مقصر اصلی اعتیاد کاربران به اینترنت چیست؟
طبق گزارشهای منتشر شده، استفاده روز افزون از اپلیکیشنها و شبکههای اجتماعی سلامتی روحی و جسمی کاربران را تحت تاثیر قرار داده است.
وی در ادامه افزود که کاربران جوان بخصوص کودکان بیشتر در معرض خطرات و تهدیداتی هستند که شبکههای اجتماعی برای آنها به ارمغان میآورد چرا که آنها هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی در بهترین وضعیت عمر خود قرار دارند و در صورتی که در این شبکههای اجتماعی غرق شوند، صدمات و آسیبهای جبران ناپذیری را در آیندهای نه چندان دور متحمل خواهند شد.
کلمه "اعتیاد به شبکههای اجتماعی" کلمهای دور از واقع نیست، بلکه بر اساس نتایج و یافتههای نظر سنجی و تحقیقات صورت گرفته، میتوان دریافت که کاربران به طور متوسط گوشی هوشمند همراه خود را حداقل ۱۵۰ بار در روز چک میکنند. به عبارتی دیگر، میزان میانگین استفاده از شبکههای اجتماعی برای کاربران اینترنتی، بسیار بیشتر از حد معمول است. بیش از ۱۵۰ بار چک کردن گوشی همراه هوشمند به معنای بیش از ۲ هزار بار کلیک کردن و لمس کردن صفحه گوشی به منظور چک کردن حسابهای کاربری در شبکههای اجتماعی است.
بر اساس یافتههای این پژوهش ها، بیشترین استفاده کاربران از شبکههای اجتماعی فیس بوک و گوگل بوده است که این عدد و ارقام همچنان رو به رشد و افزایش است. طبق آمار منتشر شده، بالغ بر ۲ میلیارد نفر در ماه و ۱.۳ میلیارد نفر در روز از فیس بوک استفاده میکنند و بیش از ۱.۵ میلیارد نفر نیز از یوتیوب استفاده میکنند. سایر اپلیکیشنها و شبکههای اجتماعی نیز بالغ بر یک میلیارد کاربر را شامل میشوند.
شاید بتوان علت موفقیت ومحبوبیت روز افزون شبکههای اجتماعی گوگل و فیس بوک را در اهمیت به حریم شخصی، سهولت در استفاده و دسترسی کاربران جستجو کرد.
به طور کلی، میتوان نتیجه گرفت شبکههای اجتماعی و اپلیکیشنهای مختلفی که این غولهای تکنولوژی به بازار اینترنت عرضه کردهاند، سهم زیادی از استفاده اینترنت توسط کاربران را به خود اختصاص داده است و این امر موجب شده است متخصصان بهداشت و سلامت جوامع بین المللی در این خصوص ابراز نگرانی کنند و مقصران اصلی اعتیاد کاربران به اینترنت را غولهای تکنولوژی ارائه دهنده این شبکه اجتماعی میدانند.
منبع:ایسنا
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *