مشکلات ترافیکی شهر با راهکارهای علمی و دانش بنیان حل میشود
وی با اعلام اینکه هفدمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک با هدف بهره گیری از نتایج و دستاوردهای علمی کنفرانس در حوزههای اجرایی، برگزار میشود تصریح کرد: بهره گیری از توانمندیهای متخصصان و اندیشمندان داخلی و بین المللی صنعت حمل و نقل به منظور تبادل نظر و تعامل فعالان این عرصه با بخشهای دانشگاهی و پژوهشی از عمده اهداف این کنفرانس دو روزه است.
پورسید آقایی از برگزاری کارگاههای تخصصی و میزگرد در کنفرانس ترافیک تهران خبر داد و گفت: مدیریت هوشمند حمل و نقل بار شهری، آسیب شناسی اجرای طرح ترافیک و طرح محدوده زوج و فرد، راهکارهای کاهش تخلفات موتورسیکلت در معابر شهری، تاکسیهای اینترنتی، پارکینگها و ساماندهی فضای پارک حاشیهای، چالشها و فرصت ها…ازجمله کارگاههای تخصصی این کنفرانس خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه ممکن است، تمامی دستاوردها و تحقیقات مطرح شده در این کنفرانس قابلیت اجرایی نداشته باشد، تصریح کرد: رویکرد ما استفاده از آخرین دستاوردها و تجارب موفق بوده و مبنای رسیدگی و حل مسائل و مشکلات ترافیکی شهر، علمی و دانش بنیان خواهد بود.
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه "هفدمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک" با حضور بیش از ۱۵ نفر از اساتید برجسته بین المللی و حمایت ۲۹ دانشگاه و نهاد داخلی و خارجی برگزار خواهد شد، هدف از برگزاری این کنفرانس را ارتقای سطح تخصصی و حرفهای دانش مدیران و کارشناسان، به اشتراک گذاری دانش و تجارب بین المللی، ارتقای سطح توانمندی و پتانسیل مدیران این حوزه و بهره وری هرچه بهتر و بیشتر در پیشبرد اهداف و سیاستهای سازمان عنوان کرد.
در ادامه، محمود صفارزاده، رئیس هیات علمی هفدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حملونقل و ترافیک نیز گفت: طبق آمارهای سال گذشته بیش از ۴۰ درصد از معاونین، مدیران و کارشناسانی که در مناصب مربوط به حمل و نقل حضور داشتند، کارشناسان حمل و نقل و ترافیک نبودند.
رئیس هیات علمی هفدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک با اشاره به برگزاری ۶۰ نشست علمی - تخصصی در قالب محورهای ۱۲ گانه کنفرانس، عنوان کرد: حمل و نقل همگانی، سیستمهای هوشمند حمل و نقل، برنامه ریزی حمل و نقل و شهرسازی، ایمنی ترافیک و ریسک، حمل و نقل و توسعه پایدار، مهندسی ترافیک، اقتصاد حمل و نقل، مدیریت سیستمهای حمل و نقل و ترافیک، آموزش ترافیک، قوانین و مقررات یکپارچه ترافیک، حمل ونقل غیر موتوری و طراحی هندسی معابر از محورهای این کنفرانس هستند.
به گفته صفارزاده مهمانان این کنفرانس از کشورهای اتریش، آلمان، آمریکا، کانادا و اسپانیا بوده و همچنین مقالات نیز از کشورهای همجوارمان، چون ترکیه، پاکستان و اردن دریافت شده است.
وی با تاکید بر اینکه برای توسعه پایدار، راهی جز ساختن شهرهایمان بر اساس حمل و نقل پایدار نداریم، تصریح کرد: طبق آمارهای سال گذشته بیش از ۴۰ درصد از معاونین، مدیران و کارشناسانی که در مناصب حمل و نقل حضور داشتند، کارشناسان حمل و نقل و ترافیک نبودند. چرا همکاران حمل و نقل و ترافیکی به کار گرفتن نمیشوند؟ البته بیش از این، این آمار ۸۰ درصد بود.