صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دروغ بزرگ جشنواره موسیقی فجر +عکس

۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۳۸
کد خبر: ۳۸۷۶۳۴
در حالی سایت بلیت‌فروشی جشنواره از فروش کامل بلیت‌های برخی اجراها خبر می‌دهد که در این کنسرت‌ها صندلی‌های خالی بسیاری به چشم می‌خورد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، از همان روزی که بلیت‌فروشی سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر در دو سایت ایران کنسرت و ۳۶۷۰ آغاز شد، از تبلیغات انجام شده پیدا بود که این دوره از جشنواره حداقل به لحاظ فروش موفق نخواهد بود.

در ادامه رسانه‌ها نیز به همین موضوع پرداختند و از تبلیغات ضعیف جشنواره و سایت‌های بلیت فروشی گفتند. اما حمیدرضا نوربخش رییس جشنواره دلیل کمبود مواد تبلیغاتی مانند تیزر و ... را فیلتر مقطعی تلگرام و اینستاگرام عنوان کرد و گفت: «وقتی ما با مشکل فیلترینگ این دو برنامه مواجه شدیم؛ روند تهیه تیزر برای گروه‌ها را متوقف کردیم. چرا که با ادامه اعمال این محدودیت؛ ادامه تحمل بار مالی نسبتا سنگین تهیه محتوای ویدیویی برای گروها، توجیهی نداشت و احساس کردیم این هزینه زائد خواهد بود.»

با توجه به شرایط تبلیغات و البته نوع جدول‌بندی این دوره جشنواره، انتظار استقبال چندانی از سوی مخاطبان موسیقی نمی‌رفت؛ تا اینکه به یکباره سایت بلیت فروشی ایران کنسرت، مهر «SOLD OUT» به چند اجرا زد و از فروش کامل صندلی‌های این‌کنسرت‌ها خبر داد.



اما طی اتفاق عجیب وقتی مخاطبان به سالن می‌رفتند با شمار زیاد صندلی‌های خالی هم مواجه می‌شدند! بر اساس مشاهدات میدانی در جشنواره، چند اجرا در این رویداد وجود داشتند که علی‌رغم اعلام اصطلاحا «SOLD OUT» از سوی جشنواره، تعداد زیادی هم صندلی خالی داشتند:

کنسرت ارکستر نیلپر- تالار رودکی

کنسرت ارکستر چکاوک-تالار وحدت

کنسرت ارکستر نوبانگ مهر-تالار وحدت

کنسرت میشاییل کار- فرهنگسرای نیاوران

کنسرت تریو وایلد استرینگز-فرهنگسرای نیاوران

کنسرت تریو اگسیکلن-تالار رودکی

کنسرت اردوان کامکار-تالار وحدت

کنسرت برگزیدگان جشنواره جوان-تالار رودکی

به نظر می‌رسد این اقدام که هنوز معلوم نیست از سوی سایت بلیت فروشی صورت گرفته یا از سوی ستاد جشنواره، برای فرار رو به جلو و عادی نشان دادن شرایط فروش و پوشاندن ضعف اساسی جشنواره در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی باشد. اما آنچه می‌توان از شواهد و مشاهدات عینی دریافت این است که جشنواره در زمینه اعلام آمار فروش صادق نیست.

در ادامه تصاویری را در این ارتباط می‌بینید:



تصویری از اجرای اردوان کامکار در روز سوم جشنواره؛ بر اساس اعلام ایران کنسرت تمامی بلیت‌های این اجرا به فروش رفته بود



تصویری از اجرای ارکستر چکاوک در روز اول جشنواره؛ بر اساس اعلام ایران کنسرت تمامی بلیت‌های این اجرا به فروش رفته بود
 



تصویری از سایت ایران کنسرت؛ اعلام فروش کامل کنسرت «برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان»



تصویری از کنسرت «برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان» در شب ششم جشنواره



تصویری از کنسرت «تریو وایلد استرینگز و مهیار طریحی» در شب اول جشنواره؛ بر اساس اعلام ایران کنسرت تمامی بلیت‌های این اجرا نیز به فروش رفته بود

منبع: فارس
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *