صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

صدور کارت هوشمند ملی، چقدر زمان می برد؟

۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۱۶
کد خبر: ۳۹۲۹۷۱
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: هر ماه دو و نیم میلیون کارت هوشمند ملی صادر می شود و در حال حاضر این کارت تا یک ماه بعد از تکمیل مراحل ثبت نام صادر می شود.
به گزارش گروه فضای مجازی ، کارت هوشمند ملی نوعی کارت دیجیتالی است که توسط سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، تولید شده است. این کارت‌ها جایگزین کارت‌های ملی شده اند. کارت هوشمند ملی، یک کامپیوتر ساده و کوچک است که با اتصال به یک کارتخوان، می‌توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: هر ماه دو و نیم میلیون کارت هوشمند ملی صادر می‌شود و در حال حاضر این کارت تا یک ماه بعد از تکمیل مراحل ثبت نام صادر می‌شود.

سیف الله ابوترابی افزود: افراد می‌توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی به ادارات پست و ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند.

طرح کارت هوشمند ملی

وی گفت: مراجعه کنندگان برای دریافت کارت هوشمند ملی حداکثر ۳۱ هزار تومان باید پرداخت کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال تصریح کرد: از این رقم ۱۱ هزار تومان بابت هزینه صدور کارت و تحویل آن است و ۲۰ هزار تومان هم به خزانه دولت واریز می‌شود.

وی تاکید کرد: دریافت هزینه بیشتر خلاف است و مردم می‌توانند موارد خلاف را به ادارات ثبت احوال اعلام کنند.

ابوترابی ادامه داد: افراد برای دریافت کارت ملی می‌توانند، ثبت نام کنند؛ ضمن اینکه برای تمام افراد بالاتر از ۱۵ سال کارت هوشمند ملی صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: این افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی می‌توانند از طریق سامانه www.ncr.ir به طور رایگان پیش ثبت نام کنند و یا با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر پستی مرحله پیش ثبت نام را انجام دهند که این دفاتر هزینه‌ای را برای پیش ثبت نام از آن‌ها دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در مرحله ثبت نام از فرد اثر انگشت و عکس زنده (لایو) گرفته می‌شود، شناسنامه متقاضی اسکن خواهد شد و نام فرد، جزء افراد متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی ثبت می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تمام کارت‌های ملی (نمونه قدیم) که تا پایان سال ۸۹ صادر شده است تا پایان امسال اعتبار دارد، بنابراین افرادی که این نوع کارت‌ها را دارند، باید برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

ابوترابی افزود: اعتبار کارت‌های ملی نمونه قدیم که از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ است تا پایان سال ۱۳۹۶ به اتمام می‌رسد و از آغاز سال ۹۷ این کارت‌ها فاقد اعتبار خواهد بود.

ابوترابی ادامه داد: افراد برای دریافت کارت ملی می‌توانند، ثبت نام کنند؛ ضمن اینکه برای تمام افراد بالاتر از ۱۵ سال کارت هوشمند ملی صادر می‌شود.

** کارت هوشمند ملی حداکثر تا یک ماه صادر می‌شود

سخنگوی سازمان ثبت احوال اعلام کرد: برای رفع مشکلاتی در زمینه صدور کارت هوشمند ملی تمهیدات خاصی اندیشیده شده تا برای افراد متقاضی از ۱۵ روز تا حداکثر یک ماه این کارت صادر شود.

وی با اشاره به اینکه کارت اولی‌ها شامل افراد بالای ۱۵ سال تمام هستند، گفت: هر سال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کارت اولی داریم.

صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد از سال ۱۳۹۱ آغاز شد و براساس هدف گذاری، قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷ برای تمام واجدین شرایط صادر شود.

همچنین کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید خودشان مراجعه کنند، زیرا اثر انگشت از آن‌ها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود ضمن اینکه در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز در نظر گرفته شده که بایستی توسط خود افراد ثبت شود.

حدود ۶۴ میلیون نفر بالای ۱۵ سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

منبع: ایرنا
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


نظرات بینندگان
محمود
|
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
من سه ماه پیش مدارکم را برای تعویض کارت ملی تحویل دادم اما متاسفانه هنوز کارتم به دستم نرسیده
من
|
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
واسه من خيلي طول كشيد تحويلش
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *