بسیاری از مردم با بیمه عمر آشنایی ندارند/ رشد تعداد بیمه گذاران به علت استفاده از شیوه های نوین معرفی
وی تصریح کرد: اگرچه آمار بیمه عمر در ایران با میانگین جهانی فاصله زیادی دارد، اما رسیدن به همین رقم نیز نشات گرفته از تغییر ارائه خدمات در صنعت بیمه و دور شدن از شیوه های سنتی است که از آن جمله می توان به ورود فناوری های نوین دیجیتالی نظیر معرفی و خرید آنلاین بیمه و همچنین اپلیکیشن های بیمه گر اشاره کرد.
راکبی با اشاره به اینکه تمام فعالیتهای شرکت های بیمه از طراحی و توسعه محصول تا بازاریابی، قیمت گذاری، پرداخت خسارت اغلب به صورت آنلاین انجام می شود افزود: بسیاری از متقاضیان نیز بیشتر از آنکه اطلاعات خود را از بازاریابان کسب کنند در فضای مجازی و بستر اینترنت به دنبال مناسب ترین بسته بیمه ای با شرایط خود هستند که البته همین امر باعث تسریع در امور و همچنین شناخت بیشتر جامعه نسبت به مزیت های بیمه به خصوص بیمه عمر شده است.
این کارشناس بیمه ادامه داد: در واقع این روزها فرآیند بیمه ای قبل از فروش نظیر مذاکره درخصوص قیمت، شرایط قرارداد، خدمات پس از فروش آن به صورت آنلاین انجام می شود که بی شک سرعت به تفاهم رسیدن بیمه گر با بیمه شونده را به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت های بیمه عمر باید بیشتر در ایران معرفی شود افزود: براساس تحقیقات میدانی صورت گرفته مشخص شده است که حدود ۹۰ درصد مردم نمی دانند که با بیمه عمر حتی در صورت فوت طبیعی پس از پرداخت قسط اول، بازماندگان قرارداد، کل سرمایه انتخابی را دریافت خواهند کرد، این تحقیقات نشان می دهد که حتی آنهایی که بیمه عمر شده اند نیز به درستی نمی دانستند که در زمان از کار افتادگی دائم، بیمهگذار از پرداخت اقساط معاف میشود و در پایان، کل سرمایه را دریافت خواهد کرد یا اینکه اگر شخص بیمه شده در سررسید سالانه بیمه عمر و سرمایه گذاری به هر دلیل قادر به پرداخت حق بیمه نباشد، میتواند از اندوخته حاصل از سرمایه گذاری خود به منظور پرداخت حق بیمه آن سال استفاده کند.
راکبی تاکید کرد: اگرچه صنعت بیمه در ایران این روزها درحال پوست اندازی در شیوه های بازاریابی و فروش است ولی واقعیت این است که هنوز بسیاری از مردم با ظرفیت های بیمه ای بخصوص بیمه عمر آشنا نیستند که در این زمینه باید اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود ضمن اینکه فناوری های نوین نیز باید بیش از پیش در بدنه شرکت های بیمه گر نفوذ کند.