سامانه پیامک 110 آماده دریافت گزارشهای غیرفوریتی مردم
به گزارش گروه جامعه به نقل از پایگاه خبری پلیس، علی ملکی آهنگران اظهار داشت: در راستای خدمترسانی بهتر به شهروندانی که به هر دلیلی قادر به برقراری تماس با این مرکز نیستند سامانه پیامک 110 راهاندازی شده است.
وی افزود: شهروندان باید از این پس تمام اخبار، اطلاعات و گزارشهای غیر فوریتی که نیاز به حضور سریع مأموران پلیس در صحنه نیست فقط به این شماره پیامک بزنند و از برقراری تماس مستقیم با شماره 110 خودداری کنند.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تفکیک اخبار فوریتی از غیرفوریتی توسط مردم باعث افزایش کیفیت در خدمترسانی پلیس به شهروندان نیازمند و حادثهدیده میشود، ابراز کرد: مردم باید بدانند اگر مأموری برای یک تماس غیرفوریتی در محل حاضر شود همان لحظه ممکن است فرد دیگری با 110 تماس فوریتی گرفته و نیاز مبرم به حضور مأمور در صحنه داشته باشد.
وی عنوان کرد: زمان رسیدگی به پیامهای غیرفوریتی از یک تا 10 روز است که پس از انجام مراحل لازم با فرد ارسال کننده پیام تماس گرفته شده و نتیجه اقدامات صورت گرفته به وی اطلاع داده میشود.
آهنگران اخبار غیرفوریتی را شامل محلهای توزیع و زمان احتمالی خرید و فروش مواد مخدر و مصرف معتادان، اطلاعات در مورد محل تخلیه بار کالای قاچاق، محلهای اختفای افراد شرور تحت تعقیب که نیاز به بررسیهای میدانی توسط مأموران دارد، اخباری که احتمال سرقت در زمان و روز خاصی میدهد، سرقتهایی که زمان آن گذشته، سرقت منزل، مغازه و داخل خودرو، کیفقاپی و ...که سارق در محل حضور ندارد، اخباری که حکایت از احتمال وقوع نزاع و درگیری بین دو گروه دارد، اخبار در مورد محلهای فساد و قمار و ... که نیاز به بررسی میدانی دارد نیز غیرفوریتی هستند.
وی ادامه داد: سرقتهایی که در حال وقوع بوده و سارق در محل باشد، سرقت بانک، سرقت مسلحانه و به عنف، زورگیری، سرقت از طلافروشی و اماکن مهم، تظاهر به عمل حرام مانند بی حجابی در انظار عمومی، مزاحمت برای نوامیس، مزاحمت کارناوالهای عروسی، قتل، ضرب و جرح عمدی، نزاعهای فردی و جمعی در انظار عمومی، گروگانگیری، اسیدپاشی،درگیری مسلحانه و ایجاد ناامنی، حمل، توزیع و مصرف مواد مخدر در ملأعام، آتشسوزی و انفجارهای عمدی و غیرعمدی و انسداد معابر در اثر حوادث طبیعی جزو اخبار فوریتی هستند.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه شهروندان باید فقط در موارد فوریتی با سامانه 110 تماس بگیرند، اذعان داشت: شهروندان بین موارد فوریتی و غیرفوریتی تفاوتی قائل نیستند و توقع دارند مأموران برای هر موضوعی که تماس میگیرند در محل حاضر شوند، در حالی که موضوعات در این سامانه تفکیک شده و در موارد غیرفوریتی مأموران با زمان متناسب از نیم ساعت تا یک ساعت در محل حاضر میشوند.
وی بر لزوم فرهنگسازی استفاده از سامانه 110 در سطح جامعه تأکید و بیان کرد: اگر مردم فرهنگ استفاده از این سامانه را فرا بگیرند قطعاً با کاهش انتقادات از تأخیر مأموران در صحنه روبرو خواهیم شد.
انتهای پیام/