صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دیپلماسی تجاری ایران در دنیا قدرت می‌گیرد

۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱:۰۱
کد خبر: ۳۹۴۵۴۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های ایران گفت: عضویت ایران در UFI و ریاست بخش خاورمیانه و آفریقای این سازمان بین المللی دیپلماسی تجاری ایران در دنیا را بیشتر کرده است.

به گزارش  گروه اقتصاد به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ج.ا.ایران، حسین اسفهبدی در حاشیه افتتاح دبیرخانه منطقه خاورمیانه و آفریقای انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی ( UFI ) اظهار کرد: يوفي، 4 زیر مجموعه در 4 منطقه جهان دارد که شامل پاسفیک با مرکزیت هنگ کنگ، آفریقا و خاورمیانه با مرکزیت دوبی، قاره آمریکا با مرکزیت مکزیک و اروپا با مرکزیت پاریس است و اگرچه سابقه عضویت ایران در این انجمن جهانی به سال 1355 برمی‌گردد اما تاکنون ایران به ریاست مناطق این سازمان نرسیده بود.

وي اضافه کرد: رئيس هر منطقه بر اساس اکثریت آراء انتخاب می‌شود؛ به این صورت که کاندیداتوری در اين انتخابات آزاد است و اعضا بر حسب توانمندي و سوابق، نامزد مورد نظرشان را انتخاب مي كنند و انتخابات و شمارش آرا نيز تحت نظارت حسابرسان اروپایی است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران اظهار داشت: عضویت ایران در UFI و ریاست بخش خاورمیانه و آفریقای این سازمان بین المللی دیپلماسی تجاری ایران در دنیا را قوت داده و قدرت تغییر و اظهارنظر درباره عضوگیری، بودجه بندی و برنامه ریزی های این سازمان را به همراه داشته است به طوری که اگر مثلاً شرکت یا فردی از یک کشور اروپایی و یا آمریکایی بخواهد در این انجمن عضو شود ایران نیز در این فرایند اثرگذار است و یا در بودجه بندی و برگزاری همایش ها و سمینارها نقش كشورمان نیز قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه هنوز هم با وجود پیشرفت‌های فنی و تکنولوژیکی در زمینه بازاریابی برگزاری نمایشگاه به عنوان صنعت رکودناپذیر حرف اول را می زند، گفت: طبق آخرین آمار UFI هیچ قاره ای از صنعت نمایشگاه کاهش درآمد نداشته است به همین دلیل در مدت ریاست در منطقه خاورمیانه و آفریقا برآنیم كه با توسعه صنعت نمایشگاه در آفریقا حضور ایران در بازار کشورهای این منطقه را تحکیم ببخشیم چراکه آفریقا یکی از بازارهای هدف ماست و خدمات و محصولات کشور ما می تواند با قیمت‌های رقابتی در آنجا ارائه شود.

اسفهبدی خاطرنشان کرد: با برگزاری نخستین گردهمایی اعضای منطقه خاورمیانه و آفریقا در ماه مارس سال جاری میلادی که به پیشنهاد ایران در عمان برگزار خواهد شد این برنامه را نیز به پیش خواهیم برد.

وی همچنین سوق دادن شرکت‌های داخلی به رعایت استانداردهای UFI در برگزاری نمایشگاه‌ها را هدف دیگر مطرح کرد و گفت: تاکنون تعدادی از نمایشگاه‌های داخلی مانند مواد غذایی، مواد بهداشتی و آرایشی و متالورژی به عضویت UFI در آمده‌اند و استانداردهای آن را رعایت می‌کنند و امیدواریم با پر رنگ شدن نقش ایران در اين انجمن جهاني به تعداد این شرکت ها نيز اضافه شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *