شماره ۱۸۲ «فیلم نگار» منتشر شد
به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، این شماره از ماهنامه تخصصی فیلمنامهنویسی «فیلم نگار» در ۴ بخش معرفی فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، سینمای ایران، پرونده یک موضوع (هم ذات پنداری/۲) و فیلمنامه کامل به چاپ رسیده است.
در بخش معرفی فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، سودای سیمرغ، مستند و کوتاه و گفت و گو با محمدعلی نجفی چاپ شده است.
در بخش سینمای ایران، پیش درآمد، تجربیات نامربوط سوم شخص مفرد، بانک فیلمنامه، کشمکش («سد معبر» از منظر طرح بیرونی و ارتباطش با بعد عاطفی شخصیت، پرسش های «سد معبر»، کارکرد خرده پیرنگ در روایت فیلمنامه «سد معبر»، تاثیر بزنگاه دگرگون ساز و بی نظمی جهان داستان بر روابط علی و معلولی در فیلمنامه «بیدار شو آرزو»، روایت در فیلمنامه «بیدار شو آرزو»، نگاهی به فیلمنامه «بیدار شو آرزو»، سطوح مختلف کشمکش در فیلمنامه «آپاندیس»، روایت فیلمنامه «خانه کاغذی»، درباره فیلمنامه «خانه کاغذی»، تغییر «جنایت و مکافات» به «پل خواب» چیست؟)، گفت و گو با حسین نمازی فیلمنامه نویس و کارگردان «آپاندیس»، گفت و گو با اکتای براهنی فیلمنامه نویس و کارگردان «پل خواب» به چاپ رسیده است.
در بخش پرونده یک موضوع (هم ذات پنداری/۲) نیز مطالبی چون هم ذات پنداری در فیلم های غیر کلاسیک، مطالعه موردی: سینما پارادیزو، صحنه کلیدی هم ذات پنداری، عواطف و هم دلی، هم دلی و بیزاری و اخلاق، هم دلی و نقص شخصیت، هم ذات پنداری از منظر فیلمنامه نویس مطالعه موردی: سیمون بوفوی، احساسات درهم ذات پنداری، مقدمات و تعارف هم دلی، هم ذات پنداری با شخصیت های نامتعارف مطالعه موردی: گیلرمو آریاگا و نظریه هم دلی روایی چاپ شده است.
همچنین فیلمنامه کامل « سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» به نویسندگی و کارگردانی مارتین مکدونا، به همراه یادداشت مترجم فیلمنامه، سکانس برگزیده، آرزو و نیاز در فیلمنامه، کارگردان ارگانیک صحنه، مضمون و دیالوگ، حرکت همیشگی در میان مجمع الجزایر حکم های تاملی، تحلی چگونگی آشنایی زدایی از خشونت، گفت و گو با مارتین مک دونا فیلمنامه نویس و کارگردان گفت و گوی جمعی درباره فیلمنامه آخرین مطالب در این شماره از ماهنامه «فیلم نگار» است.