تجهیز اتوبوسهای بخش خصوصی به فیلتر دوده/ سن فرسودگی کامیونها به ۱۵ سال میرسد
وی افزود: یکی از برنامههای مدیریت شهری تهران، نصب فیلتر دوده به روی اتوبوسها است و در فاز نخست، مقرر شده این فیلترها به روی اتوبوسهای بخش خصوصی نصب شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تعداد روزهای آلوده پایتخت خاطرنشان کرد: تعداد روزهایی که وضعیت هوای شهر تهران در حالت ناسالم برای گروههای حساس است در حال افزایش بوده و همین موضوع ایجاب میکند که برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران برنامه ریزی جدی تری صورت گیرد.
پورسید آقایی ادامه داد: مدیریت شهری جدید تهران به دنبال اتمام خطوط باقی مانده مترو پایتخت است و این طور نیست که توقف پروژههای مرتبط با مترو را در دستور کار داشته باشیم.
وی با بیان اینکه " برای اتمام خطوط باقی مانده مترو برنامه ریزی شده است" تصریح کرد: در شرایطی که مترو، اولویت نخست ما در حوزه حمل و نقل عمومی است و شهروندان تهرانی نیز برای ترددهای خود، استفاده از مترو را در اولویت دارند، باید هر چه سریعتر نسبت به اتمام خطوط باقی مانده اقدام شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از پیشنهادات ارائه شده به منظور کاهش سن فرسودگی کامیونهای در حال تردد در شهر تهران خبر داد و اذعان کرد: پیشنهاد کرده ایم که سن فرسودگی کامیونها در شهر تهران کاهش یابد و پیشنهاد اولیه ما برای اعلام سن فرسودگی کامیون ها، ۱۵ سال بوده است.
وی تاکید کرد: در ساعات پایانی شب که کامیونها اجازه تردد در خیابانها را پیدا میکنند، گاه مشاهده شده که کامیونهایی با عمر بیش از ۴۰ سال در خیابانها تردد میکنند و این خودروها، آلودگی بسیار زیادی را برای هوای شهر تهران به همراه دارند.