صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آیا فدراسیون ۷ میلیارد از آدیداس درآمد دارد؟

۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۴۴
کد خبر: ۳۸۰۹۲۰
فدراسیون فوتبال در اطلاعیه خود اشاره کرده که انتظار دارد ۱.۵ میلیون یورو از فروش لباس‌های تیم ملی در فروشگاه‌های آدیداس در سراسر دنیا، درآمد کسب کند.

به گزارش گروه فضای مجازی ، پس از اعلام نوع توافق فدراسیون فوتبال با شرکت آدیداس از سوی مسئول حقوقی این فدراسیون مبنی بر اینکه قرارداد با آدیداس اسپانسری نیست و قرار شده لباس‌های تیم ملی را خریداری کنیم، انتقاد‌های زیادی به فدراسیون فوتبال صورت گرفت. خبرگزاری تسنیم هم در خصوص قیمت‌های البسه و تجهیزات آدیداس گزارشی منتشر کرد و در ادامه فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت در این خصوص اطلاعیه صادر کند.

در اطلاعیه فدراسیون فوتبال درباره توافق با شرکت آدیداس آمده که «فدراسیون فوتبال از فروش لباس‌های تیم ایران در سراسر جهان ۱۵ درصد سود می‌گیرد و انتظار می‌رود فدراسیون ۱.۵ میلیون یورو از این راه درآمدزایی داشته باشد». در واقع با توجه به این اطلاعیه فدراسیون فوتبال انتظار دارد حدود ۷.۵ میلیارد تومان از محل فروش لباس‌های ایران در سراسر جهان درآمد داشته باشد که این به معنای فروش ۱۰ میلیون یورو یا ۵۰ میلیارد تومان لباس تیم ملی ایران در سراسر جهان است.

در فروشگاه مجازی آدیداس قیمت با کیفیت‌ترین لباس که برای تیم‌های ملی تولید می‌شود، ۱۳۰ یورو (۶۵۰ هزار تومان) است. قیمت نوع دیگر این لباس‌ها که کپی است ۹۰ یورو (۴۵۰ هزار تومان) و لباس‌های هواداری ۶۹.۹۵ یورو (۳۵۰ هزار تومان) قیمت‌گذاری می‌شود. به این ترتیب برای اینکه درآمد مورد نظر فدراسیون فوتبال حاصل شود، آدیداس باید ۷۷ هزار لباس اصلی تیم ملی ایران یا ۱۱۱ هزار لباس کپی یا ۱۴۳ هزار لباس هواداری یا مجموعی از این سه نوع لباس را به فروش برساند. باید دید هواداران فوتبال ایران در سراسر دنیا تا جام جهانی این تعداد لباس را از آدیداس خریداری خواهند کرد تا ۱.۵ میلیون یورو برای فدراسیون درآمدزایی داشته باشد یا نه.

منبع: تسنیم

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *