صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افتتاح ۷ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان خراسان جنوبی

۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴:۰۴
کد خبر: ۳۷۷۵۹۴
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان جنوبی از افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک در شهرستان‌های طبس، قاین، فردوس، بشرویه و نیم بلوک خبر داد و گفت: با راه اندازی این دفاتر، تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خراسان جنوبی به ۷ واحد رسید.

عباس اسماعیلی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از افتتاح چند دفتر خدمات الکترونیک در خراسان جنوبی درسال جاری خبر داد و گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی حوزه‌های قضایی شهرستان‌های طبس، قاین، فردوس، بشرویه و نیم بلوک افتتاح شدند.

این مقام مسئول گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان‌های فوق الذکر با حضور رؤسای حوزه‌های قضایی مربوطه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی در مراسم افتتاح این دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: هدف از راه اندازی این دفاتر تحقق دولت الکترونیک و حذف بروکراسی‌های اداری در دستگاه قضایی است.

اسماعیلی اظهار کرد: با راه اندازی این دفاتر، تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خراسان جنوبی به ۷ واحد رسید.

وی ارائه انواع خدمات شامل ثبت آنی دادخواست و شکوائیه‌ها، تنظیم اظهارنامه، پیگیری دادخواست، شکوائیه و اظهارنامه، اطلاع رسانی وضعیت پرونده، ثبت اطلاعات و ارائه شناسه قضایی، ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا، ورود به صفحه شخصی در سامانه ابلاغ و رویت آن و تحویل رمز در صورت درخواست متقاضی را از جمله اقدامات این دفاتر برشمرد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان خراسان جنوبی با بیان اهمیت رضایتمندی ارباب رجوع و رضایت مردم از قوه قضاییه، تاکید کرد: با راه‌اندازی این دفاتر از مراجعه حضوری به دادگستری پیشگیری شده و ضمن حفظ کرامت مراجعه کنندگان ارائه خدمات نیز سرعت می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس انجام کار از کانال این دفاتر، مشخصات به همراه آدرس الکترونیکی و تلفن همراه ارباب رجوع ثبت می‌شود و پس از آن ابلاغ دادگستری‌ها به جای اوراق ۲ برگی از طریق این سامانه به آدرس الکترونیکی آنان ارسال می‌شود.

اسماعیلی انجام امور در این دفاتر را علاوه بر تسریع در امور قضایی، موجب جلوگیری از هدر رفت هزینه‌های کاغذ و در عین حال حمایت از محیط زیست دانست.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *