صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

توضیح نوید ادهم در مورد خطر دولتی کردن فعابیت های دینی در مدارس

۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱:۲۱
کد خبر: ۳۵۸۹۹۶
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ما هم معتقدیم نباید فعالیت دینی دانش آموزان در مدارس دولتی شود.

به گزارش گروه جامعه ، مهدی نوید ادهم درسیصد و شصت و دومین جلسه کمیسیون اساسنامه ومقررات تحصیلی اظهارکرد: ما همپای تحولات فناورانه حرکت نمی‌کنیم و از زمان عقب هستیم وهرچه دیرتراقدام کنیم، عقب ماندگی ما بیشترخواهد شد.

وی با اشاره به این که درسند تحول بنیادین نیز به مسائل فناورانه اشاره شده است، خاطرنشان کرد: ما به یک آموزش وپرورش با اقتضای دنیای فناورانه نیاز داریم. اکنون دانش آموزان ما با بچه‌های ۵ سال قبل تفاوت دارند و بسیاری از آنان دراین عرصه فناوری‌های جدید از معلمان خود جلوترند.

وی افزود: درسفراخیرخود به مشهد، درمراسم پایانی جشنواره جوان خوارزمی شاهد بودم که دو دختردانش آموز درمعرفی طرح فناورانه خود به حاضران به گونه‌ای دقیق و مسلط سخن می‌گفتند که احساس می‌کردید آنان دانشجوبان دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه هستند.

نوید با تاکید براین که باید آسیب‌های استفاده ازفناوری شناسایی و با آن برخورد صحیح صورت گیرد، گفت: از نظر ما، هنوز مصوبه ۹۱۷ شورای عالی آموزش و پرورش برای یکپارچگی و اجرای طرح جامع سیستم‌های ارزشیابی و صدور گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه معتبراست و باید از چندگانگی سیستم دراین زمینه جلوگیری شود.

نوید با اشاره به نگرانی‌های مطرح شده اعضای جلسه درباره خطر دولتی کردن فعالیت‌های دینی دانش آموزان، افزود: نظر و تلاش همه ما این است که در سیاستگذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها تاکید بر مردمی بودن برنامه‌های دینی و مذهبی و از ظرفیت و توانمندی‌های بخش غیر دولتی حداکثر استفاده بعمل آید.

وی با اشاره به مسئولیت آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان، متذکرشد: باید از هر فرصت و ابزاری درزمینه تربیت دینی بچه‌ها استفاده کنیم. اکنون نظام ماعمدتا آموزشی است و به این خاطر است که سند تحول بنیادین برچرخش و تبدیل نظام آموزشی به نهاد فرهنگی- تربیتی تاکید دارد سند به جای تربیت کردن، تربیت پذیری دانش آموزان راهدف قرارداده است تا بتواند شوق یادگیری و انگیزه تربیت پذیری دانش آموزان را تقویت کند..

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش تصریح کرد: محور و شاخص اصلی سند در ساحت تربیت‌های ششگانه، تربیت اعتقادی، اخلاقی وعبادی است.

 


برچسب ها: مدارس نوید ادهم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *