صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نتیجه مطلوب همکاری حاتمی کیا و اقدسی/ماجرای دخالت بازیگران به طراحی لباس هم کشید+عکس

۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰:۰۱
کد خبر: ۳۷۸۶۸۰
بیست و هفتمین روز از آذر ماه 1396 با اخبار و حاشیه های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم ترین آنها می‌توان به انتشار نخستین تصویر رسمی از حضور دو بازیگر ایرانی فیلم به وقت شام اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی بیست و هفتمین روز از آذر ماه 1396 با اخبار و حاشیه های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم ترین آنها می‌توان به انتشار نخستین تصویر رسمی از حضور دو بازیگر ایرانی فیلم به وقت شام اشاره کرد.

این عکس همزمان با گفت و گو ارشا اقدسی بدلکار این فیلم منتشر شد. اقدسی درخصوص بدلکاری فیلم حاتمی کیا گفت: جلوه‌های ویژه و بدلکاری به وقت شام بسیار خاص است و اتفاقات بسیار خوبی در این اثر خواهد افتاد. به جرات می گویم بدلکاری در دو صحنه از فیلم به وقت شام تا به حال در سینمای ایران تجربه نشده است.

 

اقدسی و صحنه‌های بی سابقه بدلکاری در به وقت شام/کار با حاتمی‌کیا تجربه موفقی را برایم رقم زد

ارشا اقدسی بدلکار ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی درخصوص حضور خود در فیلم "به وقت شام" به کارگردانی "ابراهیم حاتمی کیا" گفت: من بسیار خوشحالم که توانستم بار دیگر با ابراهیم حاتمی کیا همکاری داشته باشم. همکاری ما در پروژه قبلی "بادیگارد" به دلایلی به سرانجام نرسید اما در فیلم "به وقت شام" با هر ذهنیتی که شروع کردیم مهم آن بود که با خاطره‌ای خوش پروژه را به پایان رساندیم.

وی با اشاره به تجربه موفق خود در "به وقت شام" تصریح کرد: برای هر دو سمت یعنی ابراهیم حاتمی کیا و من اتفاقی فوق العاده موفق و مثبت بود و در پایان کار هر دو از محصول نهایی راضی بودیم. خوشبختانه تیم تولید و تدارک فیلم به وقت شام به بهترین نحو ممکن همه چیز را فراهم کردند و من به شخصه کوچک‌ترین نقصی احساس نکردم.

بدلکار فیلم سینمایی "بمب" در همین راستا ادامه داد: رابطه من در این پروژه با خود کارگردان و سایر عوامل مخصوصاً مهدی جعفری فیلمبردار اثر بسیار خوب بود و همین درک متقابل باعث شد تا کار به بهترین نحو ممکن انجام شود.

وی بدلکاری و جلوه‌های ویژه در فیلم به وقت شام را منحصر خواند و اضافه کرد: جلوه‌های ویژه و بدلکاری به وقت شام بسیار خاص است و اتفاقات بسیار خوبی در این اثر خواهد افتاد. به جرات می گویم بدلکاری در دو صحنه از فیلم به وقت شام تا به حال در سینمای ایران تجربه نشده است.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

آنچه از جشنواره فیلم فجر نمی‌دانید/بازیگر فیلم مادر مسن‌ترین بازیگری که سیمرغ را به خانه برد+عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، تنها یک ماه تا برگزاری بزرگترین رویداد سینمایی کشور یعنی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر باقی مانده و هر روز که می‌گذرد تب و تاب جشنواره بیش از پیش می شود.

جشنواره فیلم فجر همیشه از سوی تماشاگران و علاقه مندان به سینما جذابیت‌های خاص خود را داشته و به نوعی بزرگترین گردهمایی سینمایی کشور محسوب می شود.

این جشنواره در ادوار گذشته شاهد اتفاقات جذاب خاصی بوده که هر کدام به ندرت و شاید در حد یک رکورد پیش آمده باشند. رکوردهایی که به آنها پرداخته است.

یک سیمرغ و دو بازیگر

همین سال گذشته بود که هنگام اعلام بهترین بازیگر نقش اول زن همه متعجب شدند زیرا برای نخستین بار دو نفر به صورت مشترک سیمرغ را دریافت کردند. "لیلا حاتمی" برای "رگ خواب" و "مریلا زارعی" برای "زیر سقف دودی" به طور مشترک جایزه را از آن خود کردند.

پرویز پرستویی جوان اما جویای نام

پرویز پرستویی اولین جوانی بود که جایزه سیمرغ گرفت. وی در سن ۲۸ سالگی به خاطر بازی در فیلم "دیار عاشقان" از دومین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۶۲ سیمرغ گرفت.

مادر سینمای ایران

رقیه چهره آزاد در ۸۱ سالگی برای بازی در فیلم مادر سیمرغ گرفت و مسن‌ترین برنده این جایزه‌ است.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.


انتشار نخستین تصویر از هادی حجازی‌فر و بابک حمیدیان در فیلم سینمایی به وقت شام

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، همزمان با به پایان رسیدن تدوین فیلم سینمایی به وقت شام جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا نخستین تصویر رسمی از حضور "هادی حجازی فر" و "بابک حمیدیان" در این فیلم منتشر شد.

فیلم سینمایی "به وقت شام" به تهیه کنندگی محمد خزاعی دومین همکاری مشترک ابراهیم حاتمی کیا و سازمان اوج است که برای نخستین بار در سطح اول سینمای ایران به صورت مستقیم به حوادث منطقه و اسلام تکفیری می پردازد.

ابراهیم حاتمی‌کیا سال جاری همزمان با ماه مبارک رمضان بود که تولید این "به وقت شام" را کلید زد. اصرار ویژه حاتمی کیا مبنی بر اتمام مراحل تولید در سکوت خبری موجب شد تا اکثر اخبار در حد حدس و گمان مانده و در بیشتر مواقع از سوی مسئولین سازمان اوج رد شود.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

 

سایه بان به دغدغه‌های جامعه کارگری پرداخت/چون بازی‌ها واقعی بود به دل مخاطب نشست

نوید محمودی تهیه کننده و یکی از کارگردانان سریال "سایه بان" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره دلیل استقبال مخاطبان از سریال "سایه بان" گفت: مهم ترین نکته سریال "سایه بان" نزدیکی شباهت به واقعیت زندگی مردم است، آنان زندگی خود را در قاب تلویزیون می بینند به همین دلیل برایشان جذاب است و استقبال می کنند. 

وی افزود: "سایه بان" 50 قسمت دارد و مردم با پخش قسمت هایی که تا کنون روی آنتن رفته است اظهار خوشحالی می کنند، قشر کارگر از این که زندگی خود را می بینند، در مورد دغدغه هایشان گفت و گو می شود و غم و غصه هایشان را برخلاف آثار دیگر در این سریال می بینند خوشحال هستند.

این تهیه کننده و کارگردان درباره بازی بازیگران این سریال اظهار کرد: شاید در این باره صحبت کردن به نوعی تعریف از خودمان باشد اما تلاش کردیم به جنسی از بازی برسیم که به واقعیت نزدیک و باورپذیر شود نه این که صرفا برای مخاطب نقش را مقابل دوربین برده باشیم.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

تئاتر راه مناسبی برای امرار معاش نیست/به دخالت بازیگران در طراحی لباس اعتقادی ندارم

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، تئاتر ایران این روزها بیش از پیش درگیر حاشیه هایی همچون حضور بازیگران چهره و ورزشکاران روی صحنه و همچنین نگاه صرف کارگردانان به گیشه شده است.

مشکلاتی که شاید برای برخی تهیه کنندگان بر آوردهای مالی بسیار بالایی داشته باشد اما این درآمدزایی به قیمت بیکاری و ناامیدی بسیاری از جوانان رشته تئاتر شده است.

طراحی لباس یکی از مهم ترین شاخه‌های هنر تئاتر است. شاخه‌ای که همواره با تعابیر مختلفی روبرو بوده است. آنچه مشخص است آنکه هنوز در ایران به شکل عملی تعریف مشخصی از طراحی لباس وجود ندارد.

"متین کی‌منش" طراح صحنه و لباس سابقه همکاری در پروژه‌هایی همچون الیورتوئیست و مفیستو را در کارنامه دارد و این روزها به عنوان طراح لباس در پروژه نمایشی هجوم فعالیت می کند. به همین بهانه وی یادداشتی را در مورد حاشیه های هنر طراحی لباس به ارائه کرده که به شرح زیر است:

در تمامی جهان همواره طراحان مطرح لباس از آثار بزرگ نقاشی و یا سایر آثار ادبی الهام می گیرند اما در ایران گاهی به علت نبود قانون کپی رایت الهام گرفتن به کپی کردن منجر می شود. تفاوت های بسیاری بین کپی کردن و الهام گرفتن وجود دارد که هنوز به خوبی رعایت نمی شود.

برای مشاهده ادامه این یادداشت اینجا کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *