صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برای خودروساز شدن نیاز به تکمیل زنجیره تولید داریم/ لزوم توجه جدی به بخش طراحی خودرو

۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴:۴۸
کد خبر: ۳۸۱۹۶۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مشاور عالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: برای اینکه خودروساز شویم باید بتوانیم از طراحی تا تولید خودرو را در داخل انجام دهیم و این نقطه ضعف فعلی صنعت خودروی کشور است.

سعید مدنی، در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، با اعلام این مطلب گفت: یکی از مسایل مهم در بحث خودکفایی در صنعت خودروسازی کشور، ارتقای دانش قطعه سازی است.


مدیرعامل اسبق سایپا ادامه داد: در صنعت خودرو معمولا با خودروسازان خارجی این مشکل را داریم که از لینک شدن قطعه سازان خود با طرف های ایرانی جلوگیری می کنند و بهانه می آورند که شخصیت حقوقی آنها جداست و نمی توانیم کاری را بر آنها تحمیل کنیم!


مدنی با توجه به رویکرد "زنجیره تامین رقابت پذیر" برای پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران که 24 و 25 بهمن ماه امسال در تهران برگزار می شود، در خصوص راه حل دستیابی به خودکفایی بدون درگیر شدن در بهانه های خودروسازان خارجی گفت: راه ما مشخص است. ما باید با شرکت های طراحی و مهندسی دنیا کار کنیم. این شرکت ها آزادی عمل دارند و طرح های آنها مخصوص خود ما خواهد بود.


وی افزود: ما برای دریافت دانش فنی هم با همین شرکت های مهندسی و طراحی می توانیم به اهداف خود برسیم. باید این نکته را متوجه باشیم که هر آنچه قرار بوده در صنعت خودروسازی یاد بگیریم مانند تولید کردن، مونتاژ کردن، خط رنگ و سایر دانش اولیه این صنعت را فرا گرفته ایم و حالا اگر می خواهیم به یک خودروساز واقعی تبدیل گردیم باید صنعتی شویم.


مشاور عالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: ما باید بتوانیم از مرحله طراحی تا مرحله تولید را خودمان انجام دهیم تا بتوانیم از حالت مونتاژکاری به خودروسازی ورود کنیم.


مدنی با تاکید بر اینکه در حال حاضر طراحی بومی در مقیاس کوچک انجام شده است، اضافه کرد: به منظور توسعه کار باید از همکاری جدید خودروسازان برای ورود به فاز طراحی و تولید بومی استفاده شود از این رو در قراردادهای جدید باید ضمانت نامه های اجرایی برای اجرای درست قراردادها از طرف های خارجی گرفته شود.


به گفته مدنی؛ خودروسازان خارجی بارها اعلام کرده اند که 30 درصد محصولات تولیدی در ایران را صادر خواهند کرد اما این اتفاق نمی افتد مگر اینکه ضمانت نامه ای برای این قسمت گرفته شده باشد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه بازتعریف خوبی با خودروسازان خارجی انجام شود می توانیم هم یک همکاری مناسب با ایشان داشته باشیم و هم رقیب خوبی برای داخلی سازها تعریف کنیم که این مهم به افزایش کیفیت محصولات کمک شایان توجهی خواهد کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *