صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رونمایی از DC TCA، دومین سوپراسپرت هند/ قیمت خودرهای چینی در ایران/ معرفی هیوندای کنا الکتریکی/ خودرو دی اس چند؟

۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵:۰۲
کد خبر: ۳۹۶۶۸۲
در بسته اخبار خودرو امشب به معرفی هیوندای کنا الکتریکی و DC TCA، دومین سوپراسپرت هند می پردازیم و قیمت خودرهای چینی و دی اس در ایران را مرور می کنیم.

به گزارش گروه فضای مجازی ،  در بسته اخبار خودرو امشب به معرفی هیوندای کنا الکتریکی و DC TCA، دومین سوپراسپرت هند می پردازیم و قیمت خودرهای چینی و دی اس در ایران را مرور می کنیم.

 

هیوندای کنا الکتریکی؛ اولین کراس‌اور کامپکت برقی

زومیت نوشت: هیوندای کنا الکتریکی به‌عنوان اولین کراس‌اور کامپکت برقی دنیا، پس از رونمایی در ۸ اسفند سال جاری، در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

تسلا مدل S اولین خودروی برقی جهان یا اولین مدل تولیدی تسلا موتورز نبود؛ اما به لطف شعاع حرکتی نسبتاً زیاد و قابلیت‌های کاربردی، در سال ۲۰۱۲ تحول مهمی در صنعت خودروهای الکتریکی ایجاد کرد. مدل S خودرویی بود که نظر عموم را نسبت به خودرو‌های برقی و کاربردی بودن آن‌ها در برابر خودرو‌های بنزینی یا دیزلی تغییر داد. تسلا موتورز پس از معرفی مدل S، مدل‌های X و 3 را هم به خط تولید پرماجرای خود اضافه کرد، اما هنوز محصولی از پرتقاضاترین کلاس خودروها، یعنی کراس‌اور کامپکت در خانواده‌ی برقی تسلا وجود ندارد.

به‌ نظر می‌رسد که مقامات هیوندای در این مورد زودتر وارد عمل شده‌اند؛ چرا که به‌زودی نسخه‌ی الکتریکی کراس‌اور کنا (Kona) عرضه خواهد شد. درواقع نکته‌ی  بسیار مهم نسخه‌ی برقی کنا، زمان عرضه‌ی آن است. برخلاف برنامه‌ی شرکت‌های دیگر مبنی بر عرضه‌ی خودروهای برقی از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵، مقامات هیوندای قصد دارند اولین کراس‌اور کامپکت برقی جهان را در تابستان سال جاری میلادی تولید انبوه کنند. البته این وعده فعلاً برای بازار اروپا تأیید شده است و مردم آمریکا به‌زودی فرصت خرید نسخه‌ی بنزینی کنا را خواهند داشت. با این‌حال اصلاً نباید متعجب شد که پس از عرضه‌ی نسخه‌ی بنزینی، پس از گذشت مدتی کوتاه، کنای برقی نیز به دست آمریکایی‌ها برسد. تیم وب‌سایت موتورترند در این مورد از سخنگوی هیوندای آمریکا سؤالاتی پرسیدند، اما جواب قطعی دریافت نکردند.

بر اساس اعلام رسمی، نسخه‌ی برقی کنا با نام کامل Hyundai Kona Electric در ۸ اسفند سال جاری رونمایی می‌شود و سپس در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. شعاع حرکتی این مدل، حدود ۴۷۰ کیلومتر خواهد بود که این رقم در تست‌های جدید جهانی سوخت WLTP که در مقایسه با تست اروپا و EPA نتایج آن به واقعیت نزدیک‌تر است آزمایش خواهد شد. در صورتی که مصرف سوخت کنا برابر عدد ادعاشده باشد، شورولت بولت و تسلا مدل 3 (نسخه‌ی با شعاع حرکتی کم) حرفی برای گفتن ندارند. البته این شعاع حرکتی هنوز هم از نسخه‌ی گران‌تر مدل 3 کمتر است.

اما از نبرد شعاع حرکتی که بگذریم، کنا برای طرفداران کراس‌اور کامپکت برقی، فعلاً تنها گزینه‌ی موجود است. تسلا مدل X در برابر کنا ابعاد بسیار بزرگ‌تری دارد و باتوجه به روند کٌند تولید مدل 3، بعید است که خط تولید مدل Y به این زودی‌ به کار بیافتد. از طرفی کیا کانسپت نیرو (Niro) را معرفی کرده است که این مدل هم در حال حاضر تاریخ عرضه‌ی مشخص ندارد.

قیمت رسمی کنا برقی که در دو تیپ متفاوت تولید می‌شود، هنوز اعلام نشده است؛ اما با توجه به نزدیک بودن آغاز نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸، متقاضیان این مدل زمان زیادی به انتظار نخواهند نشست.

 

قیمت خودروهای چینی در بازار تهران

اقتصادآنلاین نوشت: در جدول زیر شاهد قیمت روز انواع خودروهای چینی در بازار تهران هستیم که ممکن است تا ۵ درصد در مناطق مختلف تهران دارای نوسان قیمت باشند.

 

افزایش قیمت چند خودروی وارداتی

اکوفارس: هفته جاری قیمت چند مدل خودروی وارداتی در بازار افزایش یافته است.

 قیمت سوناتا هیبرید یک میلیون تومان، النترا یک میلیون تومان، اپتیما (فول) سه میلیون تومان، تویوتا RAV۴ معادل هفت میلیون تومان و لکسوس NX (فول) ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

فعالان بازار دلیل افزایش ادامه‌دار و شدید قیمت لکسوس NX در هفته‌های اخیر را ممنوع شدن واردات این خودرو به دنبال مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار، عنوان می‌کنند.

قیمت برخی خودروهای وارداتی (مدل ۲۰۱۷) به شرح زیر است:

 

نام خودرو شرکت سازنده کشور قیمت
سوناتا هیبرید هیوندای کره جنوبی ۱۹۷ میلیون تومان
توسان (new face) هیوندای کره جنوبی ۲۴۰ میلیون تومان
النترا هیوندای کره جنوبی ۱۶۴ میلیون تومان
سراتو کیا کره جنوبی ۱۶۵ میلیون تومان
اپتیما (فول) کیا کره جنوبی ۲۲۸ میلیون تومان
RAV۴ تویوتا ژاپن ۳۰۲ میلیون تومان
یاریس هاچ‌بک تویوتا ژاپن ۱۲۵ میلیون تومان
کمری هیبرید تویوتا ژاپن ۲۵۷ میلیون تومان
کرولا GLI (فول) تویوتا ژاپن ۱۷۹ میلیون تومان
لکسوس NX (فول) تویوتا ژاپن ۵۹۰ میلیون تومان
کلئوس رنو فرانسه ۲۹۰ میلیون تومان
تلیسمان رنو فرانسه ۲۴۰ میلیون تومان
ایکس تریل نیسان ژاپن ۲۸۰ میلیون تومان
   

قیمت خودرو دی‌اس در بازار

میزان نوشت: برای خرید خودرو دی‌اس،5 مدل 2015 با کارکرد 17500 کیلومتر در بازار باید 150 میلیون تومان هزینه کرد.

قیمت مدل های مختلف خودرو دی‌اس در بازار به شرح زیر است:

چالشی سخت برای مدیران ژاپنی؛ افت 50 درصدی فروش تویوتا پریوس در بازار امریکا

خودروبانک نوشت: سالیان سال تویوتا پریوس نماد یک خودروی کم مصرف و انتخاب برتر به عنوان خودروی سبز بود. از زمان معرفی این خودروی هایبرید در سال 2000 که در آن زمان 5562 دستگاه از آن فروش رفت، محبوبیت آن به طور پیوسته افزایش یافته است. به لطف طراحی جذاب تر، پیشرانه هایبرید ارتقا یافته، ارائه این خودرو با انواع بدنه های مختلف و قابلیت انتخاب گزینه پلاگین هایبرید مجموع فروش این خودرو در سال 2012 به 236.655 دستگاه رسید.

این مقدار فروش برای یک خودروی هایبرید بسیار بالا بود زیرا در نظر داشته باشید که یک خودروی کاملا الکتریکی مانند نیسان لیف در تمام طول حیاتش 350 هزار دستگاه در سرتاسر جهان به فروش رسیده است.

ولی فروش پریوس از سال 2012 به بعد به طور پیوسته یک روند نزولی داشته است و روی هم رفته در سال گذشته تنها 108.661 دستگاه فروش داشته است که به معنای بیش از 50 درصد افت فروش در مدت تنها 5 سال است و بدترین قسمت داستان این است که به نظر نمی رسد دلایلی برای امید به بهبود این وضعیت وجود داشته باشد.

این افت شدید فروش چندین علت دارد. اول اینکه پریوس دیگر تنها هایبرید موجود در بازار نیست و بسیاری از خودروسازان دیگر نیز گزینه های وسوسه انگیزی تولید کرده اند.

دلیل دوم این است که خودروهای الکتریکی به کندی ولی با قاطعیت این جنگجوی محیط زیست را تحت سلطه خود در آورده اند و باعث شده اند تویوتا پریوس اندکی احمقانه به نظر برسد! مانند خودرویی که تکلیفش با خودش مشخص نیست! پریوس بسیار ارزانتر از یک خودروی الکتریکی ولی گرانتر از یک خودروی بنزینی معمولی است و با توجه به کاهش قیمت سوخت، کم مصرف بودن این خودرو زیاد معنادار نیست.

مسئله دیگری که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت بحث طراحی خارجی جدیدترین نسل پریوس است. از زمان معرفی پریوس جدید، با تعجب و نارضایتی ملایم از آن استقبال کردند و بعید است که تویوتا از گروه های تحقیق و پژوهش که باید قبل از معرفی این خودرو آنها را اداره می کرد نیز همین واکنش را دریافت نکرده باشد، بنابراین تصمیم برای ادامه دادن این طرح متضاد گیج کننده به نظر می رسد.

در پایان می توان اینطور خلاصه کرد که در کل علت این افت فروش ناتوانی تویوتا در واکنش نشان دادن به یک بازار جهانی در حال تحول و اتکای بیش از حد به بازار داخلی (یعنی بازار ژاپن) بوده است. نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد تویوتا تغییر کرده و به پیشرانه های تمام الکتریکی روی آورده است ولی در حال تلاش است تا در این زمینه به دیگران برسد. جالب است که بدانیم آیا در آینده اصلا نسل جدیدی از پریوس عرضه خواهد شد یا نه و در صورتی که جواب مثبت باشد تویوتا از این نام تجاری در کجا استفاده خواهد کرد.

 

DC TCA، دومین سوپراسپرت هند رونمایی شد

زومیت نوشت: شرکت هندی DC دیزاین، از دومین محصول خود موسوم به TCA با قیمت اقتصادی و قدرت ۳۲۰ اسب بخار رونمایی کرد.

اخیراً به بررسی اولین سوپراسپرت تولیدی شرکت DC دیزاین هندوستان پرداختیم. مدل آوانتی اولین کوپه‌ی سوپراسپرت ساخت هند است که منحصراً در بازار داخلی این کشور عرضه می‌شود. حالا پس از گذشت چند سال از عرضه‌ی آوانتی، محصول جدید این شرکت هندی، موسوم به TCA رونمایی شده است.

 TCA که از سرواژه‌های تیتانیوم، کربن و آلومینیوم به دست آمده، نام کوپه‌ی اسپرت جدید DC دیزاین است که در نمایشگاه بین‌المللی خودروی دهلی نو ۲۰۱۸ رونمایی شد. برخلاف آوانتی، دومین محصول این شرکت در در نسخه‌ی ویژه و تولید محدود ۲۹۹ دستگاه خواهد بود که ۶۰ دستگاه از آن، پیش‌فروش شده است.

پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ توربو که در مدل آوانتی وجود داشت کنار گذاشته شده است تا TCA از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۸ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۳۲۰ اسب بخار استفاده کند. این پیشرانه در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد آوانتی ۷۰ اسب بخار و نسخه‌ی ویژه‌ی آوانتی که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتر تولید می‌کند.

درحالی‌که آوانتی با دو جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و نیمه خودکار عرضه می‌شد، TCA فقط با گیربکس ۶ سرعته‌ی اتوماتیک جدید این شرکت در دسترس خواهد بود. با اینکه TCA بر پایه‌ی پلتفرم آوانتی ساخته شده است، اما تغییرات زیادی در آن وجود دارد؛ به‌عنوان مثال، TCA در مقایسه با آوانتی عرض و طول بیشتری دارد.

بر اساس اعلام رسمی تیم مهندسی DC دیزاین، TCA برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، حدود ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد که برای دومین خودروی اسپرت هندی چندان هم بد به‌نظر نمی‌رسد. نهایت سرعت TCA هنوز اعلام نشده است، ولی کارشناسان خودرو و خبرگزاری‌های هندی حداکثر سرعت این مدل را همانند آوانتی، محدود شده به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت فرض می‌کنند.

با توجه به نام TCA و اشاره‌ی آشکار آن به متریال سبک وزن، باید دید این مدل در مقایسه با آوانتی سنگین وزن و ۱۵۸۰ کیلویی، چه عملکردی خواهد داشت. طراح ارشد DC دیزاین رسماً اعلام کرده که برای طراحی نمای عقب TCA، از مدل‌هایی چون لافراری و پاگانی زوندا الهام گرفته است. اما به‌ نظر می‌رسد که TCA بیش از هر چیزی، در نمای جلو به سوپراسپرت دانمارکی Zenvo ST1 و در نمای عقب (به‌خصوص طراحی چراغ‌ها) به آکورا NSX جدید شباهت دارد.

مدل جدید TCA با قیمتی حدود ۶۱ هزار دلار در اکتبر ۲۰۱۸ (مهرماه ۱۳۹۷) عرضه خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *