صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آژانس های هواپیمایی متخلف و گرانفروش جریمه شدند

۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲:۵۴
کد خبر: ۳۹۴۱۸۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
دو آژانس هواپیمایی که طی روزهای اخیر و بارش و برف و سرما اقدام به گرانفروشی بلیط به مسافران کرده بودند جریمه شده و تذکرات لازم به آنها داده شد.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از شاتا، دو آژانس هواپیمایی که طی روزهای اخیر و بارش و برف و سرما اقدام به گرانفروشی بلیط به مسافران کرده بودند جریمه شده و تذکرات لازم به آنها داده شد.

این اقدام متعاقب اخبار روزهای اخیر مبنی بر افزایش 200 تا 300 درصدی نرخ بلیت هواپیما در مسیر پروازهای داخلی بواسطه تغییرات آب و هوایی و بارش برف توسط برخی از آژانس های هواپیمایی سطح شهر تهران صورت گرفت.

بر این اساس سازمان حمایت با در دستور کار قرار دادن این موضوع و ضمن هماهنگی با سازمان تعزیرات حکومتی در قالب گشت مشترک نسبت به انجام بازرسی از تعدادی آژانس های اصلی و چارتر کننده بلیت هواپیما و واحدهای صنفی مستقر در ترمینال 1 و 2 فرودگاه مهرآباد مبادرت کردند.

به دنبال این اقدام و گزارش‌های واصله مبنی بر گرانفروشی بلیت هواپیما توسط آژانس هواپیمایی خسروان سیر ایرانیان، از آژانس فوق بازرسی و با توجه به خرید اینترنتی صورت گرفته مشخص گردید آژانس مذکور اقدام به گرانفروشی و فروش بلیت یکطرفه از اهواز به تهران به مبلغ 6 میلیون و 200 هزار ریال، مشهد به تهران به مبلغ 7 میلیون ریال و کیش به تهران به مبلغ 5 میلیون ریال می نماید.

لذا ضمن تنظیم صورتجلسه با توجه به احراز تخلف گرانفروشی نسبت به تنظیم برگ گزارش بازرسی به مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای واحد فوق اقدام گردید، ضمن اینکه کلیه قیمت های فروش پروازهای چارتری شرکت مذکور تحت بررسی است و مبالغ اضافه دریافتی به ذینفعان مسترد خواهد شد.

همچنین با بازرسی های انجام گرفته و بر اساس دریافت شکایت علیه آژانس هواپیمایی بیکران گشت مبنی بر گرانفروشی بلیت هواپیما به مبلغ 16 میلیون ریال، گشت مشترک ضمن حضور در محل آژانس مبلغ فوق را به حساب شاکی اقدام و رضایت شاکی را جلب کردند.

در ادامه اقدامات سازمان حمایت مشخص شد با توجه به بارش ناگهانی برف و تأخیر طولانی مدت پروازها و سرگردانی مسافرین در فرودگاه مهرآباد تهران، برخی از واحدهای صنفی مستقر در ترمینال های 1 و 2 با سوء استفاده از شرایط موجود اقدام به گرانفروشی و عرضه مواد خوراکی و غذایی با نرخ های نامتعارف به مسافرین کرده اند که، ضمن بازرسی از کلیه واحدهای صنفی ترمینال 1و 2 فرودگاه و تذکر به رعایت نرخ های مصوب و متعارف برای تعداد 8 واحد متخلف برگ گزارش بازرسی توسط بازرسین اتاق اصناف تهران صادر شد.

در ادامه همزمان از دفاتر فروش بلیت و نمایندگی شرکت های هواپیمایی مستقر در فرودگاه نیز بازرسی و تذکرات لازم به رعایت نرخ های متعارف ابلاغ شد.

گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان حاکی است با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و آغاز سفرهای نوروزی و به منظور ایجاد هماهنگی و هم افزایی در نحوه نظارت و برخورد با تخلفات مربوطه توسط دفاتر خدمات مسافرتی و سایت های اینترنتی فروش بلیت، مقرر شد ظرف روزهای آتی جلساتی در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران با حضور نمایندگان دستگاه های ذی ربط (سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان حمایت، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و ...) برگزار و تدابیر و تمهیدات لازم برای اقدامات بازدارنده و کنترل بازار اتخاذ شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *