راهاندازی سامانه شناسایی آسیبهای اجتماعی در مدارس/شناسایی ۱۰ هزار دانشآموز پرخطر
وی ادامه داد: فعالیتهای تربیتبدنی در هفت محور شامل مدرسه محوری، مشارکت جویی، کیفیت گرایی، تعمیم و گسترش، برنامه محوری، علمی و تخصصگرایی، اخلاق محوری و تحت عنوان مکتب عام انجام میشود.
حمیدی با بیان اینکه طرحهای ناکارآمد را حذف کرده و طرحهای مورد نیاز روز را جایگزین کردیم، افزود: همه طرحها را در قالب مدرسه قهرمان اجرایی کردیم.
وی در خصوص آسیبهای اجتماعی گفت: سامانهای را برای شناسایی آسیبهای اجتماعی راهاندازی کردیم که تاکنون 36 هزار مدرسه، اطلاعات خود را در آن وارد کردند و در حدود 10 هزار دانشآموز پر خطر را معرفی کردند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: استقرار نظام اجتماعی و طرح نماد از جمله اقدامات این معاونت است.
وی با بیان اینکه چاقی در جامعه در حال افزایش است، ادامه داد: بیش از 22 درصد دانشآموزان دارای اضافه وزن و یا چاق هستند و سواد حرکتی نسل ما در حال ریزش است، توانایی بدنی آنها کاهش یافته است که این مسائل در آینده مشکل ساز خواهد بود.
حمیدی تصریح کرد: امروزه آمادگی جمسانی ما در حال کاهش است و باتوجه به تهدیداتی که کشور ما را هدف گرفته است باید برای این مسئله فکری کرد تا با مشکل امنیت ملی مواجه نشویم.
وی ادامه داد: توانمندسازی، آموزش و توسعه فعالیتهای حرکتی از جمله مواردی است که میتواند آسیبهای اجتماعی را ریشه کن کند.