وی افزود: پیشرفتهای علمی در ایران با هزینه بسیار کم محقق میشود که این امر ایجاب کرده در یک ارزیابی تطبیقی و مقایسه ای نسبت به کشورهای پیشرفته به حوزه آموزش عالی کشور توجه ویژه شود.
شریعتی گفت: برای اعتلای بیش از پیش دانشگاهها، دستگاههای مختلف باید با هماهنگی خود زمینه توسعه فعالیت های آن را فراهم کنند.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: نباید احساس عدم هماهنگی در عرصههای مختلف در این وزارتخانه و مراکز آموزش عالی وجود داشته باشد، بلکه باید میدان اعتلای دانشگاهها فراهم شود که این یک کمک بزرگ به جامعه دانشگاهی کشور است. بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دانشجو در دانشگاه های کشور تحصیل می کنند که این میزان در مقایسه با اوایل انقلاب رشد ۲۵ برابری داشته است.
وی افزود: آماربانوان دانشجو ۵۵ درصد کل جمعیت دانشجویان کشور است که با پشت سر گذاشتن دوران سخت به این میزان دانشجو در حوزه بانوان دست پیدا کردیم. اکنون تعداد موسسه های آموزش عالی که با عناوین مختلف در کشور فعالیت دارند در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مرکز است.
معاون آموزشی وزارت علوم افزود: در مقطعی، در برخی از رشته های کارشناسی ارشد نیز دانشجویان باید به خارج از کشور اعزام می شدند ولی اکنون در تمام مقاطع تحصیلی امکان تحصیل در کشور وجود دارد.
وی یادآور شد: دانشگاه از عناصر مهم و تاثیرگذار در توسعه و پیشرفت کشور محسوب شده و این امر ایجاب می کند در عرصه های تصمیم گیری های کلان نسبت به این حوزه توجه جدی شود.
شریعتی افزود: دولت یازدهم وارث یک سری نابسامانی هایی در حوزه آموزش عالی بود که تنها راه شناسایی چالش و مهار وضعیت بود که این خود یک گام رو به جلو برای پیشرفت حوزه آموزش علمی کشور است. در این راستا موضوع آمایش آموزش عالی پس از تلاش هایی که صورت گرفته در سال ۹۴ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شد.