اجرای طرح ابلاغ الکترونیک تحولی عظیم و بنیادی در دستگاه قضایی است
وی تصریح کرد: لازمه ابلاغ اوراق قضایی به حساب کاربری افراد ثبت نام در سامانه ثنا است.
معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری ایلام بیان کرد: طرح ابلاغ اوراق الکترونیک مزایای فراوانی از قبیل خدمات رسانی آسان و بهتر به مردم، افزایش سرعت، دقت و شفافیت در روندکاری دادرسی، احترام به حریم خصوصی افراد، کاهش حوادث و لغزشهای احتمالی در فرآیند ابلاغ سنتی، کاهش زمان رسیدگی به پروندهها و رفع اطاله دادرسی، اطمینان از دریافت صحیح ابلاغیهها، اطلاع رسانی سریع و لحظهای از اقدامات انجام شده در شعب و کاهش هزینهها را دارد.
تعمیرکاری در ادامه با اشاره به احترام به حریم خصوصی افراد در این طرح افزود: در گذشته و در سیستم ابلاغ سنتی مأمور ابلاغ با لباسهای فرم و جهت ابلاغ اوراق قضایی به درب منزل شخص مخاطب و به نشانی وی مراجعه میکرد و در صورتی که فرد در منزل نبود اوراق قضایی تحویل بستگان فرد و یا در محل نشانی الصاق میشد.
وی ادامه داد: این عمل در برخی موارد مشکلاتی را برای فرد به همراه داشت، اما با ابلاغ الکترونیک این مشکل مرتفع و اوراق قضایی صادره از شعب بصورت کاملاً محرمانه به شخص مخاطب ابلاغ میشود.
معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان ایلام با اشاره به کاهش حواشی و لغزشهای احتمالی در فرآیند ابلاغ سنتی این طرح گفت: الصاق ابلاغ به درب منزل افراد باعث میشود که در مواردی ابلاغیه بدست افراد غیر مرتبط و احیاناً مغرض رسیده و با انگیزههای متفاوتی که برخی از افراد فرصت طلب دارند. مشکلاتی را برای فرد یا خانواده اش بوجود خواهد امد
تعمیرکاری اظهار کرد: مراجعین به دادگستری جهت دریافت اوراق قضایی باید به سامانه ابلاغ به آدرس www.eblaghadliran.ir مراجعه کنند و برای شروع کار ارباب رجوع باید در سامانهای که به همین منظور طراحی شده به نام سامانه ثنا www.sana.ir مراجعه و ثبت نام اولیه را انجام دهند.
معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری در پایان خاطر نشان کرد: ثبت نام در سامانه ثنا برای هر فرد در تمام حوزههای قضایی در کل کشور برای یکبار انجام میشود و همان یکبار برای تمام مراجع کافی و معتبر است.
انتهای پیام/