همایش چالشهای صنعت بازاریابی در ایران برگزار میشود
وی با بیان اینکه مارکتینگ در ایران به اندازه کافی شناخته شده نیست. افزود: آموزش مارکتینگ در ایران درست و به روز شده نیست و حوزه مارکتینگ در ایران فاقد نیروی کار متخصص و کارآمد است.
کارآفرین برتر کشور گفت: بازار ایران پیچیده و پر از تابوهایی ست که شکسته نشده است، اغلب شرکتهای داخلی سنتی؛ احساس نیاز نسبت به مارکتینگ نکرده و آن را جزء هزینه چیز دیگری نمی پندارند.
پاشاپور با بیان اینکه شرکت های تبلیغاتی در بینش بسیاری از برندها تصویر بدی دارند، تصریح کرد: دغدغه سنجش تاثیرگذاری آثار تبلیغاتی در ایران وجود ندارد.
همچنین در این نشست سعید نبویان مشاور تحقیقات کیفی گفت: شرکتهای تحقیقات بازار توانایی انجام برخی تحقیقات پایه ای ساده را هنوز ندارند.
وی افزود: فقدان رصد هر روزه بازار در ایران حس می شود و در بینش آنی مخاطبان، مارکتینگ ایران در شرایط بسیار نامطلوبی قرار دارد.
نبویان تصریح کرد: در بینش آنی مخاطبان، مارکتینگ ایران در شرایط بسیار نامطلوبی قرار دارد و این مشکلات غالبا پایه ای بوده و به عدم آموزش صحیح و تجربه کافی دست اندرکاران در این زمینه باز می گردد.