ترفند جدید آژانسهای هواپیمایی برای جذب مشتری
اول اینکه آژانس هواپیمایی مذکور بلیت را در زمانی که تعیین شده برای شما نمی فرستد و در خوشبینانه ترین حالت بلیت رفت در شب سفر به دست تان خواهد رسید بگذریم که اکثرا با توجه به حجم زیاد مسافران؛ اگر بلیت همان شب سفر هم برسد عموما با غلط تایپی و.. می رسد و باید در استرس و ترس این را داشته باشید که نکند از ورود شما به هواپیما به خاطر اسم اشتباه درج شده بر روی بلیت خودداری کنند.
به علاوه زمان رسیدن بلیت برگشت سفر هم احتمالا شب برگشت برای شما در تلگرام ارسال می شود و در آغاز سفر بلیت برگشتی برای شما صادر نخواهد شد.
این در حالی است که ممکن است بارها ساعت حرکت شما تغییر می کند؛ یعنی اگر با شما تماس گرفتند و گفتند بلیتی که شما برای ساعت 6 صبح به مقصد کیش از ما خریدید به ساعت 11 صبح تغییر کرد تعجب نکنید چرا که از این اتفاقات بارها تکرار شده است.
دلیل این موضوع را زمانی که از رئیس آژانس هواپیمایی مذکور جویا می شویم، اینگونه پاسخ می دهد: با توجه به قیمت پایین تور برای حداکثری کردن سود مجبوریم تا آخرین لحظه بلیت را رزرو نکنیم، این مسئول درباره اینکه اگر مسافرعجله داشت و طبق برنامه ریزی خاصی بلیت ساعت 6 صبح را رزرو کرده بود اما در زمان مورد نظر بلیت برای او صادر نشد تکلیف چیست؟ توضیحی ندارد که بدهد؛ لازم است که مسئولان نظارتی در این بخش ورود کنند تا حق مردم بیش از این ضایع نشود.
نکته قابل توجه اینجاست که عملکرد آژانس های هواپیمایی از سوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی بررسی می شود که هیچ یک از مسئولین مذکور در این انجمن پاسخگوی شکایات مسافران مبنی بر تخلفات آژانس های هواپیمایی نیستند و این مراکز با سوء استفاده از نبود نظارت پولهای خوبی به جیب میزنند.