صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اخذ معاینه فنی "برتر"، شرط ورود خودرو‌ها به محدوده طرح ترافیک

۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰:۲۵
کد خبر: ۳۸۴۸۰۷
نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران اخذ معاینه فنی "برتر" را شرط ورود خودرو‌ها به محدوده طرح ترافیک دانست.

به گزارش گروه جامعه ، افشین حبیب زاده با اشاره به طرح ترافیک مصوبه دولت، گفت: محدوده‌های طرح ترافیک تغییری نمی‌کند و تنها نام این محدوده‌ها دچار تغییراتی می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در این طرح دو نوع معاینه فنی برتر و عادی خواهیم داشت که بر اسای معاینه فنی برتر خودرو‌ها با سخت گیری بیشتری مورد معاینه قرار می‌گیرند.

حبیب زاده با بیان اینکه بالغ بر ۵۰ درصد خودرو‌های فعلی در معاینه فنی برتر رد صلاحیت می‌شوند، تصریح کرد: این طرح عادلانه است و بدین صورت نیست که ۱۱۸ هزار مجوز برای ۱۱۸ هزار خودرو صادر شود و هر کس بخواهد قادر باشد وارد محدوده طرح ترافیک شود و باید عوارض محدوده را پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه در طرح جدید ترافیک محدودیتی برای خودرو‌های ورودی به طرح، مطرح نیست، ادامه داد: در این طرح، فروش روزانه، کارت شناور و مجوز جدید وجود ندارد و برای هر خودرو با ورود به محدوده طرح ترافیک طبق محاسبات هر زون، مبالغی از شارژ کارت‌های صادر شده کسر می‌شود.

حبیب زاده با اعلام اینکه در این طرح جدید، مجوزی به فروش نخواهد رسید، اظهارکرد: ما نمی‌توانیم تردد مردم به یک محدوده را ممنوع کنیم و در همه جای دنیا این محدودیت را با دریافت عوارض کنترل می‌کنند؛ همچنین اگر این تردد در ساعات پیک ترافیک صورت گیرد، حداکثر عوارض دریافت می‌شود.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: برای این طرح، سه پیک ساعتی شامل ۱۰ صبح، ۱۰ تا 16 بعد از ظهر و ۴ تا 19 عصر تعریف شده است و اگر راننده در این پیک‌ها یا در روز آلودگی یا با خودروی دارای معاینه فنی عادی وارد محدوده طرح ترافیک شود، با حداکثر عوارض رو به رو می‌شود.

حبیب زاده اذعان کرد: شورا پیشنهاد داده است که یک زون نیز شامل کل شهر تهران باشد که در مواقع آلودگی بتوان عوارضی قابل توجه را به منظور جلوگیری از تردد بیش از حد تعریف کرد؛ اما خودرو‌های سواری بیشترین نقش را در آلودگی هوا ندارند و بحث ترافیک نیز موضوع دیگری است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *