صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بازار از چینی‌ها بازپس گرفته می‌شود

۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷:۵۲
کد خبر: ۳۸۳۱۶۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
کارشناس صنعت تجهیزات فروشگاهی گفت: بنگاه‌های صنعتی در حوزه تجهیزات فروشگاهی به بلوغ کافی برای تولیدات محصولات صادرات‌گرا رسیده‌اند و می‌توان از این پس صادرات را هدف قرار داد.

به گزارش گروه اقتصاد ، فرشاد صمدی کارشناس و تولیدکننده صنعت تجهیزات فروشگاهی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی به بلوغ رقابتی رسیده‌اند، اظهار کرد: تولید و تامین نیاز بازار در حوزه محصولات نمایشگاهی، با نگاهی مبنی بر تولیدات صادرات‌گرا رقم نمی‌خورد بلکه تامین بازار داخلی، سقف نگاه بنگاه‌های تولیدی در این حوزه بود.

وی ادامه داد: امروز نیازسنجی بازار بر ضد تولیدکننده داخلی رقم خورده چراکه مشکلات تامین مواداولیه گریبانگیر بنگاه‌های تولیدی شده و همین امر باعث افت کیفی محصولات ایرانی و جایگزینی محصولات مشابه وارداتی در بازار داخلی شده است.

صمدی با اشاره به اهمیت کیفیت مواد اولیه در این صنعت تاکید کرد: یکی از ضعف‌های این حوزه تولیدی، نبود محصولات پتروشیمی با کیفیت در زنجیره تولید بوده که بنگاه‌های تولیدی را مجبور به واردات مواد اولیه نظیر پلی‌استایرن، کریستال خارجی و ورق‌فلکسی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه محصولات پتروشیمی داخلی، محصولات نهایی را با افت کیفی مواجه می‌کند و از همین رو، تولیدکننده داخلی مجبور به خرید مواداولیه گران خارجی است.

کارشناس صنعت تجهیزات فروشگاهی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۸ آماده رقابت و جایگزینی به‌جای چینی‌ها هستیم، تاکید کرد: مولفه‌هایی نظیر کیفیت، قیمت تمام‌شده و رقابت در واحد‌های صنعتی تجهیزات فروشگاهی درصدر اولویت‌های تولید قرار گرفته و امروز تولیدکنندگان این محصولات در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید محصولات برون‌گرا حرکت کرده تا ضمن بازپس‌گیری بازار از چینی‌ها به سمت صادرات نیز گام‌های محکمی بردارند.

وی اضافه کرد: در سال جدید ضمن تامین بازار داخلی نگاه صادراتی این گروه صنعتی معطوف به بازار آذربایجان، عراق، افغانستان و ترکیه خواهد بود.

صمدی، تجهیزات نمایشگاهی، بهبود کیفی و افزایش سطح رقابتی را در گرو تلفیق صنعت و دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: با به‌کارگیری دانشجویان ممتاز در این صنعت، به سمت افزایش پتانسیل داخلی و اشتغال‌زایی گام‌هایی راسخی برداشته شده تا علم و صنعت بتواند موفقیت تولیدی را تجربه کند.

لازم به ذکر است که یازهمین نمایشگاه بین‌المللی کالا خدمات، تجهیزات فروشگاهی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در سالن ۳۸A برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *