صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تدارک ویژه تلویزیون برای نوروز 97/هنوز خبری از کلاه قرمزی نیست/آنچه سینماگران از جشنواره فیلم فجر می گویند+عکس

۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱:۳۳
کد خبر: ۳۹۹۱۹۲
فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار گوناگون و همین طور حواشی متعددی در عرصه های سینما، تئاتر، موسیقی و تلویزیون بود که از جمله مهمترین آنها می‌توان به گزینه های اصلی تلویزیون برای نوروز 97 اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار گوناگون و همین طور حواشی متعددی در عرصه های سینما، تئاتر، موسیقی و تلویزیون بود که از جمله مهمترین آنها می‌توان به گزینه های اصلی تلویزیون برای نوروز 97 اشاره کرد.

بازیگران حاضر در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نیز در گفت و گوهایی مجزا از تجربیات و جوایزی که در طول دوره های برگزاری جشنواره فیلم به دست آورده اند گفتند و همین طور وضعیت سینما را به تفصیل تشریح کردند.


نگارش سریال خوشنام متوقف شد/ساخت ایران2 هفته آینده کلید می‌خورد

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: گروه تولید "ساخت ایران 2" به کارگردانی برزو نیک نژاد و نویسندگی امیر عربی در روزهای آینده برای فیلمبرداری به خارج از کشور سفر می کنند.

محسن کیایی بازیگر و فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره آخرین روند نگارش سریال "خوشنام" گفت: 80 درصد از نگارش متن سریال تلویزیونی "خوشنام" پشت سر گذاشته شده بود و در مراحل پایانی قرار داشت که به دلیل نداشتن بودجه نگارش آن متوقف شد.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید. 


چطور یک نفر با 15 روز تبلیغ در فضای مجازی تبدیل به خواننده می‌شود/ارزش‌ها در سینمای ایران به نا ارزش‌ها تبدیل شده است

تهیه کننده سینما گفت: وضعیت سینما به سمتی رفته که ارزش ها تبدیل به ناارزش ها شده اند یعنی با یک پروپاگاندا و شلوغ بازی جریانی ایجاد می شود که مخاطب سره و ناسره را تشخیص نمی دهد و از طریق گوشی با این جریان همراه می شود.

ساسان سالور تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره وضعیت اکران فیلم ها بعد از برگزاری جشنواره در هر سال گفت: همیشه یک مافیا کنترل اکران فیلمهای جشنواره را در دست دارد و همیشه این فیلم ها در اکران عمومی ضربه می خورند چراکه مناسبات اکران به شوراها ربطی ندارد و شورا کمکی تا امروز به چرخه اکران نکرده است.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

گیشه نباید ملاک ساخت یک فیلم باشد/نمی‌خواهم به زور مخاطب هیجان زده شود

کارگردان فیلم امیر گفت: ما باید جنس خوب دست مردم بدهیم. نمی گویم به گیشه فکر نمی کنم اما حرف من این است که بابت پولی که مخاطب می دهد کالای درست به آنها بدهیم.

نیما اقلیما کارگردان سینمای ایران که امسال با فیلم "امیر" در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حاضر شده بود در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص انتخاب "میلاد کی مرام" برای بازی در این فیلم گفت: من سال گذشته با "میلاد کی‌مرام" آشنا شدم و از همان زمان با یکدیگر صحبت کردیم. خوشبختانه میلاد پای فیلم ایستاد و هم اکنون این اثر آماده تماشای مخاطب است.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید. 


سه ستاره امسال روی آنتن نمی‌رود/برنامه متفاوت احسان علیخانی در شب‌های پایانی سال 96

احسان علیخانی که چند سالی است با برنامه تلویزیونی "سه ستاره" از اواسط اسفند ماه روی آنتن رسانه ملی می رود امسال اما دیگر برنامه سه ستاره را نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، احسان علیخانی که چند سالی است با برنامه تلویزیونی "سه ستاره" از اواسط اسفند ماه روی آنتن رسانه ملی می رود امسال اما دیگر برنامه سه ستاره را نخواهد داشت.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید. 


برای بازی در فیلم حاتمی‌کیا دو سال صبر کردم/کارگردانان سینمای ایران اهل ریسک نیستند/پیشنهاد بازی در فیلم سوءتفاهم را در هوا قاپیدم

بازیگر فیلم "سوءتفاهم" گفت: وقتی من برای بازی در فیلم "دوئل" سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را دریافت کردم فکر می‌کردم با فیلم بعد از آن جایگاه خوبی در سینما به دست می‌آورم. به همین خاطر دو سال صبر کردم تا در فیلم ابراهیم حاتمی کیا به ایفای نقش بپردازم و بعد از آن تصمیم گرفتم که خودم نقش‌ها را انتخاب کنم.

کامبیز دیرباز بازیگر سینما و تلویزیون که امسال با فیلم "سوءتفاهم" در جشنواره فیلم فجر حاضر بود در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص انتخاب‌های خود در عرصه بازیگری گفت: اکثر بازیگران حداقل در کلام می‌گویند که می‌خواهیم نقش‌های جدید را تجربه کنیم؛ ولی به هر حال روزگاری فکر می کردم که ما بازیگران بعد از سالها کار، تبدیل به انتخاب کننده می شویم.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید. 


امید کسب سیمرغ از ابتدا در من وجود داشت/برای من در بازیگری هیچ وقت کات وجود ندارد

برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر گفت: رقابت امسال رقابت به شدت سختی بود زیرا بازیگران بزرگی نامزد شده بودند ولی واقعیت امر امید برنده شدن سیمرغ در ابتدا در من وجود داشت.

سارا بهرامی بازیگر برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص نگاه خود به بازیگری گفت: سارا بهرامی مجموعه نقش‌هایی است که تا به حال بازی کرده. انتخاب من در زندگی بازیگری بوده و با تمام نقش‌های که تا به حال بازی کرده‌ام زندگی می کنم. این شیوه من در بازیگری است که در ابتدا نقش را در درون خود احساس کنم و بعد از آن شخصیت را بیرونی کنم.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید. 


روایت مهدی پاکدل از تنگه ابوقریب/نسل نوجوان باید با رشادت‌های دوران دفاع مقدس آشنا شود

بازیگر فیلم "تنگه ابوقریب" گفت: تاثیری که فیلم تنگه ابوقریب می گذارد برای نسل جوان و نوجوان ایران است. این نسل باید با تاریخ و از دوران دفاع مقدس آشنا شود و این فیلم تصویری واضح از آن دوران به مخاطب ارائه داده است.

مهدی پاکدل بازیگر سینمای ایران که امسال با دو فیلم "تنگه ابوقریب" و "چهارراه استانبول" در جشنواره فیلم فجر حاضر شده بود در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی درخصوص حضور خود در فیلم تنگه ابوقریب گفت: برای من همواره کار با بهرام توکلی مثل یک آرزو بوده است زیرا سینمای وی را به شدت دوست داشتم.

وی در همین راستا ادامه داد: امسال خوشبختانه توانستم با دو کارگردان محبوبم دو نقش بسیار متفاوت و تاثیرگذار را ایفا کنم. تمام تلاشم را انجام دادم این دو نقش را با اینکه از لحاظ مختصات فرماندهی به هم شبیه هستند به شکلی متفاوت بازی کنم.

بازیگر فیلم "چهارراه استانبول" بازی در فیلم "تنگه ابوقریب" را بی بدیل خواند و افزود: به شدت در فیلم تنگه ابوقریب احساس همذات پنداری داشتم و در بسیاری از صحنه ها متاثر می شدم. اکثر عوامل گروه ما در زمان جنگ حضور داشتند و تجربه آنها در درک فضای آن زمان به شدت به بازیگران کار کمک می کرد.

 برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک کنید.

داوری در جشنواره فیلم فجر 99 درصد سلیقه است/کارهای عجیب انجام دادن بازیگری نیست+عکس

حمیدرضا آذرنگ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که امسال با فیلم "تنگه ابوقریب" در جشنواره فیلم فجر حاضر شده بود در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص حضور خود در این گفت: تاثیراتی که جنگ در جهان داشته همواره موحش و دردناک بوده و خواهد بود. امروز در جهان همچنان جنگ قربانیان فراوانی را می گیرد و از نظر من مسئولین فرهنگی ما باید در نشان دادن تصویری درست از زمان دفاع مقدس بیش از پیش کوشا باشند.

وی در همین راستا ادامه داد: حضور من در این فیلم از نگاه اول به خاطر فیلمنامه و بعد از آن ساختار و گروه حرفه ای بود که در کنار یکدیگر به تولید اثری همچون تنگه ابوقریب منجر شد.

بازیگر فیلم "قاتل اهلی" درباره احتمال برداشت فیلم "سرو زیر آب" از نمایشنامه ای نوشته خودش افزود: من در ابتدا فیلمنامه "سرو زیر آب" را خواندم و باشه آهنگر که از دوستان صمیمی و عزیز من است برای بازی در این فیلم به من پیشنهاد داد که به خاطر همزمانی با یک نمایش نتوانستم آن را بپذیرم. در مورد اینکه شاید این فیلم برگرفته از نمایش "خنکای ختم و خاطره" باشد به نظرم این ایده درست نیست چون ممکن است در هر جای جهان دو نفر به اتفاقی مشترک فکر کنند و من اینکه بگویند داستان فیلم سرو زیر آب بر اساس نمایشنامه من ساخته شده را رد می کنم.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.


تکرار زوج موفق رادان و کیایی در چهارراه استانبول/فیلم جدید کارگردان خط ویژه امید اصلی گیشه

چهارراه استانبول در ابتدا با نام "پلاسکو" مجوز ساخت گرفت اما به گفته کارگردان به خاطر جلوگیری از حاشیه های احتمالی نسبت به جنجالی بودن اسم برای فروش بیشتر به چهارراه استانبول تغییر نام داد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، فیلم سینمایی "چهارراه استانبول" به کارگردانی "مصطفی کیایی" در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

این فیلم در کاخ رسانه‌های جشنواره فیلم فجر، پردیس ملت با استقبال خوبی روبرو شد و توانست نظرات متفاوتی را از آن خود کند و حال از این فیلم به عنوان یکی از شانس های اصلی گیشه در سال 97 یاد می شود.

برای مشاهده ادامه این یادداشت اینجا کلیک کنید. 

با یک فیلم نمی‌توان سینمای دفاع مقدس را متحول کرد

کارگردان برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر گفت: ما در فیلم تنگه ابوقریب تلاش کردیم روایتی صادقانه از روزگار دفاع مقدس ارائه کنیم و امیدواریم تماشاچی بتواند با تماشای این فیلم لحظات سخت آن دوران را درک کند.

بهرام توکلی کارگردان برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم فجر برای فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص تحول سینمای دفاع مقدس با فیلم خود گفت: من به شخصه به شدت امیدوارم که تنگه ابوقریب در سینمای دفاع مقدس تحول به وجود آورده باشد. البته سینما عرصه بسیار گسترده ای است و بعید می دانم با یک فیلم بتوان تحولی در این عرصه ایجاد کرد.

وی تاثیر مستقیم بر مخاطب را هدف خود دانست و افزود: ما در فیلم تنگه ابوقریب تلاش کردیم روایتی صادقانه از روزگار دفاع مقدس و رشادت های مردم و مخصوصاً گردان عمار در آن منطقه ارائه کنیم و امیدواریم تماشاچی بتواند با تماشای این فیلم لحظات سخت آن دوران را درک کند.

کارگردان فیلم "من دیگو مارادونا نیستم" درباره منابع اصلی برای ساخت فیلم "تنگه ابوقریب" تاکید کرد: بدون شک بهترین منبع برای ما و ساخت این فیلم مستندهای زمان دفاع مقدس بود. شاید فیلم های هالیوودی گرته هایی در ذهن هر شخص می گذارد اما فضای جنگ و دفاع مقدس در ایران از همه جا متفاوت بود زیرا در ایران همه داوطلبانه به میدان می روند.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک کنید.


من كم كار نيستم/با فيلم ماهور به جشنواره جهانى فيلم فجر مى‌آيم

بازیگر فیلم "اشنوگل" گفت: متاسفانه نمی دانم چرا اما به فیلم های دفاع مقدس در چرخه اکران بی اعتنایی می شود. این بی اعتنایی فقط درباره فیلم اشنوگل نبود و آثاری همچون ویلایی ها، اروند و دریاچه ماهی هم قربانی چرخه اکران شدند.

کاوه سماک باشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص کم کار شدن خود در عرصه سینما گفت: من کم کار نیستم. چند وقت پیش اکران فیلم سینمایی اشنوگل را پشت سر گذاشتم و امسال در دو فیلم "ماهور" و "سرگشته" به ایفای نقش پرداختم که متاسفانه به جشنواره فیلم فجر نرسیدند و به همین علت شاید کم کار به نظر رسیده ام.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

خجالت نکش سریالی در قالب یک فیلم سینمایی/تجربه‌ای مفرح برای کارگردان کار اولی+عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، فیلم سینمایی "خجالت نکش" اولین تجربه کارگردانی "رضا مقصودی" در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و توانست در هنگام اکران لحظات شادی را برای مخاطبان به همراه بیاورد.

نکته جالب توجه اینکه این فیلم با وجود ایجاد فضایی مفرح برای مخاطبان و با مضمونی نه چندان تازه از سوی اهالی رسانه و منتقدین چندان جدی گرفته نشد اما از سوی داوران جشنواره فیلم فجر به سیمرغی تازه ابداع شده یعنی سیمرغ بهترین استعداد تازه جشنواره دست یافت.

فیلمنامه خجالت نکش به طور نسبی اثری کم نقص بود که خواسته اصلی نویسنده در خصوص یک زوج میانسال را به خوبی به نمایش گذاشته بود اما از اواخر فیلم بیش از آنکه به جذابی اثر کمک کند به طولانی شدن فیلم و رساندن آن به یک اثر بلند سینمایی کمک کرد.

برای مشاهده ادامه این نقد اینجا کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *