صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گران‌فروشی صنایع لبنی و انفعال همیشگی سازمان حمایت

۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲:۰۱
کد خبر: ۳۸۰۰۰۷
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
در حالی که چهارشنبه هفته گذشته سخنگوی دولت اعلام کرد؛ اجازه گرانفروشی را به کسی نمی‌دهیم، صنایع لبنی از روز شنبه محصولات خود را در سایه سکوت و انفعال همیشگی سازمان حمایت گران کردند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، پس از گرانی قیمت برنج، تخم و مرغ و برخی از اقلام مصرفی دیگر این بار نوبت به محصولات لبنی رسید که یک شبه قیمت محصولات خود را گران کنند.

طبق قانون افزایش قیمتها باید از کانال سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صورت گیرد موضوعی که درباره این افزایش قیمت ها رعایت نشده و صنایع لبنی خودسرانه اقدام به این افزایش قیمت کرده اند.

گشت و گذار در بازار حاکی از آن است که نرخ شیر کیسه‌ای از 1600 به 1800، شیر بطری از 2500 به 2700، ماست سنتی از 5 هزار و 500 به 6 هزار و پنیر از 4 هزار و 500 به 5 هزار تومان افزایش یافت.

صنایع لبنی که حدود 10 ماه قبل دفاتر حسابرسی خود را برای بررسی به سازمان حمایت ارسال کرده بودند تا قیمت من تا بهای واقعی محصولات لبنی از طریق حسابرسی به دست آید.

رضا باکری دبیر صنایع لبنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد با بی اطلاعی از افزایش قیمت محصولات لبنی گفت: سازمان حمایت آنالیز قیمتی خود را به ستاد تنظیم بازار اعلام کرده و منتظر تصمیم این ستاد هستیم و در جریان افزایش قیمت ها نیستم و اطلاعی از این موضوع ندارم.

گرانی محصولات لبنی در حالی صورت گرفته است که دبیر انجمن صنایع لبنی پیشتر در گفتگو با میزان گفته بود شرایط عمومی جامعه به گونه‌ای است که کشش رشد قیمت‌ها را ندارد و شرکت‌ها ناچارند با قیمتی که تقاضا می‌پذیرد کنار بیاید.

پس از این اظهارنظرها اما، افزایش قیمت ناگهانی جای تعجب دارد در حالی که این افزایش قیمت از سوی هیچ مقام دولتی اعلام نشده است.

عدم اعلام نتیجه این حسابرسی ها از سوی سازمان حمایت که موجب نارضایتی متصدیان صنایع لبنی شده بود ظاهرا آنها را به عکس العمل واداشته است تا با افزایش قیمت خودی نشان دهند و ظاهرا در این میان ترسی از سازمان حمایت و دولت ندارند که سر خود اقدام به افزایش قیمت کردند.

اما، در این میان نکته جالب سکوت معنادار سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است که هیچ عکس العملی در این باره نشان نداده و همانند بازار خودرو این بازار را هم رها کرده چون دفعات قبل نقش تماشاگر را ایفا می کند و شاید در انتها با صدور اطلاعیه ای از بار مسئولیت شانه خالی کند.

وضعیت انفعالی این سازمان به جای رسیده که حال باید از وزیر صنعت، معدن و تجارت پرسید آیا نباید فکری به حال سازمان تحت مدیریت خود بکند و نسبت به خانه تکانی در آن اقدام کند تا شاید این سازمان از حالت انفعال خارج شده و کمی هم به مسئولیت های محوله خود بپردازد تا مردم کمتر هزینه پرداخت کنند.

افزایش قیمت برخی از اقلام موردنیاز در حالی صورت می گیرد که نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه نشست هیئت دولت اعلام کرد: دولت تحت هیچ شرایطی آمادگی گران کردن کالا را ندارد و تصمیمی هم ندارد اجازه گرانفروشی را به کسی بدهد.

هنگامی که سخنگوی دولت تاکید می کند اجازه افزایش قیمت‌ها را نمی دهیم باید دید چگونه این اقلام افزایش قیمت داشته و واکنش دولت به این گرانی ها چیست.

گزارش: سید علی حسینی فیروز

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *