اعضای کمیته رتبه بندی پایگاههای خبری انتخاب شدند / شیوه نامه و شاخصها به زودی منتشر میشوند
به گزارش گروه فرهنگی به نقل از معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ محمد سلطانیفر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این نشست با اشاره به نقش نظام رتبه بندی در ارتقای جایگاه رسانهها، تصریح کرد: تاکید ما این است که رتبهبندی رسانهها صرفا توسط نمایندگان خود آنها انجام شود تا جامعیت و مقبولیت بیشتری داشته باشد.
وی در همین زمینه با اشاره به تجربه موفق رتبه بندی پایگاههای خبری در ۲ دوره قبل، خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کمیته فقط یک حق رای دارد و بقیه آرا متعلق به نمایندگان پایگاههای خبری و اساتید مرتبط دانشگاهی است.
وی با اشاره به ضریب نفوذ رسانههای برخط، جایگاه رسانهای پایگاههای خبری دارای شناسنامه را بسیار موثر دانست و تاکید کرد: توجه به این رسانهها از جمله اولویتهای من در معاونت مطبوعاتی است؛ بنابراین گزارش، در ادامه این جلسه، شیوه نامه و شاخصهای دور سوم رتبهبندی پایگاههای خبری با حضور معاون مطبوعاتی و مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی تصویب شد.
در این جلسه که بر اساس شیوه نامه، با حضورمدیران ۲۰ پایگاه خبری برتر دور دوم رتبه بندی برگزار شده بود پس از تصویب شیوه نامه و شاخصهای رتبه بندی دور سوم، نمایندگان مدیران مسئول پایگاههای خبری در کمیته رتبهبندی نیز با رای مدیران رسانههای حاضر انتخاب شدند.
بر اساس رای حاضران در این جلسه آقایان «بیژن مقدم و مسعود فاتح» مدیران مسئول پایگاههای خبری الف و سیتنا به عنوان ۲ عضو نماینده مدیران مسئول پایگاههای خبری عمومی و تخصصی و آقایان «حبیب عباسی و محمد نوین» سردبیران پایگاههای خبری شفقنا و فرارو به عنوان ۲ عضو دیگر کمیته رتبهبندی از میان نامزدها با رای اکثریت، انتخاب شدند.
همچنین آقایان «حمیدرضا ضیاییپرور و حسین امامی» نیز به عنوان اعضای هیات علمی عضو کمیته رتبه بندی و سید محسن فرجادی به عنوان دبیر کمیته رتبهبندی از سوی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند.
در کمیته رتبه بندی پایگاههای خبری مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی نیز نماینده معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
نخستین جلسه کمیته رتبهبندی پایگاههای خبری شنبه ۱۴ بهمن با حضور اعضا برگزار و پس از آن شیوهنامه و شاخصهای رتبه بندی منتشر خواهد شد.