10 خودرو گرانقیمت در حراجی ها/ سمند چند؟/ رونمایی از مرسدس کلاس A/ معرفی کیا استینگر و سیتروئن C3
به گزارش گروه فضای مجازی ، در بسته اخبار خودرو امشب مطالبی در مورد 10 خودرو گرانقیمت در حراجی ها میخوانیم، از قیمت سمند مطلع می شویم و به معرفی کیا استینگر و سیتروئن C3 می پردازیم.
گران قیمت ترین خودروهای حراج شده در جهان را اینجا ببینید
نوداد نوشت: در این جا 10 مورد از گران قیمت ترین خودروهای حراج شده در جهان را مشاهده خواهید کرد.
- تاکر 48 (1948)
اتوموبیل کلاسیکی که در بالا می بینید به "خودروی فردا" معروف است. (لقبی که تاکر به آن داد). محصولی که تنها 51 کپی از آن توسط شرکت خودروسازی پرستون تاکر ساخته شد. در حال حاضر 47 مورد از آن ها باقی مانده. مورد خاصی که عکسش را می بینید، و در حراج فینیکس به فروش رفت سرنوشت جالبی دارد.
تاکر 48 زیبای حراج 2018 ، مالکان مشهوری داشته و محبوبِ افراد سرشناسی بوده. در شروع کار، پس از تولید تاکر در سال 1948، اولین مالک آن، خودِ شخص پرستون تاکر بود که فیلم تبلیغاتی مشهوری تحت عنوان "the man and the Car" از این ماجرا ساخته شده. پس از آن پرستون خودروی خودش را به وینتروپ راکفلر (از خانواده راکفلر، بزرگترین خاندان ثروتمنده ایالات متحده آمریکا) می فروشد.
وینتروپ اگرچه مدت کوتاهی تاکر را در دست داشت، دقیقا در همین دوران به فرمانداری ایالت آرکانزاس رسید. پس از آن تاکر به ترتیب به دستان جک بارت و سپس خواننده مشهور جیمز براون افتاد که ظاهرا براون، تاکر را علاوه بر تعویض و بازسازی مبلمان داخل آن، دوباره رنگ آمیزی کرده و به رنگی که می بینید در آورده! با همه این ماجرا ها تاکر پیر تنها 19,990 مایل مسافت را طی کرده بود که به قیمت 1,792,500 دلار فروخته شد.
- پاگانی هوایرا
هوراسیو پاگانیِ آرژانتینی، طراح، مهندس و کار آفرین، پس از چندین سال همکاری با لامبورگینی و رنو، در سال 1992 شرکت خودش را به نام پاگانی تاسیس کرد. زوندا، اولین محصول پاگانی در سال 1999 ، سوپر اسپورتی که معرف حضورتان است، به خوبی قدرت طراحی و ساخت پاگانی را نشان می دهد.
پس از چندین سال و گذشتن از چند ادیشن مختلف زوندا، در سال 2011، هوایرا، الهه باد آفریقا، جایگزین پاگانی زوندا شد و در همان سال به عنوان بهترین هایپرکار 2012 شناخته شد.
خودرو سوپر اسپورتی که با همه خوبی هایش تنها 100 نمونه از آن ساخته شد. هوایرا چه در بیرون چه در کابین، کاملا ساختار شکن و متفاوت است.
از چرم با کیفیت و فیبر کربن براق در جای جای کابین گرفته تا آینه و در و اگزوز فوق العاده آن. هوایرای حراج فینیکس، مدل بسیار کم کارکردی از 100 نمونه آن است (1000 مایل) که به قیمت 2,090,000 دلار معامله شد.
- فورد جی تی 2017
فورد جی تی فوق که مدل سال 2017 است، اولین محصول مهمترین فروشنده حراج فینیکس، برت جکسون، بود، که به مزایده گذاشته شد. 2.5 میلیون دلار برای گران ترین مدل شرکت فورد. خودرویی که در بالا می بینید، همان فوردی است (در قسمت اول اشاره کردیم) که کُفر پورشه اسپایدر را در آورد و رکوردش را شکست.
اینکه چه در سر مالک سابق خودرو گذشت که تنها به 11 مایل رانندگی با آن رضایت داد، جای بحث دارد! اما خوشبختانه کار خِیری بوده چرا که آن را به مزایده برای خیریه کارولینای شمالی گذاشت.
اگرچه 2.5 میلیون دلار ، یعنی 5 برابر قیمت اصلی خودرو رکورد و رقم نامتعارفی محسوب می شود. اما از آن جا که هدف کمک به خیریه، و گاهی دور زدن مالیات و کلا دلایل نامربوط به خودرو مطرح است، نمی توان مبلغ فوق را قیمت یک فورد جی تی دانست.
7, فراری 330 GTS مدل 1967
فراری GTS 330 سراسر ظرافت است و جذابیت. همزاد GTS 330 کوپه، تمام تلاش خود را با کروک کردن این مدل از فراری، برای جای دادن باد در بین موهای راننده انجام می دهد.
موتور V12 محور عقب، با 5 دنده دستی و سرعت 150 مایل بر ساعت و صفر تا صد 6.9 ثانیه در سال 1967 یعنی 51 سال پیش، باز هم سندی دیگر بر قدرت فراری، غول خودروسازی ایتالیاست. بعد از گذشت نیم قرن همچنان این خودرو محبوب میلیونرهای امروزی است، به شکلی که مبلغ 2,530,000 دلار برای آن پرداخته شد.
نسخه به فروش رفته حراج فینیکس یکی از 99 نسخه GTS 300 تولید شده بود که از قرمز به مشکی رنگ آمیزی شده و کابین آن هم به رنگ سبز در آمده.
- فراری 365GTS/4 دایتونا
برای بعضی، 365GTS/4 نیاز به معرفی ندارد. به خصوص لقب دایتونا بین دوستداران فراری کاملا شناخته شده است. دایتونا در زمان تولیدش یعنی 1967 به عنوان بهترین خودرو اسپرت موتور جلو معرفی شد.
خودرو فوق شماره 72 از 123 دایتونایی است که تولید شده. البته در سال 1990 یک بازسازی ظاهری توسط کمپانی کانوِی بر آن انجام شد که پس از نیم قرن همچنان موتور V12، محور و شاسی و ادوات فنی به قوت خود باقی است و تنها تغییرات داخلی و رنگ آمیزی طبق دلخواه مالک خودرو انجام شد. دایتونای قرمز رنگ فراری پس از 51 سال، به قیمت 2,640,000 دلار معامله شد.
- شلبی 427 کبرا مدل 1966
کبرا در ابتدا به نیت یک خودرو مسابقه ای ساخته شد، و در حال حاضر هم عملا همین است! 50 مدل از شلبی کبرا 427 به خارج از پیست راه یافت. شلبی 727 در اصل، ارتقایی بود با باک سوخت بزرگتر، موتور V8 قوی تر، اگزوز های جانبی با صدای بلند و کثیف و خنک کننده روغن و رادیاتور بزرگ تر.
شلبی 427 به حداکثر سرعت 298 کیلومتر بر ساعت راه یافت. شاهکاری که بیشتر از شاهکار بودنش نادر است. در هر صورت، پزشکی از لس آنجلس شلبی خود را در حراج فینیکس واگذار کرد و مبلغ 2,947,000 دلار یعنی نزدیک به 3 میلیون دلار به خانه برد!
- بوگاتی تیپ 55 (1931)
بوگاتی های کلاسیک خیلی بزرگتر از آن هستند که با پول خرید و فروش شوند به خصوص مدل 1931 که در بالا می بینید. عجیب اما واقعی، در حراج ماه گذشته اولین مدل ساخته شده از سری 55 به مبلغ 4,070,000 دلار معامله شد.
خودرویی که می بینید متعلق به Duc de la Trémoille نجیب زاده فرانسوی بود. دقیقا همین بوگاتی فروخته شده، روزی روزگاری در سال 1947، در مسابقه 4 روزه و 1035 مایلیِ des Alpes زیر دستان قهرمان مسابقه، جلوتر از بقیه، خط پایان را رد کرد.
- فراری موندیال اسپایدر
فراری موندیال اسپایدر 500 بین سال های 1954 تا 1956 در اروپا، پیروز همیشگی مسابقات Zandvoort بود. بعد از چند سال، با ورود به دهه 60 میلادی موندیال به آمریکا هم رسید. موتور 2 لیتری 4 سیلندر خطی آن که توسط Alberto Ascari برای تیم فرمول 1 شخص انزو فِراری (موسس فراری) ساخته شد، با 170 اسب بخار، موندیال را پیروز همیشگی مسابقات کرد.
در دورانی که هنوز جمله "یک فراری واقعی 12تا سیلندر دارد" مد نشده بود، موندیال با چهار سیلندر پیروز میادین بود. البته خریدار محترم قطعا می داند که یک فراری واقعی چیست که 4,455,000 دلار برای آن پرداخته. چرا که 64 سال پیش، روزی روزگاری فراری موندیال اسپایدر، در دستان انزو فراری پیچ و خم پیست های مسابقات را می گذراند.
- پورشه 550A اسپایدر 1958
پورشه، 550A را از مهم ترین و مقدس ترین محصولاتش می داند. 550A اسپایدر سال 1958 برای فصل مسابقات ساخته شد. دستاورد های اسپایدر کلاسیک پیروزی در یک کلاس، و مقام ششم در میانگین کل پیروزی ها در مسابقات 1000 کیلومتری نورنبرگ بود.
همچنین مقام پنجم در مسابقات 24 ساعته لمانس. نسخه فروش رفته در فینیکس (یکی از 40 اسپایدر 1958 تولید شده) به یک مالک شخصی از کانادا در سال 1958 فروخته شده. پس از آن در همانجا به دست پیتر راین می رسد، که راین در مسابقات 1960 کانادا با اسپایدر ظاهر می شود. 550A موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر تخت دارد و بهای خریدن آن 5,170,000 دلار است.
ناگفته نماند 2 سال پیش در حراج 2016، یک مدل دیگر از 40 عدد 550A اسپایدر، به قیمت 165 هزار دلار گران تر از امسال معامله شد.
- فراری 275GTB Speciale 1965
8 مورد از 20 خودرو گران حراج بزرگ سال 2018 فِراری بودند. و این حراج با علامت تعجبی بزرگ تمام می شود. 275GTB Speciale به قیمت 8,085,000 دلار معامله شد.
مبلغ بسیار بالایی که حتی 3 میلیون دلار با رتبه دوم فاصله دارد. قطعا خالی از لطف نخواهد بود اگر بدانیم دقیقا چه چیزی باعث گران شدن هرچه بیشتر یک اتومبیل می شود.
حتی صحبت در مورد ملاک و معیارهای موجود هم مشکل است. اما آنچه که می دانیم این است که فراری فوق، گل سر سبد و نقطه عطف حراج بود. مدل های متعددی از 275GTB وجود دارد. اما گران ترین خودرو سال یکی است!
به عبارتی دیگر، این فراری کاوچ بیلتِ خودِ شخص باتیستا پینین فارینا است! (پینینفارینا شرکت مشهور طراحی بدنه ایتالیایی است، این شرکت کامل کننده رده بالاترین خودروسازها مانند فراری، مازراتی، رولزرویس و غیره است). باتیستا پینینفارینا موسس شرکت و طراح ارشد، کمک زیادی به جایگاه کنونی فراری کرد، اما این خودرو برای شخص خودش ساخته شده. Speciale در درون یک دنیا آپشن دارد.
در بیرون هم جزییات زیادی تغییر کرده. از جلو پنجره و چراغ ها گرفته تا حتی دستگیره در. این خودرو، جواهر نفیسی است برای فراری. محصولی به غایت خاص و منحصر بفرد، بخصوص که در سال گذشته فراری به همکاری اش با پینینفارینا خاتمه داد.
واقعیت این است که سهم ما از خودرو های حراج بزرگ فینیکس، در بهترین حالت، پوستری بر دیوار است. در این دو قسمت و مجموعا 20 خودرو، شاهد بودیم که اکثر خودروها، کلاسیک بودند. محصولاتی بعضا با قدمت بیش از 50-60 سال.
اینکه نیم قرن پیش شاهکاری ساخته می شود که هنوز هم میلیون دلار ارزش دارد، و از طرف دیگر، آرزوی صنعت خودرو یک کشور تولید ابتدایی ترین خودرو قابل عرضه با حداقل استانداردهای جهانی باشد، نشان از شکافی است دقیقا به قدمت تاریخ خودروسازی. بدیهی است با تولید محصولات تکراری و گذر زمان این شکاف عمیق و عمیق تر می شود.
خودرویی که ۷۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشت
ایسنا نوشت: این هفته قیمت برخی خودروهای وارداتی در بازار افزایش یافته است.
قیمت کمری هیبرید دو میلیون تومان، کرولا GLI (فول) دو میلیون تومان و لکسوس NX (فول) ۷۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
فعالان بازار دلیل افزایش شدید قیمت لکسوس NX (فول) در هفتههای اخیر را توقف واردات این خودرو به دنبال مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار، عنوان میکنند.
قیمت برخی خودروهای وارداتی (مدل ۲۰۱۷) به شرح زیر است:
قیمت خودرو سمند در بازار چقدر است؟
میزان نوشت: قیمت مدل های مختلف خودرو سمند در بازار در جدول زیر آمده است.
با کیا استینگر بهترین خودروی سال 2017 آشنا شوید
مدلهای زیادی در سال ۲۰۱۷ از سوی خودروسازان بزرگ دنیا معرفی شدند که هر کدام ویژگی های قابل توجهی داشتند؛ اما کدام مدل لیاقت عنوان خودروی سال ۲۰۱۷ را دارد؟
هنگامی که موضوعی در ذهن انسان شکل بگیرد، تغییر دادن آن مشکل است؛ اما گاهی این اتفاق رخ میدهد. درگذشته نهچندان دور هر مدلی که خودروسازان کرهای میساختند، ناخوشایند و پراستهلاک بود. تفاوت زیادی هم بین محصولات کیا و هیوندا وجود نداشت. آنها ارزان به نظر میرسیدند، ارزان بودند و افت قیمت بسیاری داشتند. دوست داشتن آنها سخت بود ولی روزبهروز بهتر و جذابتر شدند. کیفیت ساخت، ظاهر، تکنولوژی، ایمنی و عملکرد فنی آنها همگی بهبود پیدا کرد. آنها ارزان بودند ولی زشت نبودند.
همیشه این سؤال مطرح بود که چرا مردم تویوتا کمری را به کیا اپتیما جدید ترجیح میدهند؟ تفاوت آنها چیست؟ درحالیکه اپتیما با امکانات گرانتر، گارانتی بیشتر و طبق بررسیهای صورتگرفته کیفیت ساخت بالاتری دارد و همچنان بهتر و جذابتر میشود.
هیوندای چند سال پیش برند لوکس جنسیس را که امتیاز بالایی در آزمودن تصادف کسب کرده است ایجاد کرد و سپس مهندس ارشد بیامو موتور اسپرت را به خدمت گرفت و تولید سری N یا خودروهای مسابقهای خود را آغاز کرد. کیا، استینگر GT را سال ۲۰۱۷ معرفی کرد و برای چند روز تمامی نگاهها به آن خیره شد. استینگر سریعترین خودرو نیست و نمیتواند با مک لارن S720 یا فراری 812 سوپرفست رقابت کند؛ بلکه خودرویی سریع، مقرونبهصرفه، بسیار مدرن و بهبودیافته از شرکت کیا است. همه میدانیم که این شرکت خودروهای خوبی تولید میکند؛ اما خودروساز کرهای ثابت کرد که میتواند خودروهای هیجانانگیزی بسازد.
نام این خودرو نیز جالب توجه است؛ استینگر نامی است که در صدسال گذشته در خودروهای مختلفی استفاده شده و حتی میتوانید عینک یا پنکه اتاقخواب با این نام در بازار پیدا کنید. این سدان چهاردر بسیار ارزانتر از پورشه 911 کاررا ولی با همان قدرت پیشرانه است.
هرچند پورشه گشتاور بالاتری دارد و سریعتر است؛ اما بهسادگی میتوان متوجه شد که کیا استینگر از آن قدرتمندتر به نظر میرسد. این خودروی زیبا در زمانگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط ۰.۲ ثانیه از مرسدس بنز C63 AMG کندتر است که عدد بالایی نیست. قلمرو جدیدی که کیا وارد آن شده است، بازیگران بزرگ و قدرتمندی دارد.
مرسدس بنز C63 AMG بسیار جذاب است و افراد زیادی به آن علاقه دارند. فولکسواگن آرتئون جدید نیز زیبا و فوقالعاده هوشمند است. ولوو S90 دارای اصالت خاص این خودروساز سوئدی است و طراحی داخلی ظریفی دارد. فراری GT4 لوسو هم دلفریب است.
قابل درک است که بسیاری افراد فراری را به کیا ترجیح دهند؛ اما فولکسواگن چطور؟ کیا استینگر واقعاً خودروی شگفتانگیزی است. با بررسی تمام خودروهایی که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد، هیچ شکی باقی نمیماند که بهترین خودروی سال، کرهای است؛ حتی اگر یک سدان چهاردر تولیدشده توسط کیا باشد. استینگر GT فوقالعاده هیجانانگیز است؛ درست مانند ستاره دنبالهدار که بهندرت در آسمان ظاهر میشود.
تغیرات جدید c3 سیتروئن
اتونیوز نوشت: از دیگر سو طیف وسیعی از شخصی سازی در این خودرو وجود دارد و مشتریان میتوانند با ترکیب ساختار، رنگ و تریم 90 نوع خودرو را برای خود طراحی کنند.
یک سامانه امنیتی ترمز فعال به جدیدترین نسخههای "فلیر" ایرکراس c3 اضافه شده تا قیمت آن در برخی از بازارهای جهان افزایش یابد.
مدلهای پایه این خودرو در کشوری مانند انگلیس حدود 13 هزار 995 پوند قیمت دارد و در 82 مدل ارائه میشود. این در حالیست که اضافه شدن تجهیزات بیشتر باعث شده تا قیمت این خودرو حدود سه هزار پوند افزایش یابد.
سامانه ایمنی ترمز فعال، ریسک تصادف از جلو را کاهش میدهد. این سامانه درهنگامی که راننده واکنش درست و به موقعی را در حین رانندگی نشان ندهد، باعث کم شدن سرعت یا توقف خودرو خواهد شد.
این سامانه از تعدادی دوربین چند منظوره در شیشه جلو برای شناسایی خطر برخورد بهره میبرد. استفاده از این سیستم ایمنی به مهار خودرو در سرعتی بین 5 تا 83 کیلومتر در ساعت امکانپذیر است.
اما همه فناوریهای جدیدی در این نسخههای "فلیر" ایرکراس c3 به این سامانه ترمز ختم نمیشود. 12 سامانه جدید کمک راننده مانند 4 سیستم اطلاعاتی، صفحه نمایشگر پشت فرمان، دوربینهای دید عقب، سامانه کمکی پارک، نگهدارنده بین خطوط، نمایشگر نقاط کورو چراغهایی با پرتو تابش بالا از دیگر ویژگیهای ایرکراسهای جدید c3 محسوب می شوند.
از دیگر سو طیف وسیعی از شخصی سازی در این خودرو وجود دارد و مشتریان میتوانند با ترکیب ساختار، رنگ و تریم 90 نوع خودرو را برای خود طراحی کنند.
نسل جدید مرسدس بنز کلاس A رونمایی شد
نوداد نوشت: پس از پیش آگهیهای متعدد، سرانجام نسخهی نهایی مرسدس بنز A کلاس ۲۰۱۹ رونمایی شد. این خودرو، تنها مدل هاچبک در سبد پرفروش ترین برند لوکس دنیا خواهد بود و امکانات کم نظیری در این کلاس بدنه ارائه خواهد کرد.
با توجه به ساختار برند مرسدس و اصالت آن، معمولا توجه زیادی به تولید خودروهای کوچک و خصوصا هاچبک، نداشته است. اولین سری خودروهای کلاس A، در سال ۱۹۹۷ تولید شدند و شباهت زیادی به ونهای کوچک شهری داشتند.
به جرات میتوان گفت، نسل اول و دوم این محصولات تا سال ۲۰۱۱، مدلهای موفقی در سبد مرسدس بنز نبودند و استقبال چندانی از آنها نشد. با معرفی نسل سوم در سال ۲۰۱۲، تغییراتی بنیادین A کلاس آغاز و با بدنهی هاچبک اسپرت، متحول شد. این محصول، خصوصا در نسخهی AMG A45 با تواناییهای فنی جذابی همراه بود و برای مدتی هرچند اندک، به عنوان سریعترین هاچبک دنیا شناخته میشد.
نسل چهارم مرسدس کلاس A، ساعاتی قبل و طی مراسمی رسمی؛ معرفی شد. این مدل، نهتنها چهرهی اسپرت و متفاوتی نسبت به گدشته دارد، بلکه با ۳ پیشرانهی جدید قابل خرید خواهد بود. از سویی دیگر، امکانات رفاهی و فناوریهای مدرنی در هاچبک جدید مرسدس بنز دیده میشود، که آنرا متمایز از رقبا نشان خواهد داد.
مدل ۲۰۱۹، دارای ۳۰ میلیمتر افزایش طول محور چرخها است که باعث میشود، کابین جادارتری داشته باشد. عرض خودرو هم، ۱۴ میلیمتر بیشتر شده است. شاید اعداد فوق، چندان زیاد به نظر نرسند اما در مجموع، تاثیر زیادی بر راحتی سرنشینان در ناحیهی شانهها وبالای سر، خصوصا در قسمت عقب داشتهاند، ضمن اینکه صندوق بار بزرگتری فراهم شده است. مرسدس ادعا میکند که نسل جدید، تغییرات گستردهای در قسمت سیستم تعلیق و فنربندی داشته است تا آرامش بیشتری برای سرنشینان فراهم کند. علاوه بر این، فناوری فنربندی فعال (Active damper) به صورت آپشن اضافی برای خریداران کلاس A قابل انتخاب خواهد بود تا در شرایط مختلف رانندگی، بهترین عملکرد حاصل شود.
در مقایسه با گذشته، خطوط شکسته و زاویهدار بیشتری در کلاس A دیده میشود. نسل جدید، با الهام از آخرین مدل سدان لوکس مرسدس بنز CLS که چند هفته پیش معرفی شد، به تولید خواهد رسید. چهرهی این هاچبک مدرن، تهاجمی و کاملا اسپرت به نظر میرسد، ضمن اینکه با دماغهی رو به پایین و چراغهای متمایل به مرکز ارائه میشود. برای علاقهمندان به مدلهای گرانتر، امکان سفارش نسل جدید فناوری نورپردازی مرسدس بنز، موسوم به مولتی بیم (Multibeam) در کلاس A وجود دارد و میتواند دارای ۱۸ عدد LED با عملکرد متفاوت در چراغها باشد.
تولید هاچبک مرسدس بنز برای سال ۲۰۱۹ با سه پیشرانه برنامهریزی شده است. حتی ارزانترین نسخهی بنزینی از A کلاس، خودروی کمشتابی نیست و با پیشرانهی ۱.۴ لیتری توربوشارژ، قدرت ۱۶۱ اسب بخار، همراه گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتر فراهم میکند. این نمونه با کد M282 شناخته میشود و میتواند گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته با کلاچ دوبل یا جعبهدندهی دستی ۶ سرعته داشته باشد. دیگر مدل A کلاس، دارای پیشرانهی ۲ لیتری توربوشارژ با کد M260 است که قدرت ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتنمتر دارد.
این محصول، فعلا قویترین نسخه از هاچبک مرسدس بنز محسوب میشود و صرفا با گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته همراه کلاچ دوبل، تولید خواهد شد. از سویی دیگر، پیشرانهی توربودیزل و اقتصادی ۱.۵ لیتر، برای علاقهمندان این نوع خودروها در اروپا قابل خرید خواهد بود. کممصرفترین و ارزانترین نسخهی مرسدس بنز کلاس A، قدرت ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتنمتر دارد.