غفلت از جایگاه شهرداریها در لایحه جدید مدیریت بحران
وی افزود: لایحه موجود سال ۹۴ و بدنبال پایان اجرای آزمایشی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور ارائه شد و پس از تغییرات در کمیسیون شورا و امور داخلی و ۱۲ کمیسیون فرعی به کارگروهی ویژه در مرکز پژوهشهای مجلس سپرده شد که در نهایت با رد پیشنهادات کمیسیون در حال حاضر با لایحه اولیه ارائه شده نیز تفاوت بسیاری پیدا کرده است و در صورت تصویب به شکل موجود مشکلی از مسائل مدیریت بحران کشور را حل نخواهد کرد و حتی فرایند تصمیمگیری و مدیریت را پیچیدهتر خواهد کرد.
صادقی بیان کرد: با تشکیل کارگروه مشترک نمایندگان دولت و مجلس میتوان لایحه موجود را بروزرسانی کرد یا آنکه با برگشت لایحه به دولت میتوان فرصتی برای اصلاح مجدد آن فراهم کرد.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین عدم توجه به نقش مشارکت مردم در حوادث و سوانح به ویژه در مراحل پیشگیری و آمادگی، تداخل اقدامات موازی با پدافند غیر عامل، تمرکز بر مرحله آمادگی و پاسخگویی در حوادث به جای مراحل پیشگیری و کاهش خطرپذیری و غفلت از مفاهیم نوین تاب آوری، غیر شفاف بودن مدیریت بحران در پایتخت، ابهامات و ایرادات در تعریف مفاهیم و مغایرت با تعاریف جهانی و برخی مغایرتها با سیاستهای کلی ابلاغی نظام در حوزه پیشگیری و کاهش خطرپذیری را از دیگر کاستیهای این لایحه برشمرد.