تطبیق عملکرد وزارتخانههای اطلاعات و دفاع با قوانین بالادستی
نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در همین راستا آقای فیروزآبادی معاون وزارت اطلاعات با اشاره به ماده 107 برنامه ششم مبنی بر تهیه طرح جامع در برگیرنده توسعه قدرت نرم دفاعی، داینامیکی و مقابله با جنگ به منظور افزایش ظرفیتهای قدرت نرم، دفاع دایانیکی (سایبری)، تامین پدافند و امنیت رایانیکی برای زیرساخت های کشور، به همکاری با ستاد کل و طراحی و تصویب نظاماتی اشاره کرد که اهداف حکم را تامین میکند.
وی افزود: معاون وزارت اطلاعات یادآور شد که نظامات مورد اشاره، آماده اجرایی شدن است و به تصویب مراجع ذی ربط نیز رسیده است. وی اولین نظام از نظامات مورد اشاره را نظام پیشگیری و مقابله دانست که در حال طی مراحل آخر خود است. آقای فیروزآبادی تاکید داشتند که وزارت اطلاعات از برنامه ششم توسعه جلوتر است.
نقویحسینی ادامه داد: همچنین در این جلسه مطرح شد که در سند راهبردی 10 ساله وزارت اطلاعات که تهیه و تصویب شده، مبنای تحولات بسیار خوبی در پی داشته به ویژه در اجرای احکام برنامه، احکام دائمی و احکام بودجه سالانه، تقویت بنیه واحدها برای اقدام و انجام ماموریت های محوله که بنا به گفته معاون وزیر اطلاعات مطابق سند راهبردی مذکور، دستاوردهای خوبی را در پی خواهد داشت. البته این افراد یادآور شدند که اقدامات ارزشمندی جهت اعمال قدرت جمهوری اسلامی در حوزه نرم افزاری صورت گرفته که تراز جمهوری اسلامی را در سطح تراز بین المللی قرار داده است تا بتواند از سرمایه های نظام در مقابل تهاجمات حفظ کند و امنیت فضای ارتباطی را تضمین کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: در ادامه جلسه امروز، وزیر پیشنهادی وزارت علوم وتحقیقات و فناوری در کمیسیون حضور پیدا کرد و به ارائه برنامه و طرح های خود و همچنین پاسخ به سوالات نمایندگان پرداخت. در حقیقت آقای غلامی وزیر پیشنهادی در ابتدای مباحث خود، به سابقه خود اشاره کرد و گفت که چون عضو هیئت امنا و رئیس دبیرخانههای دائمی دانشگاه ها بوده، اشراف کافی در مدیریت و اداره وزارت علوم دارد.
وی افزود: وزیر پیشنهادی علوم وتحقیقات و فناوری یادآور شد که با احکام برنامه های توسعه و اسناد بالادستی آشنا است و اولویتبندیهای آن ها را میشناسد. همچنین استقرار عدالت آموزشی، تقویت بنیههای علمی دانشگاهها، جلوگیری از مدرک فروشی و مدرکگرایی در دانشگاهها، استقرار عدالت در جذب اعضای هیئت علمی، حفظ وجوه علمی، آموزشی دانشگاهها، عدم ثبات مدیریت در وزارت علوم در دولت یازدهم و دوازدهم و چگونگی روند انتخاب آقای غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی از جمله مسائل و موضوعاتی بود که مطرح شد.
نقویحسینی یادآور شد: نحوه همکاری و ایجاد تعادل بین دانشگاههای دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، ادامه فعالیت ها و اقدامات وزیر پیشنهادی علوم در دانشگاه بوعلی همدان نیز از موضوعات مطرح در این جلسه از سوی نمایندگان عضو کمیسیون بود. البته لغو سخنرانی برخی نمایندگان در دانشگاهها طی دولت یازدهم که سیاست وزیر پیشنهادی هم است، مورد سوال نمایندگان قرار گرفت.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: پس از طرح سوالات و نقطه نظرات اعضای کمیسیون، آقای غلامی پاسخ داد که جذب هیئت علمی باید در چارچوب مقررات انجام شود زیرا فعالیت دانشگاه ها باید فرهنگ محور باشد. وزیر پیشنهادی علوم اذعان داشت که بیش از 93 درصد دانشجویان اعتقاد راسخ به مبانی دینی و ارزشهای دینی دارند، بنابراین فرهنگ اسلامی باید محور فعالیت های دانشگاه ها باشد.
نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی، گفت: وزیر پیشنهادی علوم معتقد است که باید فضایی را باز کنیم تا هر نماینده مجلس بتواند با احساس آرامش سخنرانی کند، از سوی دیگر یادآور شد که ظرفیت دانشگاه ها بسیار بالاست، هرچند متاسفانه امروز صندلی دانشگاههای دانشگاهها رو به خالی شدن است و باید برای آن راهکار پیدا کرد.
وی ادامه داد: آقای غلامی یکی از راهکارها را جذب دانشجوی خاطی دانست و آمایش آموزش عالی را یکی دیگر از برنامههای ضروری برای اجرا در حوزه آموزش عالی دانست.
به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در ادامه جلسه آقای طلایی نیک و پاکدامن معاونین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی مسلح در جلسه حضور یافتند تا گزارشی از عملکرد دستگاه خود در اجرای احکام برنامه ششم، احکام قانون، احکام دائمی برنامه و احکام بودجه ارائه کند. از این رو طلایی نیک گزارش مفصل و مستندی از اقدامات وزارت متبوع خود در اجرای احکام برنامه، اجرای احکام قانون، احکام دائمی و احکام قانون بودجه ارائه کرد و چالش های موجود را نیز بیان کرد.