کاهش تعداد دانشکده های علوم تحقیقات/ادغام گروه های آموزشی
وی افزود: در ستاد واحد علوم و تحقیقات نیز کوچکسازی و چابکسازی صورت گرفته که این رویه در قالب کاهش تعداد معاونان، مدیران کل و مدیران اعمال شده است.
مدیرکل حوزه ریاست واحد علوم و تحقیقات، از «فعالسازی شرکتهای دانشبنیان»، «تکریم جایگاه و شان استاد و دانشجو» و «تعریف و طراحی رشتههای جدید بین رشتهای» را به عنوان اولویتهای در نظر گرفته شده برای ارتقای کیفیت این واحد دانشگاهی نام برد.
کرماله دانشفرد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات نیز در این نشست گفت: ۲۴۰ گروه آموزشی داشتیم که با توجه به ضرورت در ۹۸ گروه آموزشی ادغام شدند. زیرا برخی از گروهها تنها ۳۰ دانشجو و یا دارای یک عضو هیات علمی بودند.
وی به تاکید رئیس دانشگاه بر تعیین مدیران گروههای آموزشی بر اساس برگزاری انتخابات میان اعضای هیات علمی اشاره کرد و افزود: تمام وقت بودن، عدم سو پیشینه، استعلام مثبت از کمیته تخلفات هیات علمی و نداشتن مسئولیت سازمانی در داخل و خارج از واحد از جمله شاخصهای تعیین صلاحیت مدیران گروه بوده است.