پاسخگویی از استراتژیهای مدیریتی در سازمان تأمین اجتماعی است
وی افزود: بیمه شدگان اصلی سازمان تأمین اجتماعی ١٣ میلیون و ٧٧٠ هزار نفر هستند که با اعضای خانواده به ٣٥ میلیون و ٧١٣ هزار نفر میرسند. مستمری بگیران اصلی نیز ٣ میلیون و ٢٣٠ هزار نفر هستند و با اعضای خانواده به ٥ میلیون و ٧٢٠ هزار نفر میرسند. تعداد پرونده مستمری بگیران تأمین اجتماعی نیز ٢ میلیون و ٥٢٦ هزار پرونده است.
مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: سیاست سازمان تامین اجتماعی و شخص دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان این است که علاوه بر بیان واقعیتهای سازمان با هدف کاهش مشکلات، از ایجاد اضطراب برای بازنشستگان تامین اجتماعی پرهیز شود.
وی عنوان کرد: در سازمان تامین اجتماعی در کنار توجه و تلاش برای حل مسائل جاری باید موضوع آینده نگری را لحاظ کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.
تقی پور اظهار داشت: تیم مدیریتی سازمان تمام تلاش شان را میکنند تا وضعیت جاری سازمان بهبود یابد.
وی با اشاره به تلاشهایی که به توسعه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات غیرحضوری به مستمری بگیران و کارگران شده است، افزود: بحث ارتقا هتلینگ بیمارستانهای تامین اجتماعی کشور یکی دیگر اقدامات خوبی بوده که در سالهای اخیر انجام شده است.
مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی افزود: از سال ۹۲ با حضور مستمر کارشناسان تامین اجتماعی در نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر، از تصویب تعهدات بدون منبع برای این سازمان جلوگیری شده است.
وی ادامه داد: تشریح علمی و کارشناسی مسائل سازمان با حضور مستمر کارشناسان و مدیران سازمان در نهادهای تصمیم گیری مثل مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گرفته و در این مدت هیچ قانونی بدون پیش بینی منابع و مصارف درباره سازمان تأمین اجتماعی تصویب نشده است.
تقی پور به بیان آماری از وضعیت سنی مستمری بگیران این سازمان پرداخت و گفت: در میان بازنشستگان ٣٠ نفر بالای ١٠٠ سال سن دارند و یکی از مسنترین بازنشستگان تأمین اجتماعی با سن ١٢١ سال در جزیره قشم زندگی میکند.