صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

‌تغییر روش تأمین مالی ساخت راه‌آهن در کشور/ اجرای راه‌‌‌آهن چابهار-زاهدان به روش BOT

۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴:۲۹
کد خبر: ۳۶۶۱۱۷
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور حسابداری و اصول حاکمیت شرکتی گفت: قصد داریم شیوه تأمین مالی ساخت راه‌آهن در کشور را تغییر دهیم و خطوط جدید یا در حال احداث را به روش BOT اجرا کنیم که راه‌آهن چابهار-زاهدان یکی از این پروژه‌ها است.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، جلسه مجمع عمومی شرکت ویژه بررسی بودجه و اهداف سال 97 با حضور غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور حسابداری، حسابرسی و اصول حاکمیت شرکتی، محمد رحمتی رئیس هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و سایر اعضای مجمع از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به عملکرد شرکت ساخت در حوزه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گفت: با تمرکز و تخصیص منابع به پروژه های اقتصاد مقاومتی، شرکت عملکرد درخشانی در این پروژه ها داشته به نحوی که تا شهریورماه بیش از 62 درصد پیشرفت فیزیکی در مجموع 89 پروژه اقتصاد مقاومتی حاصل شده است. 

خادمی با تشریح اهداف سال 97، به سرانجام رساندن پروژه‌های اولویت‌دار و تکمیل کریدورهای کشور را از اولویت ها برشمرد و افزود: احداث 418 کیلومتر خط ریلی، 401 کیلومتر آزادراه و 1132 کیلومتر بزرگراه از جمله برنامه هایی است که در سال آینده دنبال خواهیم کرد.

وی همچنین به اضافه شدن ساخت و توسعه راه‌های روستایی به حوزه وظایف شرکت ساخت اشاره کرد و اظهار داشت: این مسأله در پیشبرد، برنامه‌ریزی و تسریع احداث زیرساخت‌ها وظایف ما را دو چندان کرده است اما مشکل اینجاست که با وجود توسعه وظایف شرکت و افزایش مسئولیت‌های محوله، بودجه جاری افزایش چندانی نداشته است که این امر باید توسط مجمع عمومی مورد بررسی و تجدیدنظر قرار گیرد.
 
در ادامه جلسه، غلامرضا سلامی، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور حسابداری، حسابرسی و اصول حاکمیت شرکتی اتصال پنج استان به شبکه ریلی را از دستاوردهای مهم دولت و شرکت ساخت قلمداد کرد.

وی ادامه داد:‌ به دنبال این هستیم تا شیوه تأمین مالی ساخت راه‌ آهن در کشور را تغییر دهیم و بنا داریم به روش BOT خطوط جدید یا در حال احداث راه‌آهن در کشور را بسازیم که راه آهن چابهار-زاهدان یکی از این پروژه‌ها است.

سلامی مجمع عمومی شرکت را دارای جایگاه با اهمیتی عنوان و اضافه کرد: باید دستگاه‌های عضو مجمع به مصوبات مجمع توجه کنند و آن‌را ملاک تصمیم ‌گیری و مصوبات خود کنند و اگر مباحثی در موضوعات مرتبط دارند با مطرح کردن آن در مجمع عمومی در رابطه با آن تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *