۴۰ هزار تاکسی نیازمند تعویض کاتالیست است
وی با اشاره به نیاز 40 هزار تاکسی به تعویض کاتالیست ها اظهارکرد: تعویض این قطعه نقش قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا دارد و موضوع تاکسی ها در کارگروه کاهش آلودگی هوا مطرح شده است.
رستگاری درباره تشدید برخوردها با خودروها خاطرنشان کرد: استاندارد خروجی اگزوز خودرو در معاینه فنی تشدید شده و اگر کاتالیست خودرو مشکل داشته باشد معاینه فنی داده نمی شود.
وی افزود: اگر خودروهای کاتالیست نداشته باشند یا کاتالیست آن مشکل داشته باشد، معاینه فنی به مالک داده نمی شود و روزی 50 هزار تومان جریمه خواهند شد.
معاون پایش محیط زیست تهران با اشاره راه های شناسایی کتالیست های معیوب گفت: با مشاهده امکان شناسایی وجود ندارد. فرآیند از بین رفتن کاتالیست یکدفعه نیست و عمر آن به کیفیت سوخت و نحوه رانندگی بستگی دارد. برای همین عمر کاتالیست ها بین 80 هزار تا 120 هزار کیلومتر پیمایش در نظر گرفته شده است.
وی همچنین تصریح کرد: اعتبار تعویض کاتالیست تاکسی ها از محل عوارض آلایندگی صنایع به شهرداری تامین می شود و مدیریت شهری چگونگی تعویض آن را مدیریت و برنامه ریزی خواهد کرد.