صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مدیران دفاتر خدمات قضایی مشکلات و ابهامات در سامانه ثنا را به مراجع قضایی اطلاع دهند

۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹:۳۷
کد خبر: ۳۶۱۹۴۷
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی بر حضور مستمرّ مدیران دفاتر خدمات قضایی در دفتر و نظارت بر کارشناسان دفتر تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ؛ مجید فراهانی در جلسه هماهنگی دفاتر خدمات قضایی شهرستان تبریز با اشاره به اینکه فلسفه دفاتر خدمات قضایی، تکریم ارباب رجوع است گفت: با هماهنگی می‌توان از سرگردانی و اتلاف وقت و هزینه مراجعین جلوگیری کرد.

وی نصب دوربین‌های مداربسته، مکانی مناسب که در شأن ارباب رجوع باشد و دقت در دریافت هزینه‌های دادرسی را از جمله اولویت‌های دفاتر خدمات قضایی اعلام کرد و افزود: مدیران دفاتر خدمات قضایی مشکلات و ابهامات در سامانه «ثنا» را به مراجع قضایی اطلاع دهند تا در خصوص رفع آن‌ها اقدام شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان بر حضور مستمرّ مدیران دفاتر خدمات قضایی در دفتر و درج اطلاعات دقیق اشخاص در سامانه «ثنا» تأکید کرد و ادامه داد: رفتار و گفتار مدیران و کارکنان دفاتر خدمات قضایی با مراجعین بایستی با رعایت حداکثر احترام و تکریم باشد.

فراهانی همچنین عدم اسکن مدارک پرونده به ترتیب یا اسکن مدارک ناقص و ناخوانا، تکراری بودن شماره موبایل خواهان یا وکیل و درج شماره تلفن ثابت یا همراه به شکل مشکوک، متفاوت بودن خواسته‌های قید شده در متون خواسته با اصل خواسته مندرج در متن دادخواست، متفاوت بودن شرح خواسته با متن دادخواست، عدم دقت در اخذ هزینه ادرسی و اخذ هزینه دادرسی غیر مالی برای دعاوی مالی، عدم ثبت دقیق مشخصات و آدرس کامل طرفین، ناقص بودن اکثر دادخواست‌های تجدیدنظر هم از نظر مدارک و هم از نظر اخذ هزینه، عدم تطابق مشخصات مندرج در دادخواست با سامانه «ثنا»، مد نظر قرار نگرفتن صلاحیت مراجع قضایی، مد نظر قرار نگرفتن فرق، ولی قهری با قیم و یا صغیر و کبیر، تکرار خواسته در ستون خواست، قید نکردن سن و شغل خواهان‌ها در دادخواست، اشکال در تعیین ب‌های خواسته، رعایت نکردن تعداد و جهات استحقاق مطالبه خواهان‌ها در اکثر دادخواست‌ها و ناهمخوانی هزینه دادرسی اخذ شده از سوی دفاتر خدمات قضایی برای دادخواست‌های محاکم خانواده با قوانین و بخشنامه‌های رئیس کل قوه قضائیه در خصوص اخذ هزینه‌های دادرسی را از جمله ایراد‌ها و اشکال‌های اساسی دفاتر خدمات قضایی تبریز اعلام کرد که علاوه بر اینکه شعب را دچار مشکل نموده و باعث تراکم کاری و اطاله تکمیل پرونده شده، موجبات نارضایتی ارباب رجوع را نیز فراهم کرده است.

در این جلسه مقرّر شد مدیران دفاتر خدمات قضایی شهرستان تبریز در خصوص رفع نواقص و ایرادها، اقدام لازم را با هماهنگی کامل انجام دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *