه سال جاری را داشته است از آن خود کند.
پژو 405 رتبه پنجم
اما عنوان پنجمین خودروی پر فروش بازار مربوط به پیرمرد خودروها که مدت ها پیش در اروپا تولید می شد اختصاص می یابد. با این توضیح شاید حدس زده اید که منظور چه خودرویی است.
بله پژو 405 به عنوان پیشکسوت خودروهای ایران که در دهه 70 وارد بازار ایران شده است هنوزهم توانسته است سهم بازار خود را حفظ کرده و عنوان پر فروش ترین خودروی بازار در 11 ماهه سال جاری را به دست آورد .
قیمت خودروهای لوکس در بازار
خبرآنلاین نوشت: در کشور در حالی قوانین سفت و سختی برای ورود خودروهای لوکس وجود دارد، اما در خیابانهای کلانشهرها شاهد ویراژ خودروهای میلیاردی هستیم.
به گزارش خودرونویس، این روزها بعضی از خودروها در بازار با وجود قیمتهای میلیاردی، طرفدارانی دارند. اگرچه قیمت خودروهای لوکس در بازار در مناطق مختلف ممکن است تا 5 درصد تفاوت قیمت داشته باشند، اما باز هم قیمتهای آنها بالاست و طرفداران آنها نیز خاص هستند.
بررسی بازار خودرو نشان میدهد که در حال حاضر پورشه باکستر 2.0 با قیمت 930 میلیون تومان به فروش میرود. پورشه ماکان 2.0 توربو نیز یک میلیارد و 150 میلیون تومان، پورشه باکستر S یک میلیارد و 100 میلیون تومان و پورشه ماکان 2.0 حدود 990 میلیون تومان است.
در همین حال، بیامو18 فول-2015 در بازار با قیمت یک میلیارد و 300 میلیون تومان و بیامو18 فول-2016 با قیمت یک میلیارد و 590 میلیون تومان به فروش میرود.
از سوی دیگر، بنز CLA200 فول2016 حدود 770 میلیون تومان، بنز CLA45 فول 2017 حدود 800 میلیون تومان، بنز GLA45 فول 2017 حدود 820 میلیون تومان و بنز E200 نیوفیس 2017 حدود 940 میلیون تومان است.
مازراتی گیبلی، کاملترین آپشن 2015 نیز با قیمت 2 میلیارد و 250 میلیون تومان و مازراتی کواتروپورته 2015 با قیمت 2 میلیارد و 330 میلیون تومان دیده میشود.