میزان مصرف سوسیس و کالباس در بین ایرانیها!
دبیر انجمن فرآوردههای گوشتی از صادرات حدود ۴۵۰۰ تن انواع این محصولات مانند سوسیس و کالباس در سال گذشته به کشورهای مختلف خبر داد.
وی با اشاره به اینکه صادرات فرآوردههای گوشتی و به تازگی در سال ۱۳۹۴ آغاز کردیم، افزود: سال گذشته میزان صادرات انواع فرآوردههای گوشتی به ۴۵۰۰ تن رسید که البته چندان قابل توجه نیست، اما با توجه به برنامهریزی صورت گرفته برای رسیدن به تولید یک میلیون تنی انواع فرآوردههای گوشتی تا افق ۱۴۰۴ صادرات این محصولات نیز قطعا توسعه پیدا خواهد کرد.
دبیر انجمن فرآوردههای گوشتی ادامه داد: تولید انواع فرآوردههای گوشتی در مراحل مختلف تحت نظر چهار سازمان و دستگاه نظارتی صورت میگیرد که میتوان به سازمان استاندارد به عنوان نخستین آنها اشاره کرد، چراکه نمایندگان آن دستگاه، تولید انواع سوسیس و کالباس را منوط به استاندارد اجباری میدانند و برهمین اساس تولید این محصولات در کارخانههای مختلف تحت نظارت کامل قرار میگیرد.
به گفته افلاکی، سازمان غذا و دارو به عنوان نماینده وزارت بهداشت نیز دستورالعملهای متعددی برای نظارت بر فرآیند تولید این محصولات دارد و در کنار این سازمان، سازمان دامپزشکی هم بر فرآیند ورود هرگونه ماده اولیه به ویژه گوشت قرمز و گوشت سفید نظارت کامل میکند تا مطابق کد رهگیری مورد نظر، رصد و ارزیابیهای لازم صورت گیرد.
وی اظهار کرد: علاوه بر این دستگاهها نماینده دفتر، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز بر حلیت گوشت و ماده اولیه وارداتی نظارت کامل میکنند بنابراین با قاطعیت میتوان گفت: هیچ مشکلی از نظر کیفیت و قابلیت مصرف برای اکثر اقشار و ردههای سنی ندارد مگر آنکه برخی از افراد به دلیل کهولت سن یا بیماری خاص از آن منع شده باشند که چنین پرهیزهایی برای دیگر محصولات نیز وجود دارد.
دبیر انجمن فرآوردههای گوشتی تاکید کرد که با توجه به نظارتهای صورت گرفته و مسئولیت تولید کنندگان فرآوردههای گوشتی میتوان گفت: اکثریت غریب به اتفاق برندهای مجاز موجود در بازار انواع فرآوردههای گوشتی را بدون هیچگونه مشکلی تولید میکنند.
همچنین هرمز مهبد – مدیر سومین نمایشگاه محصولات پروتئینی، حلال و صنایع وابسته «Meatex ۲۰۱۸» نیز به برگزاری مجدد کارگاه آموزش قصابی خانگی در این نمایشگاه، اظهار کرد: برگزاری سمینارهای تخصصی با محوریت اصلاح الگوی مصرف انواع گوشت قرمز و گوشت سفید یا فرآوردههای گوشتی و معرفی محصولات سلامتمحوری توسط سازمان دامپزشکی نیز در دستور کار قرار گرفته است از سوی دیگر گسترش بازارهای هدف و ورود به بازارهای منطقه از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه برای صنعت فرآوردههای گوشتی است.
منبع: ایسنا
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *