صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کاربرد هوش مصنوعی در افزایش سودآوری/ استفاده تنها 20 درصد شرکت‌ها از فناوری جدید

۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳:۱۱
کد خبر: ۳۶۱۱۵۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
استفاده از هوش مصنوعی با هدف افزایش سودآوری شرکت‌های تولیدکننده محصولات دیجیتالی یکی از راهکارهای اقتصادی است که به استارت آپ‌های اقتصادی توصیه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، هوش مصنوعی به سیستمی گفته می‌شود که طبق آن واکنش‌هایی مشابه رفتار انسانی از جمله درک شرایط، شبیه‌سازی فرآیند تفکر، شیوه‌های استدلال انسانی و پاسخ موفق به آنها به همراه یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسائل داشته باشند.

این سیستم که به دانش ساخت ماشین‌‌ یا برنامه‌های هوشمند نیز گفته می‌شود با پیشرفت تکنولوژی کاربردهای فراوانی در حوزه‌های مختلف به خود گرفته و راهی برای به حقیقت نشاندن تخیلات و رویاها شده تا جایی که امروزه شاهد وسایلی همچون ماشین‌های قادر به کنترل خود، ربات‌های پرنده یا قایق‌های هوشمند هستیم.

حتی برخی پیش‌بینی‌ کرده‌اند در آینده از هوش مصنوعی می‌توان در کاهش معنادار سوانح جاده‌ای توسط خودروهای خودران استفاده کرد.

البته بنا بر نظر برخی کارشناسان با وجود کامپیوترهای قدرتمند در عصر حاضر ما هنوز قادر به پیاده کردن هوشی نزدیک به هوش انسان در ایجاد هوش‌های مصنوعی نبوده‌ایم.

امروزه یکی از برگ برنده‌ شرکت‌ها و تولیدکنندگان محصولات دیجیتالی استفاده از این امکان در تولیدات خود است که نمونه‌های آن را در مواردی همچون گوشی‌های هوشمندی که قادر به تشخیص اعضای خانه است یا تلویزیونی که نور صفحه نمایش دلخواه را با تعداد افراد تنظیم می‌کند و موارد مشابه جست و جو کرد که این ویژگی‌ها راهکاری بر افزایش درآمد شرکت‌ها نیز به حساب می‌آید.

درآمدزایی از شاخه هوش مصنوعی نیاز به سرمایه گذاری کلان دارد که با این رویداد نسل بعد تولیدات خود را شکل دهد و دلیلی بر رقابت میان تولیدکنندگان شود تا پس از گوشی‌های هوشمند بزرگ‌ترین فرصت تجاری برای غول‌های فناوری و کسب‌وکارهای نوپا محسوب می‌شود.

گوشی‌های هوشمند، ابزارهای خانه‌ی هوشمند و دیگر دستگاه‌ها به نحو چشمگیری در حال تکامل به سمت کاربردی کردن این فناوری در قالب سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نظیر سیری اپل، الکسای آمازون و گوگل اسیستنت هستند.

بر اساس نظر کارشناسان هوش مصنوعی به‌عنوان یک ابزار تجاری هنوز در مراحل اولیه‌ تکامل خود به‌سر می‌برد. مطالعات اخیر موسسه‌ی جهانی مک‌کینزی و گروه مشاور ام‌آی‌تی بوستون نشان می‌دهد که تنها 20 درصد از شرکت‌ها این فناوری را به‌صورت معنادار به‌کار برده‌اند.

استفاده از هوش مصنوعی در بحث فناوری اطلاعات می‌تواند در موارد دیگری همچون استارت‌آپ‌های اقتصادی یاری دهنده باشد تا با کمک از این فناوری کسب و کارهای نوپا شکل گیرند و درصد موفقیت خود را افزایش دهند و در نهایت شاهد رونق کسب و کارهای مختلف باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *