الزامات اعطای نمایندگی فروش الکترونیکی بلیت به شرکتهای هواپیمایی ابلاغ شد
وی افزود: در صورتی که شرکتهای هواپیمایی بر خلاف دستورالعمل تدوین شده اقدام و یا در صورت بروز هرگونه تخلف و یا شکایات واصله از اشخاص حقیقی و حقوقی، شرکت ذیربط نسبت به سازمان هواپیمایی کشوری و مراجع نظارتی پاسخگو خواهد بود.
جعفرزاده با بیان اینکه کنترل و نظارت بر نحوه فعالیت و عملکرد دفاتر خدمات مسافرت هوایی بر عهده شرکتهای هواپیمایی است، افزود: مسئولیت تخلفات صورت گرفته به عهده هر یک از شرکتهای هواپیمایی اعطا کننده مجوز فروش بلیت الکترونیکی است.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همچنین براساس تکالیف مقرر در بند ۳ دستورالعمل مذکور، کلیه دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری موظفند در صورت تمایل به توسعه فعالیت و استفاده از بستر الکترونیکی نسبت به اخذ مجوز مندرج در دستورالعمل صدرالذکر بابت ارائه خدمات و فروش بلیت الکترونیکی اقدام کنند.
وی افزود: در صورت فروش الکترونیکی بلیت و عدم رعایت الزامات و شروط مندرج در دستورالعمل و احراز هرگونه تخلف و یا شکایات واصله، علاوه بر اعمال مجازات مقرر در آیین نامه نحوه نظارت بر دفاتر موصوف و دستورالعمل مورد اشاره اعم از تعلیق و یا لغو، مسئولیت جزایی و نیز جبران کلیه خسارات وارده به شکات از بابت فروش بلیت برعهده دفاتر مذکور خواهد بود.
جعفرزاده با بیان اینکه شرکتهای هواپیمایی مجاز به توزیع بلیت و ایجاد تعهد در مقابل اشخاص ثالث قبل از دریافت مجوز از سازمان نیستند، افزود: رعایت دستورالعملها و بخشنامههای سازمان هواپیمایی کشوری برای شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی الزامی است و شرکتهای هواپیمایی ملزم هستند چگونگی فروش و توزیع بلیتهای خود را مدیریت و از فروش بلیت و یا عقد قرارداد با مراکز فروش قبل از دریافت مجوز از طرف سازمان هواپیمایی کشوری خودداری کنند.