صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ورود فناوری اطلاعات و تحقق ثبت نوین در شفافیت خدمات نقش اساسی داشته است

۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۲۶
کد خبر: ۳۹۲۴۱۰
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان خراسان شمالی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ فرایند در مجموعه ثبت اسناد و املاک به مردم و دستگاه‌های دولتی ارائه می‌شود گفت: ورود فناوری اطلاعات و تحقق ثبت نوین و حذف دفاتر و کاهش دخالت نیروی انسانی باعث افزایش ضریب امنیتی و شفاف سازی امور شده است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، علی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان  خراسان در جلسه تخصصی تیم ارزیابی سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: شناسایی آسیب‌ها وارائه راهکار‌های مناسب و افزایش رضایتمندی را می‌توان مهمترین نتیجه ارزیابی عملکرد در نظر گرفت.

وی با اشاره به ارائه خدمات در ثبت اسناد و املاک تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ فرایند در مجموعه ثبت اسناد و املاک به مردم و دستگاه‌های دولتی ارائه می‌گردد. همچنین ورود فناوری اطلاعات و تحقق ثبت نوین و حذف دفاتر و کاهش دخالت نیروی انسانی در جریان الکترونیکی شدن فرایند‌ها باعث افزایش ضریب امنیتی وشفاف سازی امور شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: اصلاح فرایند‌ها باید بر اساس قانون باشد و هدف از برگزاری این جلسه باید رصد کردن عملکرد ثبت در جهت تداوم فرایند برای کسب رتبه در سنوات بعد و همچنین شفاف سازی و ارائه خدمات الکترونیکی و حرکت به سوی بهبود دانست.

مدیرکل ثبت اسناد استان خراسان شمالی با اشاره به کسب رتبه برتر در شاخص‌های اختصاصی در سال ۹۵ اظهار کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک در شاخص‌های عمومی ارائه خدمات مناسب داشته و توانسته امتیاز بیش از ۸۰ درصدی را کسب کند.

وی گفت: اما به دلیل عدم مستندسازی مناسب و همچنین عدم مصداق‌ها نتوانست آنچنان که باید به این مهم دست یابد. لذا مستندسازی در این زمینه برای سال‌های آتی باید در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این جلسه فرجی معاون سازمان برنامه و بودجه سازمان ثبت گفت: یکی از دستگاه‌هایی که در شاخص‌های اختصاصی بسیار خوب عمل کرده و مصداق‌های ارائه شده خصوصا ارائه خدمات به صورت الکترونیکی که منجر به کسب رتبه برتر این اداره کل در سال ۹۵ گردید اداره کل ثبت اسناد واملاک بوده است.

وی اظهار کرد: کسب این رتبه برای سال آینده بسیار سخت‌تر خواهد شد چرا که انتظارات بیشتر وسایر دستگاه‌ها نیز جهت ارائه خدمات از هه اکنون در تلاش هستند،لذا این امر تلاش بیشتر تیم ارزیابی و عملکر ثبت استان را می‌طلبد. 

فرجی ادامه داد: در خصوص عدم مصداق‌ها در شاخص‌های عمومی نیز از هم اکنون با سازمان مرکزی مکاتبه باید شود تا برابر مستندات ارائه شده بتوان عملکرد مطلوبی را کسب کرد.

گفتنی است سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ارائه خدمات الکترونیکی و ایجاد ثبت نوین سعی در این دارد تا بیش از گذشته خدمات را تسهیل کرده و در جهت ارائه خدمت دقیقتر و سریعتر و ارزانتر گام بردارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *