هدف دشمن ایجاد شکاف بین مردم و سپاه است
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سرمایه اصلی سپاه مردم است، اما دشمن در تلاش است سپاه را از این سرمایه محروم کند.
وی افزود: یکی از نخستین نهادهایی که هم زمان با تولد و شکل گیری سپاه ایجاد شد روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و امروزه نیز این نهاد با پیشرفت تحسین برانگیز خود از یک نهاد صرفاً اطلاع رسانی عبور کرده است.
سردار جزایی با اشاره به رسالت سپاه نقش روابط عمومی را در انعکاس فعالیتهای عظیم آن و ارتقا جایگاه این نهاد در بین مردم مهم شمرد و افزود: سپاه در انقلاب اسلامی متکی بر مردم بوده و فاصله و مرزی بین آن و مردم وجود ندارد و در واقع سرمایه اصلی سپاه مردم است، اما دشمن همواره در تلاش بوده است سپاه را از این سرمایه اجتماعی محروم سازد لذا ایجاد شکاف بین مردم و این نهاد انقلابی را هدف خود قرار داده است.
وی ولایت فقیه و سپاه را نهادهایی دانست که در مقطع تاریخی کنونی بیشترین هجمههای دشمن معطوف به آنها بوده و نقش روابط عمومی و بلکه اصحاب رسانه در خنثی سازی این عملیات روانی دشمن مهم دانست و تاکید کرد علت اصلی این دشمنی به روشنی و با صداقت آشکار شده است و آن عبارت از این واقعیت است که رهبری و سپاه در صف مقدم ستیز با دشمنان امت اسلامی هستند.
سردار جزایری روابط عمومی را کانال ارتباطی سپاه با جامعه قلمداد و رهبران، نخبگان و آحاد مردم را هرم این ارتباط دانست و تصریح کرد: روابط عمومی سپاه در تعامل با جامعه مخاطب میتواند ارتقای منزلت و سرمایه اجتماعی این نهاد که در واقع ظرفیت سازی قوی برای انقلاب اسلامی و ملت ایران برای پیشبرد آرمانها متعالی است را منطقی و هوشمندانه حفظ و تقویت نماید.
وی نقش روابط عمومی سپاه در خنثی سازی عملیات روانی و هجمهای رسانهای دشمن را بسیار حساس و انکارناپذیر توصیف کرد و گفت: ایفای نقش سپاه در این عرصه علاوه بر مصونیت سازی برای سپاه و ناکارآمد ساختن ترفندهای دشمن برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و روحیه و نگاه مردم، مانع ریزش سرمایه اجتماعی این نهاد شده و حتی موجبات حمایتهای فراملی از انقلاب و سپاه را فراهم میسازد.
سردار جزایری سپاه را سرمایه ملی، منطقهای و جهانی ملت ایران محسوب و در برشماری عوامل مؤثر در تقویت سرمایه اجتماعی این نهاد انقلابی دانست و خاطر نشان کرد: عدالت خواهی و ظلم ستیزی، قانون گرایی و نظم، صداقت در گفتار و عمل و تلاش گری و حضور به هنگام کنار مردم و پرهیز از دچار شدن به سیاست زدگی، دقت در سبک زندگی ارزشی و متناسب با فرهنگ دینی و ارزشی و برجستهتر از همه مصونیت و دین گرایی از جمله عوامل تأثیرگذار در صیانت از سرمایه اجتماعی سپاه است.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به عوامل مؤثر در کاهش منزلت و سرمایه اجتماعی سپاه گفت: هرگونه تغییر رویکرد و رفتار که زمینه ایجاد زاویه با اصول و ارزشهای انقلاب و رابطه دقیق سپاه با مردم را فراهم سازد اقدام ... وشمند و کمک کننده به عملیات روانی دشمن خبیث است.
وی شناخت محیط زیست و مأموریت را از مؤلفههای مهم در موفقیت یک روابط عمومی هوشمند و کارآمد دانست و افزود: اشراف در روابط عمومی در سه حوزه درون سپاه، مخاطب و تاکتیکهای عملیات روانی دشمن از موضوعاتی است که موفقیت بیشتر روابط عمومی سپاه را همواره تضمین کرده است.
سردار جزایری در پایان با قدردانی از همت و تلاشهای روابط عمومی سپاه در بهره گیری هوشمندانه و مؤثر از ظرفیتهای رسانهای کشور برای نمایش اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی تأکید کرد: تصویرسازی درست از سپاه، بسیج در جایی که انعکاس حقایق و واقعیات است امری بسیار حساس بوده که با نقش پذیری جامعه رسانهای کشور که بحمدالله عالمانه و مسئولانه در دستور کار اصحاب رسانه قرار دارد برای ملت ایران و علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی الهام بخش و امید آفرین است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *